Ik vind rompertjes met een lange mouw ook wel fijn. Ik had er in het begin weinig, omdat hier op 't forum inderdaad veel meiden zeiden dat het zo'n onhandig gepriegel was. Mijn dochter werd echter geboren in december. Veel van die zachte pakjes zijn toch gewoon van katoen. Niet echt warm dus. Bovendien kon mijn meisje zichzelf niet goed op temperatuur houden. We hadden wel wat van die dikke pakjes, maar onder katoenen pakjes deden we wel altijd rompers met lange mouwen. (Ik zelf doe ook geen hempje en t-shirt met lange mouwen aan in december! Dan draag ik een dikke trui!) En wat betreft het gepriegel, dat is in het begin inderdaad even lastig, maar na een tijdje krijg je daar echt wel meer handigheid in. Dan gaat het nog steeds iets minder snel dan een romper met korte mouwen, maar zo dramatisch moeilijk is het nou ook weer niet. Nog een tip: koop niet te veel "leuke" rompers. Die hebben namelijk vaak een leuke print. Het gebeurt alleen nog wel eens dat de print doorschijnt door de kleertjes en dat ziet er dan weer niet zo leuk uit. Dit gebeurt vooral bij een print met grote contrasten. Wat betreft overslagrompers: die zijn inderdaad best handig, maar ik zou wel voor die met drukkertjes gaan en niet met lintjes die je moet strikken. Zeker voor papa's met dikke vingers zijn die lintjes dan weer net aan de korte kant en zodra je baby wat sterker wordt en wat meer gaat bewegen zijn die strikjes steeds moeilijker te maken. (Mijn man laat ze altijd liggen voor mij; hij zal er nooit uit zichzelf een pakken.) Ik heb er hier héééél veel. Maar dat komt doordat ik zelf al genoeg rompers had gekocht (kwa aantallen al iets aan de ruime kant) en toen kreeg is van mijn zus een zak met babykleertjes van haar dochter, waar ook heel veel rompers in zaten. Ik heb er dus te veel, denk wel 25 ofzo per maat. Toch vind ik het wel fijn om er veel te hebben, want ik grijp nooit mis. Met 10 hadden wij het hier echt niet gered. Zeker niet toen mijn dochter een buikgriep had en er in een etmaal 7 doorheen gingen (ondergepoept, ondergespuugd of overgegeven). Hoeveel je er nodig hebt hangt ook af van hoevaak je wast. Toen de kraamverzorgster er was, werd er dagelijks een was gedraaid. Dan heb je er niet zo veel nodig. Wij hebben zelf echter niet zo veel witte textiel, dus de witte wassen bestaan voornamelijk uit dingen van mijn dochter. Met dat kleine spul heb je niet zo snel een trommel vol, dus wij draaien denk ik één of twee keer per week een was. Dan heb je wel meer nodig. Nou, succes en veel shopplezier!