Moeite met overgangsmomenten, hoe leg ik het uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Hoe kan ik kort maar duidelijk uitleggen dat een kind moeite heeft met overgangsmomenten? Dat dit geen moeilijk/dwars gedrag is en het kind niet opzettelijk boos doet.

Is er misschien een goed artikel over?

2. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

"Mijn kind heeft moeite met overgangsmenten en doet niet opzettelijk boos" ?

Mijn kind heeft daar ook heel veel last van, maar een simpele zin is eigenlijk altijd voldoende geweest om het duidelijk te maken.. is er een bepaalde reden waarom dit niet kan?

3. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Ik zou t gewoon brengen zoalsje het zegt!
    Met artikelen schermen vind ik vaak het begin van een oeverloze discussie.

Onze dochter had het ook.
    Omdat het wel eens vervelende situaties opleverde ben ik het gaan vertellen.
    Dus bij een invaljuf/kinderfeestjes etc:
    "Ze heeft wat meer duidelijkheid en voorspelbaarheid nodig dan anderen"

Ging dan al een stuk beter

5. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik zoek wel echt iets om begrip te krijgen eigenlijk maar ik kan het zelf niet uitleggen aan hen en weet dat met een artikel of misschien zelf boek soms dingen beter te begrijpen zijn.
    Als ik het zeg wordt het juist een discussie

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik herken je probleem hoor. Ik word er wel steeds makkelijker in om het gewoon te zeggen: "we hebben gemerkt dat S. niet zo goed reageert op XYZ, dus dat doen we liever niet" bijv.

7. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Oh sorry helemaal je vraag verkeerd gelezen! Ik zou het inderdaad gewoon zeggen zoals het is. Begrip krijg je helaas toch niet van iedereen..

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Aan wie ven je verantwoording schuldig dan?! Niemand toch? Gewoon zeggen zeggen wat je in je openingspost schreef en als mensen jn discussie willen gaan aangeven dat je niet in discussie staat.

Hoe oud is je kindje en hoe erg zijn de problemen?

Als de problemen groot zijn en mensen er echt hinder aan ondervinden snap ik dat ze in "discussie" gaan als ze er last van hebben en er geschermd wordt met hij/zij heeft gewoon kast van de overgang. Maar dan heeft het aanleveren van boeken en stukken van internet geen meerwaarde.

Deel Deze Pagina