Eerste afspraak huisarts.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door baby90, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Na heel lang te hebben getwijfeld en meerdere topics hier geopend te hebben, heb ik eindelijk toch echt de dokter gebeld!
    Het voelde zo eng, en nu voelt het toch echt zoo goed! Pff, had ik de stap maar eerder gezet want ik had niet verwacht dat het zo goed zou voelen.. Die tip heb ik wel gekregen van meiden hier op het forum, bedankt:)
    Ik weet dat ik temperatuur kaartjes mee moet brengen. Hoeveel? Is er nog iets wat ik mee moet brengen?
    Maandag om 15.40 is de afspraak.. spannend!
    Maar ik denk wel dat we gelijk door worden verwezen. Pff, ik had echt beter naar jullie adviezen moeten luisteren en de stap veel eerder moeten nemen:) DOM.

Ik wilden dit even kwijt:D...

2. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes!!!!!

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjewel!!!

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Veel succes meis!
    Ik hoop dat je je heel erg opgelucht zult voelen na het gesprek met de ha. Het heeft mij destijds erg goed gedaan!

5. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Wij hebben 2 wkn geleden eerte afspraak gehad, er is bij mij eerst bloedgeprikt en bij mn vriend een zaad onderzoek gedaan, ik ben nou vanmorgen doorgestuurt naar gyneacoloog.

Succes maandag!

6. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Succes, wij hebben ca 8 weken geleden deze stap gezet. Ik ging vooral voor mijn lange cyclus naar de huisarts, het zat me gewoon niet lekker. Natuurlijk ook voor een zwangerschap, en met het oog op de toekomst zei onze HA eigenlijk direct dat ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog kreeg om alles te laten checken.

Eerste gesprek bij de gyn was meteen 2 weken later, en die concludeerde dat ik Provera (menstruatie opwekken) kreeg, en daarna Clomid (eisprong stimulerend). Dit heeft goed effect gehad, alle onderzoeken waren goed, dus conclusie: mijn ei ontwikkelde net niet genoeg om tot een sprong te komen, met de Clomid doet ie dit wel. We hebben nu onze eerste ronde met Clomid, volgende week menstruatie óf natuurlijk een positieve test!

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Succes!!

Over je tempkaartjes, als je er 6 hebt, zou ik die meenemen. Dan hebben ze van 6 maanden informatie.
    Je kunt beter te veel meenemen dan te weinig natuurlijk.

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor de reacties.
    Wat spannend Tibo en marriedgirl.. Tibo, ik ben heel erg benieuwd! Ik hoop dat ze niets bijzonders zien en dat je snel een positieve test mag hebben! Marriedgirl ik hoop dat je niet meer gaat menstrueren maar een positieve test hebt! Spannend!

Esther15 Ja, goed idee.. ik neem er zoveel mogelijk mee en ik hoop dat we direct doorgestuurd worden voor nader onderzoek.

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Vandaag dus een afspraak gehad bij de huisarts. Ging voor mijn gevoel op zich wel goed, alleen vond ik haar een beetje een 'leek' om het zo maar te zeggen. Volgens haar was mijn LF het probleem niet en dat heeft er niets mee te maken (ik denk laat maar, ik vraag het wel aan de gynaecoloog). Ook moest ik mijn menstruatie tellen vanaf de dag dat ik bloed verlies, of dit nou heel weinig en dun is of niet. Dat zou dus betekenen dat mijn LF meestal 8 dagen is ipv 10:(...
    Ook wilde ze mij wel doorsturen voor behandelingen en IVF (ben draagster van een chromosoomtanslocatie, en hierdoor heb ik recht op PGD).. alleen wist ze niet of ze dat wel in het Radboud deden!? Dus ik haar uitleggen dat ze daar alles weten over mijn translocatie etc. Nee dat wist ze niet zeker. Dus mijn vriend zegt, nou het Rijnstate doet het sowieso.
    Nee dat wist ze ook niet zeker dus ik moest zelf maar even bellen en dan de huisarts terug bellen en dan zou ik een verwijzing krijgen. Zo gezegd zo gedaan. Ik het Radboud op bellen met deze mededeling (afdeling waar ze alles weten over de translocatie in onze familie). En zij heeft mij nog eens uitgelegd dat ze daar inderdaad onderzoeken doen, en een fertiliteitskliniek hebben.. maar voor de IVF die ik eventueel nodig heb moet ik naar Maastricht. (Eitjes moeten onderzocht worden op juiste chromosomen).
    Van haar mocht ik kiezen, eerst onderzoeken en kijken of er eventueel nog wat anders aan de hand is, of meteen naar Maastricht. Ik heb gekozen om te kijken wat er verder aan de hand is, dan kunnen we altijd de stap nog zetten om naar Maastricht te gaan.
    Meteen (rond 16.15/16.30) heb ik de huisarts terug gebeld.. althans de assistente om het door te geven. Zij zou het direct doorgeven aan de huisarts zodat zij gelijk een verwijzing zou maken en naar mijn mail zou sturen. (Dit zei ze in het gesprek ook, ze zou hem aan het einde van de dag maken). Ik heb dus nog steeds niets binnen, en deze huisarts werkt alleen op maandag en vrijdag.. Pff balen:(

Aan de ene kant voel ik me opgelucht, er word eindelijk iets aan gedaan. Aan de andere kant voelt het ook heel raar. 3 jaar geleden waren we zo zwanger (mk).. en nu lukt het maar niet.
    Ik bel morgen de assistente weer op, ze zien maar hoe ze het doen maar ik wil die verwijzing morgen hebben.

Zo, pff dit moest ik even kwijt:)

10. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Succes! Hoelijk kan de gyneacoloog e vragen wel beantwoorden en je verder helpt!

11. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    So, das een verhaal zeg. Ik hoop dat je snel antwoorden krijgt op je vragen en natuurlijk dat dit gaat leiden tot een zwangerschap.

Wat betreft je cyclus, dag 1 wordt geteld op het moment dat je rood bloed verliest, dus niet rose of bruin of wat dan ook.
    Ik weet niet of je ha dat ook bedoelde?

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    #12 baby90, 9 jul 2013
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
    Bedankt, ik hoop het ook!

Ja, dit gaf ik aan.. dus als ik echt ongesteld ben, rood bloed en buikpijn etc. Nee de eerste dag dat je bloed verliest.. Nou ja, ik hou het aan zoals ik het hier geleerd heb:p
    Ik heb de HA gebeld en het ziekenhuis. We krijgen eerst een vragenlijst toegestuurd en deze moeten wij geheel invullen en terug sturen. Daarna word er een afspraak gemaakt. Ik hoop dat alles zsm opgang komt...

Deel Deze Pagina