Ik baal!!! Vandaag hebben wij in babypark de perfecte kinderwagen gevonden! Namelijk de Stokke scoot. Alleen heeft deze kinderwagen helemaal geen reiswieg maar een speciaal nestje voor in het zitgedeelte. Ik vind dit er echt super onveilig uitzien om een pasgeboren baby in te leggen.. Waarom de scoot ons aantrekt is omdat hij super klein op te vouwen is, licht is, makkelijk wendbaar en grote boodschappenmand heeft. Welke kinderwagen is nou te vergelijken met deze stokke maar heeft wel de optie om een reiswieg erop te zetten?
zoals ik t kan zien op plaatjes ligt je kleine uk dan vanaf t begin in de zitting, waar een verkleiner ofzo inzit... dus eigenlijk een soort maxi cosie... dat is niet iets om lekker mee te gaan wandelen idd... kan je er ook niet de bak van de andere stokke modellen op klikken? als je de ruimte hebt in de auto zou ik toch voor een ander model gaan, ik weet dat de maxi cosie mura ook een grote boodschappenmand heeft maar hij is niet zo klein op te klappen vind ik... toch nog ff terug naar de babypark voor een nieuw advies misschien?
Als je écht fan bent van die Stokke Scoot zou je ook kunnen overwegen om voor de relatief korte tijd dat je kindje in de wagenbak ligt een andere tweedehands wagen te kopen voor niet veel geld (alleen de reiswieg). Of te lenen van iemand anders die het dat moment niet gebruikt. Dan na 4-6 maanden kun je je Stokke Scoot gebruiken, want die gebruik je veeel langer, en heb je toch precies die je wilde
dankjewel voor het meedenken.. Heb stokke al een bericht gestuurd met de vraag of het mogelijk is om een andere reiswieg erop te klikken.. We hebben pas geleden een nieuwe auto gekocht maar naar verwachting is de kofferbak niet heel groot (we krijgen hem pas in juni geleverd) vandaar dat we op zoek zijn naar een kleine opvouwbare kinderwagen.. @ kiwi, ik heb al een buggy staan dus vind het dan overbodig om een kinderwagen zonder reiswieg te kopen.. als ik dan toch een nieuwe moet kopen dan liever meteen een complete in plaats van 2 verschillende weer
En de mutsy evo? Lijkt niet echt op de stokke maar is wel klein op te vouwen. Wellicht kan je een proefrit maken met de auto naar de babywinkel om te passen. Ken overigens je probleem bij ons paste het onderstel ook niet in de achterbak. Alleen op de voorstoel...
Er zijn genowg kinderwagens die klein op te vouwen zijn en in de achterbak past. Ik heb een aygo en achterin ligt een quinny buzz MET zitting. En dan is de quinny buzz nog geen eens de kleinst opvouwbare kinderwagen. Ik zou ook kijken naar een mutsy. Dacht dat buggaboo ook redelijk klein opgevouwen kon worden.
Weet niet of het je smaak is. Maar de bugaboo buffalo is ook heel klein opvouwbaar. Zelfs de reiswieg kan je opvouwen. Zo kunnen er dus ook nog boodschappen in je achterbak erbij. Heb zelf een kia picanto en daar past het allemaal prima achterin.
In de winkels niet meer te verkrijgen wel via internet maar wij hebben nog getwijfeld over de quinny senzz, klein opvouwbaar lijkt op een buggy, er kan een maxi cosi op geklikt worden en je kunt er een reiswieg op zeggen
Ik weet niet welke auto je hebt, maar het zal je verbazen hoeveel wagens je in hele kleine autootjes krijgt hoor, dus ik zou gewoon even gaan passen met wat verschillende merken. Zo hebben wij een Toyota Aygo en die heeft echt en heel klein kofferbakje, maar onze maxi cosi mura past daar prima in.
De auto is niet echt heel klein maar mijn man zegt dat het niet gaat passen.. Ik weet niet of hij daarmee enkel de kinderwagen bedoeld of dat hij bedoelt dat er dan helemaal geen boodschappen meer bijpassen.. Ik zat er aan te denken om misschien een reiswieg los te kopen en dan adapters te laten maken waarmee we de reiswieg wel op het onderstel kunnen klikken? Maar geen idee of dat mogelijk is.... Volgens stokke is het zitje wel een veilige manier van vervoeren door middel van het babynestje maar ik vind het er echt niet comfortabel uitzien
Het babynestje van de stokke scoot zal vast wel veilig zijn alleen ik zou wel gaan voor een reiswieg. Dan kan je baby gewoon helemaal plat liggen dan in zo'n zitje. Ik denk dat je de stokke scoot ook niet moet zien als kinderwagen, want deze zit meer tussen de kinderwagen en buggy in. Net zoals de bugaboo bee en quinny zapp. Je kan er meer mee dan met een buggy en zijn toch ook redelijk compact, maar het is niet te vergelijken met de comfort van een kinderwagen. Volgens mij is de bugaboo cameleon één van de kleinst opvouwbare kinderwagens.
Oh ja joh, mannen zien altijd beren op de weg . Neem hem gewoon eens mee om wagens te passen, er zijn er zoveel die echt klein zijn op te klappen (iig de bugaboo en maxi cosi mura).
Easy Walker mini is erg plat heb ik begrepen. Mijn nichtje krijgt hem en ze heeft een aygo. Ik heb een mc mura vier, maar ik vind deze nou niet zo klein! En een grote boodschappenmandje al helemaal niet! Wel een superwagen k hoor, maar wel groot en zwaar.
Wij hebben na de maxi cosi mura nu gekozen voor de easywalker mini/june. De mura is idd helemaal niet klein opvouwbaar en zwaar. Onze eisen nu bij de kinderwagen waren; klein opvouwbaar, licht gewicht, evt op te hangen aan de muur. Kortom een compacte wagen! De june/mini is inklapbaar met het zitgedeelte erin, handig! Succes met je keuze.
@nonja, die nieuwe easywalker van mini cooper bedoel je? Die is inderdaad heel klein zag ik... Vind hem alleen niet zo leuk..
Ja klopt. Je hebt de mini uitvoering, geïnspireerd door mini cooper en de june uitvoering. Wij hebben voor de june gekozen, deze is iets goedkoper en je kan kiezen uit kleurtjes (roze, crème, blauw). Wij gaan m eind januari in gebruik nemen dus ik ben benieuwd.
Op design van stokke hebben zowel degelijk een wieg die je er op kunt klikken. Stokke® Crusi - Reiswieg - Stokke® Netherlands