Ovu test positief na 5 maanden ontpillen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jummymummy, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er vanavond toch maar een ovu test van z&k er tegenaan gegooid. Dit omdat ik steeds wat menstruatie achtige krampjes voelde aan1 kant, maar nog steeds niet ongesteld was'(al 5 maanden niet, sinds stoppen pil) En eigenlijk wou ik ook gewoon eens weten hoe zo'n dipstick werkt, want ik had ze vandaag binnengekregen. Maar nu zie ik dus een licht lijntje. Lichter dan de controlestreep, maar begrijp ik t goed als dit betekend dat mijn ei eraan komt of al is geweest?
    Als hij al is geweest zou t super zijn, want we hebben goed geklust :D als hij nog komt is t jammer, want ik ga een weekje naar mijn ouders. Maar goed, dan zou t wel betekenen dat mijn cyclus eindelijk weer op gang komt en ik dan ook echt zwanger kan gaan worden hopelijk!

Wat vinden jullie? De streep kwam al snel te voorschijn en was na 5 minuten wel overtuigend een streepje. Hij is wel dunner dan de controlestreep, maar wel echt roze. Is dit dan ei-sprong gerelateerd? Kunnen er ook andere redenen zijn voor zo'n streepje?

Edit: ik heb trouwens 3 jaar de pil gebruikt en ik heb mijn eisprong nog nooit (bewust) gevoeld.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Je kunt altijd een streepje hebben met een ovulatietest, pas als het streepje net zo donker of donkerder dan de controlestreep is dan betekent dit dat je ovuleert. Als je denkt dat dat nu is dan moet je dus nog klussen want je ei springt dan binnen ongv 48 uur.

Maar ik raad je aan om een aantal dagen achter elkaar die testen te doen zodat je een beter beeld krijgt. Bij mij was de dag na mijn eisprong de test alweer lichter dus toen wist ik pas zeker dat het mijn ei was.

Deel Deze Pagina