Ervaring 2 konijntjes zusjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Wij willen misschien een konijntje kopen.
    Althans konijntjes. Want konijnen zijn toch ook gezeldschapsdieren dus willen er toch 2 bij elkaar vinden het anders erg zielig.

Nu zeg de 1 je moet een man en vrouw nemen en het mannetje laten helpen.

DE anders zegt 2 vrouwtjes gaat ook maar dan wel uit hetzelfde nest en zusjes van elkaar en dat ze dan gewoon jong met elkaar opgroeien.

Nu wou ik dus inderdaad 2 zusjes nemen uit hetzelfde nest..

Nu vraag ik me af gaat dat wel echt samen? wat zijn jullie ervaringen hiermee? zijn ze lief voor elkaar of gingen ze op en gegeven moment vechten?

bedankt alvast :)

2. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik heb vroeger veel konijnen gehad en op een gegeven moment had ik een grote ren met 15! vrouwtjes... Daar heb ik nooit problemen mee gehad!

Altijd leuk als je 2 konijnen krijgt en die blijken zwanger te zijn hahaha!

Veel plezier met je konijntjes!

3. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vroeger ook 2 zusjes, dat ging altijd erg goed, we hadden ze vanaf het moment dat ze het nest mochten verlaten. Zou er zo weer 2 willen, maar helaas denkt mijn man daar anders over ;)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Twee zusjes kan goed gaan, maar de kans dat het met een (gecastreerde) ram en een voedster goed gaat, is gewoon groter. Ik zou daar dus toch voor kiezen. Het zou zonde zijn als je straks twee konijntjes hebt die toch weer alleen in een kooitje zitten. (Om nog maar te zwijgen over het feit dat jij dan dubbel zoveel schoonmaak werk hebt!)

Ik zou je trouwens adviseren om eens bij een konijnenopvang te kijken. Daar zitten vaak al stelletjes, dus dan heb je zelf niet het gedoe met koppelen. Want twee konijnen die je nieuw bij elkaar zet, willen in het begin nog wel eens vechten. Het is dus niet zo dat je ze zomaar bij elkaar kunt zetten en dat het dan wel goed gaat.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Twee voedsters kan heel moeilijk gaan, is zeker niet een geslaagd koppel..
    je kan toch altijd beter een gecastereerde ram erbij zetten de kans van slagen is dan vele male groter..

en net wat tupp zet zou eens in een dierenopvang gaan kijken er zitten zoveeeeel konijntjes..

Oh en nog 1 ding het kost heel veel tijd het koppelen van konijnen het kan binnen een uur goed zijn maar het kan ook zijn dat het dagen duurt.. en zelfs al gaat het goed kan het naar een jaar helemaal fout gaan

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik zou het ook eerder proberen met een gecastreerde ram en een voedster, dat heeft de grootste kans van slagen. Het kan we hoor, 2 dames, en ook 2 (gecastreerde) rammen kunnen goed gaan (ik heb jaren 2 boezemvrienden gehad, beide gecastreerde heren).

En inderdaad, kijk eens in een (konijnen)opvang! Er worden zooooo veel konijnen gedumpt en afgedankt, vaak nog jonge en hele leuke dieren. De opvang kan ze ook koppelen of je daarbij adviezen geven. Ik weet niet waar je woont?

7. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Wij hebben 2 zusjes en dat gaat super!

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

okee bedankt voor de reacties :D

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb altijd een gecastreerde ram met een voedster. Nooit gedoe gehad.
    En het castreren is ook niet zo duur, de laatste keer (is wel 2,5 jaar geleden) heb ik 39,50 betaald. Wel fijn hoor want het zijn echt maatjes :)

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    hier ook twee zusjes, gaat super, zijn dikke vriendinnen!!

Deel Deze Pagina