Grens controle belgie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door consider, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Volgende week gaan wij met een stel vrienden een week naar centerparcs..
    We willen ook een dag naar Antwerpen.
    Nu hebben wij voor onze beide dochters een paspoort, onze vrienden is dit onschoten.
    De oudste staat nog bij moeder in het paspoort en de jongste van 1 jaar heeft nog helemaal geen id bewijs.
    Als je met de auto de grens over gaat....wordt je dan ook gecontroleerd?
    Zijn ze daar nu strenger op?

Ben zelf vaak genoeg de grens over gegaan, soms ook zonder paspoort.
    We zijn nog nooit aangehouden.

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Waarom vraagt ze de id-kaarten niet alsnog aan? Met spoed?
    Ik heb geen idee hoe het nu bij de grens is, maar ik zou het niet gokken..?

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    spoed gaat niet lukken vanwege de wijzigingen voor bijschrijvingen.

Er is geen grenscontrole en als je een STOP teken krijgt voor algemene verkeerscontrole vragen ze meestal niet om het ID van de kinderen.

Mochten ze dit wel doen, dan zeg dat ze in aanvraag zijn maar dat er een enorme achterstand is vanwege de wetswijzigingen en de zomervakantie! Alle ouders sinds apil/mei/juni op stel en sprong een ID aangevraagd voor de kids vanwege de wijzigingen en de overheid kan de aanvragen niet zo snel verwerken als normaal.

Maar het was beter geweest om dit op voorhand te voorzien ;)

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Waarschijnlijk valt het met de controle wel mee. Maar stel dat er iets gebeurd met de ouders of juist de kinderen dan heb je natuurlijk wel een probleem als je geen id kaart of iets hebt. Ik zou die gok niet wagen.
    Dus ik zou er nog snel eentje regelen, evt met spoed, is wel iets duurder.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Toen wij in Antwerpen woonde gingen we best vaak terug naar NL ik heb toen nooit een paspoortcontrole gehad. Moet zeggen dat het ook alweer jaren geleden is!

6. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Wij hebben vorige week dinsdag een paspoort voor onze dochter aangevraagd. Donderdag kregen we al een berichtje dat het binnen was. En dat zonder spoed aanvraag.
    Nu weet ik niet of dat komt omdat zij nog nergens bijgeschreven stond en dat dat dan makkelijker is.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lastig! En het blijft een gok... Stel dat er in de buurt net een kindje wordt ontvoert, dan kunnen ze wel eens gaan controleren... Anders kun je proberen om het geboortecertificaat of hoe heet het mee te nemen?

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tja.. niet zo heel slim he van die vriendin. Het is zoooo groot in het nieuws geweest.
    Wij gaan hier overigens heeeel veel naar Duitsland maar nog nooit controle gehad. Denk dat dat met Belgie niet veel anders zal zijn,

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier bij de grens (Duits) dagelijks controle. Zowel op de snelweg als de b-weg.
    Ik zou het er niet op gokken

10. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    wij gingen ook regelmatig naar Belgie en hebben nog nooit een grenscontrole gehad.
    We zijn wel eens in Duitsland van de weg af gehaald en toen wilden ze onze paspoorten en id van onze oudste dochter zien (jongste was nog niet geboren).

maar ik zou toch proberen om een nieuwe id aan te vragen, gewoon voor haar eigen gevoel en anders de geboorteakte meenemen.

11. tulip

tulip Niet meer actief

bij antwerpen nog nooit controle gehad, kom er vaak, maar ik zou de gok nooit nemen, you never know

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Ga je naar CP in Peer? Ik heb via EHV, Weert e.d. nog nooit een controle gezien of meegemaakt. Zijn ook allemaal binnenweggetjes.

Antwerpen ook nooit, en daar ben ik echt vreselijk veel geweest!

13. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Ik woon bij de grens met Belgie (kant van Antwerpen) we zijn er regelmatig te vinden,maar heb werkelijk waar nog nooit mijn paspoort hoeven laten zien. Denk dat het dus wel mee valt hoor,qua paspoort controle..

Groetjes Sylvia

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik weet niet waar de grens qua controle ligt. Is die in Belgie anders dan in Nederland dan?

15. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    overigens voor de jongste kan ze nog snel een id aanvragen, voor de oudste kan ze zeggen dat die aangevraagd is maar dat het nog lang gaat duren voordat ze deze gaat ontvangen!

Schoonzus staat sinds juni op de lijst en is in aug. pas aan de beurt, dit vanwege de bijschrijving die vervallen is.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Echt waar joh? Waar dan? Ik heb echt nog nooit een grenscontrole gezien. Wij rijden altijd via de E30 Nederland binnen.

17. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb nog nooit een controle gehad bij de belgische grens, afgelopen juni nog naar de ardennen geweest.

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Echt nog nooit controle gehad bij de grens, wij gaan best vaak de grens over om frietjes te eten in belgie.

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik werk in belgie en buiten werk komen wij heel veel in belgie nog nooit grenscontrole gehad alleen wanneer je vanuit maastricht richting lanaken gaat staan ze nog weleens te controleren en dat is dan alleen voor drugs gebruik ed maar niet voor paspoorten. kans is heel klein dat er grenscontrole is.

20. Yelice

Yelice Niet meer actief

Woon al 6 jaar in Belgie en ga geregeld heen en weer en nog nooit controle gehad.
    IK ben zelfs regelmatig me NL paspoort vergeten en had dan alleen me eigen belgische verblijfspas bij of me rijbewijs

Deel Deze Pagina