Iemand verstand van toeslagen? Januari tot en met november toeslagpartner en nergens recht op, voor december geen toeslagpartner en volgens proefberekening recht op een klein beetje van alles. Dacht altijd dat je toeslag partner bent voor een geheel jaar dus dan zou je vanaf januari pas ergens recht op hebben? Klopt dat?
Er zitten een heleboel haken en ogen aan dat toeslagpartner zijn. Op het moment dat een van beide verhuisd naar een ander adres en er is geen sprake van een samenlevingscontract of huwelijk ed. Dan ben je vanaf in jouw geval december geen toeslagpartner meer. Dit geldt alleen als de verhuizing is doorgegeven bij de gemeente. Omdat je dus toch toeslagen ontvangt neem ik aan dat dit zo is gebeurd. Op de site van de belastingdienst hebben ze het ook duidelijk uitgelegd wanneer je gezien wordt als toeslagpartners
Ja ik heb voor december geen toeslag partner meer maar heb nog niets aangevraagd qua toeslagen. Bang om wat te krijgen voor december en het achteraf terug te moeten betalen omdat inkomen van beide misschien voor het gehele jaar geldt.
Nee, je kan wel voor het gehele jaar nog gezamenlijk belastingaangifte doen. Maar toeslagen kan je aanvragen vanaf het moment dat je niet meer toeslagpartners bent. Ik heb vorig jaar 1 dec de sleutel gekregen van m'n eigen huis, na scheiding. Ik stond vanaf 1 dec ingeschreven op mijn nieuwe adres en had dus vanaf dat moment geen toeslagpartner meer. Ik heb alle toeslagen aangevraagd vanaf 1dec. In jan en feb heb ik alle toeslagen achteraf nog ontvangen over december.
Ervan uitgaande dat jullie niet getrouwd zijn en waren, vanaf 1e van de maand na verhuizing zijn jullie dan geen toeslagpartners meer. Ik ben fiscalist.
Ik zou de toeslag wel vanaf december aanvragen maar meteen voor 2018 zelf op €0,- zetten. Als je dan over 2018 toch ergens recht op hebt krijg je dat automatisch nadat je aangifte inkomstenbelasting over 2018 goed is gekeurd en helemaal is verwerkt.