Ik ben inspiratieloos. Onze dochter wordt binnenkort 4 jaar en we weten niet wat te geven of vragen van anderen. Wie heeft leuke tips? Oh en op haar verjaardag komen we terug van vakantie. We kunnen dus geen grote cadeaus meenemen in het vliegtuig. Wat is leuk om alvast als kleinigheidje mee te nemen?
playmobil! de winkels puilen uit van het speelgoed voor 4jarigen.. hoe kun je nou inspiratieloos zijn?
Nou omdat ik niet meer zoveel speelgoed wil. We hebben al zoveel. Fietsen, lego, treinen, poppen, barbies, prinsessenspul, K3 spullen. Wat moet je dan nog meer?
mja dat ken ik dan weer wel helaas ik denk dat onze kleuter voor dr verjaardag een nieuw bed met een nieuw likje verf voor dr verjaardag krijgt.. want de visite sleept al genoeg kadoos mee (en ze krijgt van 1 oma alvast een efteling badjas.. dat scheelt ook.. en ik denk dat ik maar verkleedkleren op het lijstje zet.. dat geeft ook niet zo'n enorme rommel.)
oh en dubbelhandig.. vriendin van mij gaf dr dochter een prinsessenkist om al dr speelgoed in op te bergen en omdat ik wist dat ze niet zo veel speelgoed meer wilde.. ze heeft zo'n bed met tent eronder.. dus heeft ze vanons een nieuwe zaklamp (zonder batterijen) en een kussen gehad geloof dat ze van alle kadoos op het feestje.. (echt serieus tot babyborn aan toe ) het kussentje nog het mooist vond Dat was om op te hangen in dr tent en kreeg later nog smsje van mams dat de zaklamp superhandig was want ze nam hem gewoon mee naar bed 's nachts. (doet mijn dochter ook trouwens.. en omdat er geen batterijen inzitten.. hoef je ze niet elke dag te vervangen)
en voor de visite natuurlijk allerlei verbruiksspul (knutselblaadjes, knipselboeken, kleurboek en viltstiften etc) (of een mooie doos om het in te bewaren
Een paar verkleedjurken vind ik een leuk idee. En een mooie bak of mand om ze in te bewaren. Dagje Efteling is leuk. Maar ga dan niet met haar alleen, dan gaan we met het gezin. Is het dan nog wel een kado van haar alleen?
hmm tja ik vind het niet zo'n verjaarskadootje stiekem.. maar eerlijk is eerlijk.. vorig jaar wel gekeken voor k3-kaartje voor haar verjaardag. uiteindelijk heeft ze vond ons wat playmobil gekregen en een boek. wij krijgen altijd zo veel kadoos.. dat het bijna niet leuk meer is om zelf nog een kadootje te geven in de vorm van speelgoed. vinden wij ergens wel jammer.. want tja, wij vinden dat ook leuk om te geven maar het moet wel ergens blijven ook nog.. dit jaar op het verlanglijstje.. (ik schrijf het hele jaar door wat ik leuk vind op.. en dan bij dr verjaardag ga ik kiezen.. want overblijft blijft staan tot het volgende "excuus" of tot ik vind dat het niet meer leuk is) - setje vleugels/ verkleedkleren - nieuwe pyama (beetje flauw maar ze is er altijd wel heel blij mee dus tja ) - een spel/smartgames/puzzels van 100 stukjes - boeken - knutselspul - playmobil hier afgelopen sinterklaas monopoly jr. "gekregen".. dat viel ERG goed en vind ze leuk om te doen dus er mag nog wel een ander leuk spel bij.. (van elk weekend 2x per dag monopoly word je als kleuter misschien heel gelukkig. maar wij ietsje minder) smartgames hebben we er nu 1tje van en dat is erg leuk en playmobil hebben we zoveel van dat ik aan de ene kant denk "het is wel mooi zo" aan de andere kant speelt ze er letterlijk elke dag mee.. dus is het in ieder geval wel een zeer gewaardeerd kado.
Onze dochter heeft op haar 4e verjaardag een playmobil huis gekregen. Van de visite kreeg ze de inrichting van het huis. Verder heeft ze een spel gekregen, puzzel, strijkkralen, voorleesboek enw at knutselspullen.
Misschien lief bedoeld van ze, maar ik heb geen zin om voor alle visite een cadeau te gaan bedenken. Ben blij dat ik zelf al iets bedacht heb.
ja ik vind het toch vrij normaal dat de visite vraagt wat ze graag wil hebben, ze weten toch niet wat je allemaal al hebt?? Ik schrijf ook door het jaar dingen op en maak dan een verlanglijstje op lijstje.nl
Ook leuk, een abonnement op een kleuter tijdschrift. Hier was een playdoh hond een groot succes (maar ze had alleen maar normale klei tot dan toe) Verder speelt ze met alles maar af en toe. Enige wat (bijna) dagelijks gebruikt wordt zijn papier, stiften, schaar en plakstift. Boeken doen het hier altijd goed en spelletjes die we samen kunnen doen ook. Om aan anderen te vragen: klein kruiden/bloementuintje (hema) knutselmateriaal, my little pony, dvd's met een echt verhaal ipv korte filmpjes (sprookjes enzo), lego (duplo blijft hier nog populair) luister cd's (pluk vd Petteflet was erg geliefd) Ik vind ontzettend veel leuks in de winkels voor vierjarigen, maar er wordt met maar weinig echt veel gespeeld hier.
Als je op haar verjaardag terugkomt van vakantie hoeft het toch niet mee met het vliegtuig? Of snap ik iets niet? Ik wil de oudste voor haar vierde verjaardag een trampoline geven...maar dat is natuurlijk qua formaat juist een heel groot cadeau...dus aan dat idee heb jij niets. Misschien een leuk spel? Een boek, verkleedkleding, knutselspullen, iets van PetShop/My Little Pony/Furry Frenzies/Lalaloopsy/...., lego, playmobile, buitenspeelgoed, nieuw badpak/balletpakje/..., rugzak/fruitdoosje/lunchbox/drinkbeker voor als ze naar school gaat, ...
Gezelschapsspellen playmobil fiets step knutselmateriaal (playmais, stroken, stiften, glitterlijm, stickers, knutseldozen van Hema, zelf armbandjes maken, enz) luisterboeken (voor)leesboeken poppenkleertjes cd/dvd ketting/ armband speldjes, elastiekjes
Zelf uitgekozen rugtas voor school, of haar meenemen naar een kleding winkel en zelf 1 of 2 setjes laten kiezen. Visite : wil je geen speelgoed vraag dan centjes en leg uit aan je dochter dat ze van al dat geld zelf iets mag kopen ( heb dit al meer ouders zien doen met hun 4 jarige en ze snappen het prima) .
Wij vliegen op haar verjaardag terug, dus neem wat kleinigheidjes mee. Maar wat een goeie tips hebben jullie, die ga ik doorgeven, tnx.