ervaring aankoopmakelaar? Zinvol in deze markt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 29 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    In deze periode kan het zeker het verschil maken. Vraag concreet wat ze voor je kunnen betekenen. En zoek een grote bekende makelaar die ook in de plaats zit waar je zoekt. Die zijn net wat beter bekend dan zijn collega in een andere stad.

Bieden wat je het waard vind is natuurlijk onzin. De huidige markt maakt de waarde. Als jij te weinig wilt geven gaat het naar een ander.

Athina vindt dit leuk.
  2. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    779
    113
    Wij hebben ons huis zonder aankoopmakelaar gekocht, maar hebben daardoor denk ik wel teveel betaald. Dat hadden we beter aan een aankoopmakelaar kunnen uitgeven.
    Mijn zusje heeft in een grote plaats een huis gekocht, met een aankoopmakelaar en toen was het meteen raak. Iedereen moest bieden voor een bepaalde tijd, en op hun initiële bod (zeer ruim boven de vraagprijs) werd niet happig gereageerd waardoor de aankoopmakelaar ze geadviseerd heeft het te verhogen en tot wat. Toen bleken ze de hoogste bieder, maar ook echt maar nét. Dus niets teveel betaald maar huis wel in de pocket. Ik zou het je dus aanraden.

Athina en Bailey07 vinden dit leuk.
  3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ja! Ons huis werd aangeboden aan onze makelaar voor stille verkoop. Hadden er nooit van geweten zonder haar dus ja! Doen hoor.

4. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Op zich klopt dit wel, maar in deze tijd betekent dat in de meeste gevallen dat je er dus niet tussen komt. En dan is de vraag hoe dringend je moet verhuizen en wat je financiële ruimte is.

Bailey07 vindt dit leuk.
  5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    In onze regio moet je wel een aankoopmakelaar hebben; enerzijds zodat de verkopende partij je serieus neemt (voor jou 10 anderen) en anderzijds omdat die makelaars elkaar veelal kennen en daardoor elkaar vaak ‘gunsten’ verlenen, je bent hier dus gewoon sneller aan de beurt als je een aankoopmakelaar hebt.

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ligt er echt aan in welke regio je woont. De tijden van voor de markt uit al kijken is hier echt voorbij.

Mensen willen de markt er over heen laten gaan dus wachten altijd bezichtigingen via funda af om zo tegen elkaar op te laten bieden. Leuk dus dat je als eerst mag komen kijken voor de markt uit, maar hier gaan ze toch ook echt nog op funda.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wij hebben daar dus andere ervaring mee, onze financiële situatie was overigens wel gunstig, bij ons maakte het niet uit als de taxatie lager was dan ons bod.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is niet helemaal waar merk ik hier... want we hebben al 2 bezichtigingen gehad - waarbij maar 5 mensen gingen kijken en via buren van ons gehoord, dat het huis niet op funda kwam- als het niet nodig was (dus via mond op mond reclame) .Helaas was dat huis niets voor ons. Maar niet iedereen zit te wachten op de bezichtigingen... Zeker ouderen niet heb ik gemerkt. En de mensen bij wie er maar een paar bezichtigingen waren - hadden een hond waarmee ze niet telkens weg wilden voor de bezichtigingen.. Maar oke - het kan inderdaad een hoop verschil in uiteindelijke prijs maken!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    In je eerste zin heb je al alles gezegd met: hier.

Het is zoals ik al zei waarschijnlijk sterk afhankelijk van de regio waar je woont. Hier beuken mensen gewoon een halve ton bovenop de vraagprijs als er meer bieders zijn. Dan ga je hem niet onder de markt verkopen in deze tijden.

11. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ja, dat is aankoopmakelaar.nl, zo werken lang niet alle NVM makelaars.

Deel Deze Pagina