Zindelijk maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rinskeeeeh, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi meiden,

Wanneer zijn jullie begonnen met jullie kleintje zindelijk maken, of het beginnen met oefenen op een potje/wc?

Gewoon benieuwd :)

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nu net, aangezien hij al tijden aangeeft te moeten poepen en nu ook sinds een maand of 2 aangaf te gaan plassen. Hij wilde absoluut nog niet op potje of wc, tot deze week.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Potje stond al in de badkamer vanaf 14 maanden ongeveer. Op anderhalf ging er er soms opzitten. Op 23 maand was ze zindelijk.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Allebei na hun derde verjaardag, beiden binnen een paar dagen overdag zindelijk en 's nachts een paar weken later. Ongelukjes zo goed als nooit, dat is denk ik wel het voordeel van wat later beginnen :) . Eerder wilden ze er niet aan.

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Sinds een paar maanden voor haar tweede verjaardag. Nu op zoek naar een week om luierloos door te brengen en even goed door te pakken.

6. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    2e jaar maar is toen een poos mis gegaan en deed het toen geregeld in zijn broek.
    toen weer begonnen met 3 jaar en na een week goed stickers plakken en aanmoediging gelukt :) Maar je kind geeft het vaak zelf wel aan..bijv mee naar het toilet of wegkruipen en schaamte. Ik zette onze zoon wel eens met luier op het toilet om hem eraan te laten wennen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij de oudste met 2 jaar en 2 maanden, bij de jongste ging het nog wat sneller, met 22 maanden.
    Gewoon het potje op de w.c. en in de badkamer gezet, uitgelegd wat de bedoeling was en voor het douchen laten proberen, ging al snel goed.

8. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier begonnen met 2,5. Ze is voor urine redelijk goed zindelijk. Voor de grote boodschap heeft ze een luier nodig en duikt ze onder de tafel.:D

9. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik ben afgelopen zondag begonnen. Ze is nog geen 9 maand maar ik ben van mening dat ze dit al best wel kunnen snappen.
    Inmiddels heb ik al 2 plasjes op het potje gehad :D

Ik zet haar na ieder slaapje op de pot en dan ga ik er gezellig bij zitten. Ze vindt het helemaal niet erg.
    Ben benieuwd.. mijn zusje was zindelijk (dag en nacht) voor ze 1 jaar was. Dat is natuurlijk enorm snel. Ik ga er niet van uit dat me dat lukt maar we doen een poging.

10. MissSter

MissSter Bekend lid

3 feb 2015
    687
    0
    0
    Zo wat snel!!!
    Mijn kleine man begint ook steeds naar zijn luier te grijpen als ie plast dus hij heeft wel in de gaten wat er gebeurt.
    Maar hij vind op het potje zitten echt vreselijk.
    Misschien toch even een brilverkleiner aanschaffen 😊

Deel Deze Pagina