Ben altijd wel benieuwd op welke leeftijd het middagslaapje dan wegviel en of je kinderen veel tegelijkertijd sliepen? Ik heb echt nooit het gevoel van tijd voor mezelf gehad... Dat begint nu pas een beetje te komen nu ze allemaal naar school gaan ...
Mijn zoon zit de hele dag op school, kan bijna de hele dag op bed blijven liggen als ik dat zou willen 🙈
Tot bijna vier jaar heeft de oudste elke middag geslapen en nog soms De tweede zat met twee maanden in het ritme dat hij 's middags op dezelfde tijd ging slapen. Ze sliepen dan 3 uur. Dan had ik drie uur lang dat ze beide sliepen. Nummer drie wordt bijna geboren. Nummer 1 zit op school, nummer 2 slaapt zo'n drie uur tussen de middag nog.
Hier zal onze zoon ook 4 jaar zijn, als zijn zusje geboren wordt. Dit was geen bewuste keuze van ons. Wij vonden een leeftijdsverschil van 2 jaar prima, maar helaas, mijn lichaam besliste anders. Ik denk dat elk leeftijdsverschil z'n charmes heeft. 4 dagen nadat ik ben uitgerekend gaat onze zoon naar de basisschool en eigenlijk vind ik dat heerlijk. Bovendien kan hij nu alles zelf. Zijn kleren aantrekken, zindelijk dag en nacht, zichzelf vermaken.. heerlijk! Ik heb een hele relaxte zwangerschap en hij weet heel goed dat er een baby in mijn buik zit. Houd er op zijn manier "rekening" mee (heel zorgzaam mannetje) en is ook al heel trots op het feit dat hij straks een zusje krijgt. Nu zeg ik dan ook dat ik het niet anders had gewild. Wij (en vooral ik) hebben straks de luxe om rustig aan ons meisje te wennen en zij aan ons. Voor onze zoon lijkt het me ook heerlijk, dat hij zich straks kan focussen op school. Tuurlijk, het zal soms best wel een beetje veel ook voor hem zijn, maar dat zien we dan wel weer! Komt best goed!
Kijk, dat is andere koek Fijn voor je! Maar het leven ziet er anders uit als je kinderen nooit meer dan 45 min samen geslapen hebben (en dan ook maar 3 mnd of zo) en vanaf 2 jaar überhaupt niet meer slapen in de middag. Dat je dus van 's ochtends 6:00 tot 21:00 uur in avond (kleine) kinderen om je heen hebt... Ik probeer me überhaupt te herinneren of mijn kinderen ooit 3 uur achter elkaar sliepen overdag... geloof het niet, ha ha!
Ik heb dadelijk exact 4 jaar er tussen Ze gaan 5 weken ervoor een halve dag per week al wennen dus voordat de baby er is Denk niet dat ze het dan koppelen aan ik moet weg vanwege de baby Sowieso is de eerste tijd o school best zwaar en is een tijdje halve dagen helemaal niet zo gek Het wegbrengen door kraamhulp of kennissen moet ik nog gaan ervaren Maar wie weet voel je je zelf al heel snel weer goed