Ik zou hem de luier om gelaten hebben en het over een half jaar nog eens proberen. Dus het nu ook echt helemaal laten rusten.
Hier ging pas de luier af toen ze een paar dagen droog waren in de ochtend. Het lichaam geeft vanzelf aan wanneer het er klaar voor is. Onze zoon was elke ochtend droog en toen zijn we op de dag ook begonnen en dat ging meteen goed. Hij was nog vrij jong en daarom waren we er nog niet mee bezig geweest. Onze dochter was eerst op de dag zindelijk en pas een paar maanden erna in de nacht (ze was toen net 3). Het in de nacht wakker maken om te slapen heeft niet zo veel zin. Je leert ze dan rond dat tijdstip te gaan plassen wat weer averechts kan werken.
Nils was dag en nacht zindelijk toen hij 2jaar en 4 maanden was. We laten hem wel nog steeds 's avonds rond 22:00/22:30 plassen. Als we dat niet doen, wordt hij wel zelf wakker omdat hij moet plassen, maar is dan helemaal in paniek. Om dat te voorkomen zetten wij hem dus (slapend) op de wc voor we gaan slapen. Hij drinkt heel de dag eigenlijk best wel veel. Tijdens het eten drinkt hij ook nog een beker en daarna ook nog 1. Dus hij heeft het echt nodig om op die tijd nog te gaan plassen. Hij vroeg trouwens zelf om zijn luier uit te laten 's nachts. Ik denk zelf eigenlijk als je hem 's nachts nog moet laten plassen dat hij er nog niet aan toe is. Maar ok al laat je zijn luier om. zou ik hem wel nog een keer laten plassen voordat je naar bed gaat en als hij dan 's morgens droog is flink belonen.
Justin is ook al een tijd zindelijk (half jaar) overdag. Alleen s nachts nog niet. Sommige nachten gaan goed, dan weer vele nachten niet. Op slot wilde hij zelf ook weer een luier aan, prima toch? Laatst wilde hij weer 'zonder luier proberen' zei hij zelf. Helaas ging dit niet goed. Over een maand ofzo weer eens proberen..
Ik ben van mening dat ieder kind anders is. Mijn oudste was 2 en half en dag en nacht zindelijk,ook mijn man had dezelfde reactie als die van jou. Hij liet hem s´avonds om 11uur plassen en was droog tot de volgende morgen. Mijn middelste was pas met 3 en half zindelijk en eigenlijk vrij snel de nachten ook. Het is eigenlijk vanzelf gegaan wij deden hem een luier om eerst een onderbroekje eronder en lieten hem om 11 uur nog ff plassen en als s´morgens de onderbroek droog was wisten we dat ie het kon ophouden. Na 3 dgn een droge onderbroek s´nachts zijn we gestopt met de luier en ging het meteen goed!
Even nog een update, na jullie reacties. Allereerst bedankt voor jullie reacties! Het gaat hier eigenlijk heel goed. Al een week plast hij savonds rond 23.30 en dan slaapt hij door tot 07.30 zonder in bed te plassen. Sochtends hoeft hij ook niet heel nodig naar de wc. 1 avond een ongelukje, maar verder gaat het eigenlijk prima. Had mijn man toch gelijk... We proberen over een paar dagen hem weer een kwartiertje eerder op de wc te zetten, dus we zijn nog wel even bezig tot het moment dat hij echt van 19.30 tot 07.30 droog blijft, maar voor nu zijn we super trots!