Ons mannetje zit nog steeds in maat 56. Heb net nog een enkel truitje van maat 62, wat toevallig wel goed zit, op andere truitjes maat 62 gelegd... wow, dat scheelde echt centimters in breedte en armlengte! Ofwel: dit ene truitje valt toevallig waanzinnig klein en maat 62 (in allerlei merken) is voorlopig nog echt te groot. Terwijl ons mannetje toch echt al 60 centimeter is! Ik berg dus de kleertjes die nu te klein zijn ook op in 'fase 1, fase 2 etc). Niet per maat. Ik heb dus maat 50-56 kleinvallend voor de eerste periode (waar je maat 50 zou verwachten), en maat 50-56-62 voor de tweede periode waar je maat 56 of zelfs 62 zou verwachten. Mocht ik nog een kindje mogen krijgen, dan zit het dus alvast op grootte gesorteerd, niet op maat
Ons meisje heeft tot zo'n 8 weken in maat 50 gezeten. Bij geboorte was ze 50 cm en 3145 gr., daarna wel veel (te veel) afgevallen. Maat 50 was in het begin zelfs te groot. Ik had zelf denk ik 3 pakjes in maat 50 en mijn moeder heeft die eerste week nog een paar pakjes erbij gehaald.
die van mij heeft het 1 of 2 x aangehad het was al te klein koop niet te veel 62 kan soms klein uitvallen dat kunnen ze langer aan succes gr anja
Hier 3x met maat 50 begonnen, ze waren 51, 50 en 51 cm. Ze hebben een aantal weken maat 50 gedragen. Zelf vond ik het zelf zo lelijk gezicht zo'n klein frummeltje in een groot pakje met omgevouwen mouwen en pijpen op de foto maar dat is voor iedereen persoonlijk. Maat 56 hebben ze daarna vrij lang gedragen, maat 62 maar heel kort.
Mijn dochtertje is geboren met 3970 gram en 51 cm. Ze heeft zeker 3 weken maatje 50 aangehad... 56 was veels te groot. Zelfs kleertjes van Petit Bateau in maatje 56 was te groot
Hier had ik een baby van 54 cm en die had gelijk maar 56 aan, omdat ik 1 pakje maat 50 had die 1 keer aangedaan maar was echt al te klein. Ik zou dus voor 56 gaan en evt 1 voor 50. Dan kan je als maat 50 goed is altijd nog iemand op pad sturen om bij te halen
Ik had bijna niets in maat 50 want de baby was groot ,maar bij de geboorte (bijna twee weken over tijd) woog hij 3830 en 53 cm,maar heeft wel 2 maanden maat 50 gehad.. Hij is nu bijna 10 maanden en zit nog steeds in 68 bij een gewicht van net iets over de 9 kilo en 72 cm... Ik zou wel een paar pakjes halen maat 50 ,want je hebt er zo bij gekocht (of gekregen )
Hier had ik bergen in maatje 56 en een paar in maat 50. Uiteindelijk nog redelijk wat pakjes in maatje 44 aangeschaft en ga ook wat meer in maat 50 kopen. Niké kwam trouwens onverwachts met 36 weken en woog 2750 gram en was 45 cm
Dit overzichtje is als richtlijn wel handig: Overzicht van kledingmaten. Bereken de juiste kleding maat. Wisselt natuurlijk nog steeds per merk en per kindje, maar klopt vrij aardig volgens mij. Onze zoon is nu 2 maanden, en heeft nog maar 56... denk dus wel dat we een maandje gaan achterlopen op dit schema en pas bij 3 maanden naar maat 62 gaan.
Onze dochter was een flinkerd (4155gram en 53cm) maar heeft wel 4 weken maat 50 aan gehad. Hou niet van te grote kleertjes