Wat heerlijk zulke nachten! Kun je je weer even helemaal opladen Het is inderdaad wel een voordeel dat de jaloezie er op deze leeftijd meestal nog niet is..
Hier nu tussen de jongste 2, precies 2 jaar verschil. Mijn zoontje reageert verbazend goed op zijn zusje Ik heb een duowagen, dat vind ik persoonlijk echt een must. Ik zou gek worden zonder want hij loopt alle kanten op, behalve waar ik heen ga .
Wij hebben voor Finley een tweedehands babykamertje gekocht op Marktplaats aangezien Aiden nog steeds prinsheerlijk in zijn ledikantje ligt. Aiden gaat aankomende zomer over naar een gewoon eenpersoonsbed. Toen Finley er net was, hadden we een duobuggy aangeschaft met babynestje. Ideaal. Heb toen veel met ze gewandeld. Inmiddels de duobuggy weer verkocht, want Aiden houdt van lang en veel lopen. De eerste reactie van Aiden op zijn pasgeboren broertje was niet zo goed. Toen ik in het ziekenhuis lag na de keizersnee en hij op bezoek kwam, was alles nog wel goed. Maar toen ik thuiskwam met het broertje....Aiden is drie kwartier lang totaal overstuur en onbereikbaar geweest. Ik moest zelf meehuilen, omdat ik geen contact met hem kon krijgen. Daarna kalmeerde hij godzijdank en een nacht slaap heeft ook goed gedaan. Want de volgende dag was hij opeens dol op zijn broertje en nu nog steeds. Maar het kwam wellicht ook doordat ik een paar dagen in het ziekenhuis lag dat hij zo reageerde. En ik kwam opeens thuis met een baby natuurlijk. Tel daarbij op dat hij nog niet goed kon praten en zich niet goed kon uiten en tja...dan krijg je natuurlijk zo'n bui als die hij had. Verder is het best een beetje zwaar soms. Aiden zit midden in de peuterpubertijd en heeft soms driftbuien (gelukkig vaak van korte duur). Finley kruipt/tijgert inmiddels en die moet je ook in de gaten houden. Ze willen allebei soms tegelijkertijd iets en dan heb ik het gevoel dat ik handen tekort kom. Vermoeiend!
Ik zit er middenin en vind het zwaar. Jongste is Nog geen vier weken, oudste 21 mnd. Oudste doet het prima, jongste slaapt niet zo best en wil erg vaak voeding. Ik zal blij zijn als we een paar mnd Verder zijn. Ik hoop tenminste dat t dam soepeler gaat
Wat een leuk en vooral leerzaam topic!! Bedankt Chanti..zo te zien zitten we hopelijk over 9 maanden in hetzelfde schuitje Onze kleine man is iets ouder, nu 17 maanden Edit..en we lopen ook gelijk op zie ik. Wat toevallig
Mijn zoon is 21 maanden als ons tweede kindje geboren word. Ik vind het fijn jullie ervaringen te lezen over twee kleintjes. Het vliegt mij soms behoorlijk aan. Hoe ga ik het allemaal doen? Mijn zoontje slaapt over het algemeen weinig en is heel vroeg wakker. Ikhoop dat dat nig beter gaat worden. Iktwijfel ook of ik een duo wagen koop. Naar het centrum lopen is 30 min dat redt hij niet. Heb geen auto. Verder koop ik een 2e hands ledikant en kledingkast
Gefeliciteerd Hier nog geen situatie, maar wens is wel ongeveer 2 jr ertussen. Leuk om te lezen dat het wel goed kan gaan. Schoonzus heilig overtuigd dat het een ramp is. Laatst speelde Siem 9 mnd net l 2,5 jr en L pakte les af, alles was van L niet van Siem... Schoonzus heeft L veel moeten corrigeren. Maar denk dat als broertje zusje van begin af aan betrokken wordt bij baby dat het anders is.
Gefeliciteerd met de verassing! Hier 1,5 jaar verschil. Ik vond het eeg zwaar maar dat kwam vooral doordat mijn jongste allerlei klachten had. Als dat niet zo was geweest dan had ik het heel leuk gevonden. Vanaf ongeveer 2 jaar kon hij goed op de kidsit zitten. Maar mijn jongste zit en staat er al vanaf ongeveer 1,5 op. Wij hebben wel een duowagen gehad, maar vanaf dat hij 2/2,5 was bijna niet meer nodig gehad. Ledikant, tja dat is voor iedereen anders. Wij hebben de kamers al aangepast rond 20 weken zwangerschap en hebben de oudste nog wel in een ledikant gelegd. Maar hij was toen nog niet eens 1,5. Dochter zou het nu met 21 maanden al wel kunnen denk ik. Maar bij twijfel misschien gewoon een extra tweedehands ledikant of goedkoop van ikea kopen. Of... Een half jaar een wieg voor de baby gebruiken. Beetje naar je eigen kind kijken en doen waar je je goed bij voelt!
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap! Hier zit iets meer tussen, 2 jaar en 3 maanden. Maar ik vind het momenteel prima te doen. Nu moet ik wel zeggen dat de oudste redelijk makkelijk is, en erg goed zelf kan spelen, dus dat scheelt enorm. De eerste weken waren erg zwaar, maar niet door de combi van 2 kindjes maar doordat de kleine erg slecht sliep. Nu dat beter gaat vind ik het ook makkelijker! En er hoeft natuurlijk niet veel speelgoed al gedeeld te worden, maar momenteel wil hij best met zijn broertje delen... Het nijntje van de oudste staat in de box voor de jongste en hij vind het prima. Zelfs zijn chocola, en dat vind hij nu net super heerlijk, wilde hij met zijn broertje gaan delen.
Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! Het is inderdaad ook afwachten hoe je kindje zal zijn. Gelukkig is mijn dochter heel makkelijk nu. Wel pittig karakter maar meestal wel makkelijk, ik heb nu ook best vaak momenten dat ik zoiets heb van er kan makkelijk een 2e bij
Wat leuk om zo te lezen ! @Ts gefeliciteerd met je zwangerschap komt vast wel goed, denk ook dat je er voornamelijk in rolt!