Weer een vroeg wakker fase?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MissyZuilen, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Pff... Ik weet het nu echt niet meer.
    We hebben alles zo'n beetje geprobeerd, later naar bed, eerder wakker maken tussen de middag, veel buiten spelen voor de energie etc..

Zou het dan toch een fase zijn dat vroeg wakker worden?

Ik vind opzich tussen half 7/7 uur een mooie tijd hoor, hij hoeft echt niet ineens te gaan uitslapen.
    Maar half 6/6 uur is echt nog TE vroeg.. *gaap*!

Hij zit ook enorm met zichzelf in de knoop merk ik. Hij is ontzettend druk, dwars en miept om ALLES!
    Dus dat in combi met het enorm vroege wakker worden, zal er dan WEER een fase zijn?

Hij is nu ruim 2,5 jaar..

Iemand ervaring ermee?

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja, hier ook een dame die vroeg wakker is/was. Maar sinds we Momo de sleeptrainer hebben, gaat het echt een stuk beter! Misschien ook een aanrader voor jou?
    Hier sliep ze altijd tot 7.30 maar de laatste tijd was het elke keer 6 uur, 6.30. Veel te vroeg voor ons! ;)
    Met de sleeptrainer zet je de wekker. 's Avonds gaan de oogjes dicht van aap Momo en ze mag pas weer uit bed als de oogjes open zijn... Hier werkt het, dus misschien bij jou ook? Ze blijft in ieder geval langer in bed en vaak slaapt ze dan ook nog gewoon langer. Zie hier link naar de sleeptrainer:
    Kinderwekker | Trendy betaalbare kraamkadootjes zoals babykleding en luiertassen bestel je bij Groovie kids.nl!

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @poema, bedankt voor de reactie!
    Maar mijn zoontje is slim genoeg daarin..
    Wij hadden zo'n Nijntje slaaptrainingswekker (ook best prijzig) en na 5 dagen had meneer door hoe het werkte en zorgde zo zelf dat de oogjes open gingen..

Dus dat is 't niet hahaa...

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    O, he, dat is wel balen ja... ;)
    Hm, dan ben ik bang dat ik niet echt een andere tip heb voor je... hopelijk is het echt een fase en gaat het snel weer voorbij!
    Hier maakt het inderdaad ook niets uit of ze wel of niet slaapt tussen de middag, of ze vroeg of laat naar bed gaat... ze is altijd rond dezelfde tijd wakker. Gek is dat he?

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja.. blijf het vreemde wezens vinden die kinderen... ;)
    Toch apart he, dat het niet uitmaakt hoelaat ze slapen. Die biologische wekker gaat gewoon af om 6 uur! *gaap*

Zijn er meer mama's met kindjes van deze leeftijd die dit "probleem" ook hebben?

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Niemand waarvan 't kindje ook zo vroeg wakker is?

7. hizi

hizi Niet meer actief

Ja hoor hier is het ook rond 6 uur ! het wordt ook steeds vroeger :s
    Was het eerst kwart voor 7 toen ineens half 7 en nu dus 6 uur GAAAAAAP!! pfff
    Mijn dochter is wel ouder dan jouw zoontje, namelijk 6 maar zelfs als ik haar uitleg dat ze in bed moet blijven doet ze dit niet.
    Zouden die wekkers ook voor oudere kindjes helpen ?? ik heb zelf al zitten om een wekker te kopen voor der maar ze kan geen klok kijken dus miss is dit een oplossing?

Miss Zuilen ik heb dus helaas geen tips voor je maar ik weet van mijn zus dat haar zoons ook altijd rond 6 uur wakker zijn.

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier ook steeds vaker half 6...(2,5 jaar) tis een faaaaaaase:D

9. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Hier hetzelfde: ook vroeg wakker. Wij hebben nu de kidsleep (ook een slaaptrainer) Maar die staat op de kast dus hij kan er niet bij om iets aan de instellingen te veranderen.

Hij is net wezen logeren bij mijn ouders en vandaag sliep hij tot 6.30! Dus dat kan ook nog wel eens helpen: lekker laten uitputten door opa en oma :D. En we hebben zelf dus het hele weekend uitgeslapen!

Verder gebruiken we de slaaptrainer nog niet zo lang, dus daar kan ik nog weinig over zeggen. Poema en ik hebben er ook een heel topic over gevuld :D. Ik zal m'n bevindingen daar ook eens updaten.

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Liam is 26 maand en is de afgelopen week om half 5/5 uur wakker..
    Daarnaast is hij heel opstandig, huilt om alles, alleen maar aandacht vragen, niet meer willen spelen... word er moe van..

denk idd dat het een fase is.

liefsz

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Tja, de sleeptrainer heeft wisselend succes... Het is (nog) niet zo dat ze er langer door slaapt. Ze is nog steeds wakker maar ze blijft wel in bed. Al dan niet kletsend (en dan zijn wij dus ook wakker helaas...) Maar goed, ik zet nog even door en wie weet gaat ze ook wel weer een keer langer slapen (fingers crossed!)

12. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Laten we hopen dat het een korte fase is ;)

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    dit klinkt me bekend in de oren! geloof dat mijn zoon door dezelfde fase gaat momenteel. De fase gaat nu wat over gelukkig na 4 weken maar hier is het ook ff goed heftig geweest. Vroeg wakker (5.45 uur) Piepen om alles en heel erg dwars zijn. Ik heb een wekker nu van Kidsleep en dit werkt perfect! Wekker staat nu op 7.15 uur na rustig opbouwen en vanochtend werd mijn zoon zelfs half 8 wakker! echt een luxe momenteel haha. en de dwarsheid gaat ook wat over, eindelijk weer een beetje gezelligheid in huis en een mama die minder vaak boos is gelukkig want daar vond ik niks aan nl.

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier een dochter van ruim 2,5 die sinds 2 weken om zes uur wakker is, als het niet eerder is. Daarvoor wilde ze 's avonds niet in slaap komen. We hebben het middagslaapje toen gekort naar een uur en sindsdien is ze om zes uur wakker. Het is gewoon niet vol te houden. Wij hebben nu de middagslaap eraf gedaan. Hoop dat het nu met een paar dagen weer wat langer slapen wordt....

15. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hier ook nog een meisje van bijna 2 die niet lang slaapt, elke dag wakker rond 5-6 uur....DRAMA!!!!!! zijn echt supermoe want daarnaast wordt ze s nachts ook nog wakker en wil dan niet meer alleen verder slapen. Nu slapen mijn man en ik afwisselend naast haar op een matras als ze haar bed (peuterbed) uitkomt s nachts. Dan komt ze tenminste niet vaker dan 1 keer haar per nacht haar bed uit, anders niet vol te houden.

Wie heeft er tips?
    Denk dat de slaaptrainer hier ook niet gaat werken, ze heeft alles meteen door dus waarschijnlijk zal ze dat ding gaan manipuleren :D

Groetjes Claudia

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: zoals je weet is Aimar altijd wel een vroeger dan gemiddeld vogeltje geweest ;) maar sinds deze week gaat het weer goed en slaapt hij 's middags ook langer. Hij was ook een paar weken enorm veel aan het miepen en heel druk. Druk vind ik hem nog steeds wel, maar hij piept al stukken minder gelukkig! En hier dus al sinds zondag pas wakker na 7:00!

17. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier ook de oudste van 2jaar en bijna 6maanden
    die ook kei vroeg wakker is,zelfs rond 5uur,
    en dan niet meer willen slapen pffffff

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Jep hier ook een heel vroege vogel.
    Als het een fase is, is het wel een lange. ;)

En ze is na school echt zooo moe en zou wel meteen kunnen slapen, maar hoe vroeg of (relatief) laat ik haar ook in bed stop, het blijft ergens tussen half 6 en half 7.
    Gekmakend soms! Ik krijg haar ook met geen stok terug in bed, als ik nog maar voorzichtig zeg dat het nog wel vroeg is krijst ze de hele boel bij elkaar. ;)
    Ze hoort vogeltjes en ziet (spleetjes) licht, dus dan is het tijd om op te staan. ;)
    Ze doet al bijna een jaar geen middagdutje meer trouwens.

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou het is 7.10 nu en ik zit ook al bijna een half uur beneden met de kids. Ze was vandaag om half 6 wakker en wil dan niet meer slapen. Ik baal er zo van, want ben niet fit. Lag er gister zelf al om 10 uur in, maar ben nog moe, pfffffffff. Het is bij ons trouwens geen fase, want ze is altijd al zo vroeg geweest. Alleen was het ook weleens 6 uur half 7, dat heb ik veel liever. Moet je nagaan, half 7 was vroeger heel vroeg en nu wens ik dat ze tot half 7 doorslaapt!!

Maar zijn er veel verschillende slaaptrainers? Wil het toch eens proberen.

Deel Deze Pagina