Iemand ervaring met zwangerschapsjeuk (puppp)?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lypu, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lypu

Lypu Niet meer actief

Hallo dames :)

Sinds een dag of 3 heb ik last van hevig jeukende bultjes. Eerst dacht ik dat dit kwam door verandering van wasmiddel. Ik heb alles opnieuw gewassen met een andere wasmiddel maar helaas word het alleen maar erger.

De verloskundige stuurde me naar de huisarts en de huisarts weet ook niet wat het nou precies is. Hij denkt aan zwangerschapsjeuk. Morgen krijg ik de uitslag van het bloedprikken. Ik kreeg mentholgel mee maar dat werkt eigenlijk niet zo goed. De huisarts weet verder ook niet wat hij kan doen. Het zit over mijn hele lichaam behalve op mijn gezicht. Het jeukt zo erg dat ik er niet van kan slapen :(

DSC_6057.jpg

Heeft iemand tips tegen de jeuk, en heeft iemand dit ook gehad?

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat naar. Sterkte daarmee!

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ah meis wat naar.
    Jeuk is zo @$55636564hg$%%#@ !!

Sterkte ermee :(

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Oh lypu meid het wordt dus erger? Wat vreselijk jeukerig ziet het eruit. Ik hoop geen puppp, maar een gewone allergie. Ik heb wel eens een topic gelezen hier over zwangerschapsjeuk, mss kun je die nog vinden.

Werken middeltjes tegen waterpokkenjeuk mss? Bij de drogist te krijgen zoals zemelenbad etc.

Sterkte en ik duim voor een 'goede' uitslag

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb vreselijk zwangerschapsjeuk gehad, bij mijn vorige zwangerschap. Ik heb biopten gekregen, maar de uitslag was niet te verklaren. Ik was dus eigenlijk gewoon allergisch voor zwanger zijn. Niet te vaak douchen, niet te veel onnatuurlijke stofjes qua kleding aan. Veel insmeren. Menthol hielp bij mij averechts. Ik heb ook antihystamine gehad, dat hielp wel iets, al bleek ik voor de eerste allergisch, heel tof :cool:. Veel sterkte, het is echt vreselijk! Ik beval 10 keer liever dan deze jeuk. Bij mij was het na de bevalling direct over.

6. Lypu

Lypu Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Ik hoop dat ze kunnen ontdekken wat het nu precies is. De angst dat het niet goed is voor de baby blijft ook rondspoken in mijn gedachten. Ik hoop er gewoon snel vanaf te zijn. Jeuk is idd soms erger dan pijn.

Over een paar dagen ga ik ook trouwen. Zo had ik mezelf liever niet gezien in de jurk.

7. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    En lypu weet je al meer? Hoe is het nu met je?

8. Lypu

Lypu Niet meer actief

Lief dat je ernaar vraagt :) de bloeduitslagen zijn goed en volgens de huisarts kan het verder geen kwaad. Hij denkt inderdaad aan puppp. Hij vertelde dat dit vaker voor kwam bij vrouwen die een jongetje verwachten. Helaas is er weinig aan te doen en in het ergste geval gaat het pas weg na de bevalling. Ik heb nu een vaseline zalfje met menthol meegekregen. Ik hoop dat dit werkt want ik denk niet dat ik dit nog 8 weken vol hou. De jeuk is gewoon verschrikkelijk en het ziet er niet uit.

9. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Dit lijkt heel erg op wat ik had tijdens mijn zwangerschap. Ik ben door de gynaecoloog gelijk doorgestuurd naar de dermatoloog en die heeft idd puppp geconstateerd. Ik kreeg van de dermatoloog toen hormoonzalf voorgeschreven en het werd na een aantal dagen gelijk minder.
    Misschien vragen aan de huisarts of hij je door kan verwijzen naar een dermatoloog?

10. Lypu

Lypu Niet meer actief

Ja ik heb om een verwijzing gevraagt maar de huisarts zegt dat een dermatoloog ook weinig kan doen. Een doorverwijzing wilde hij helaas niet geven.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dit ook gehad toen ik zwanger was van Eva (een meisje dus ;)), maar gelukkig pas vanaf 37 weken. Ben wel pas met 41 weken bevallen. Maar het was echt om gek van te worden, ging al met handschoentjes aan slapen om maar niet te krabben, maar in mijn slaap trok ik die gewoon uit. Menthol poeder hielp wel wat, menthol gel was te heftig. Calendulan emulsie vond ik heel fijn en ik had douchespul van Zarqa zonder geurstoffen enzo, maar douchen en daarna weer afdrogen was een ramp, voelde zo rot! Ik had ook homeopathische pilletjes gebruikt, maar dat hielp niet helaas. De echte oplossing was bevallen.... daarna was het echt meteen over!

Ik sliep echt heel weinig de laatste weken van mijn zwangerschap. Viel pas tegen de ochtend in slaap en sliep dan een paar uurtjes. Toen mijn vliezen braken om 5:45 lag ik net een paar uurtjes in bed, voordeel voor mij was was dat ik zo doodop was, dat ik tijdens de weeën gewoon in slaap viel, was helemaal in een roes.
    Tijdens de zwangerschap van Lisa heb ik er trouwens helemaal geen last van gehad, gelukkig! Zag er al heel erg tegenop maar het kwam dus niet ;).

12. 88anne

88anne Lid

10 okt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik las je berichtje en wil je graag aan je zeggen dat je met menthol erg moet oppassen voor het krijgen van littekens. Menthol alleen op dichte plekjes smeren. Op plekjes die open gekrabd zijn kan je het beter niet smeren. Zou inderdaad ook vragen om een hormonen zalf. Dit werkt super tegen de jeuk !

13. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Een nat washandje uitwringen en dan paar minuutjes in de vriezer (zodat lekker koel is maar niet hard wordt) en lekker deppen. Verder niet te heet douchen of te warm gekleed slapen en douchegels etc vermijden. En zo vaak mogelijk lekker met koude washandje deppen.

Sterkte mee

14. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Pfoe hee lypu wat heftig! Hopelijk krijg je hier wat goede tips. Ik zou hierover wel even bellen met je verloskundige of gynaecoloog maandag. Denk idd niet dat je dit nog 8 weken gaat volhouden dan.

Heel veel sterkte!!

15. Lypu

Lypu Niet meer actief

Ja het is echt om gek van te worden! Ik slaap haast niet en ik gebruik inderdaad ook koude washandjes.

16. Lypu

Lypu Niet meer actief

Weer bij de dokter geweest en ik heb nu cetrizine meegekregen voor snachts. Hoop dat dit dan een beetje werkt

17. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Nou dat hoop ik ook! Het helpt bij mij altijd erg goed tegen allergien, maar ik heb gelukkig nooit gehad wat jij nu hebt. Trek je het nog? Of word je al helemaal gek? Wanneer moet je weer naar de vk of gyn voor controle? Misschien dat zij nog tips hebben als zwangerdeskundigen

Overmorgen ga je trouwen toch? Hopelijk voel je je dan iets beter :(

Sterkte!

18. Lypu

Lypu Niet meer actief

Hihi bedankt voor je reactie! Vandaag had ik ook een gewone controle bij de vk en ze vertrouwde het toch niet dus ik werd doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis. Met de baby gaat alles prima en op mijn armen lijkt het zelfs minder te worden. De gyn kon ook niet met zekerheid zeggen wat het nou precies is dus kreeg ik uiteindelijk toch een doorverwijzing naar de dermatoloog. Ik hoop dat hij weet wat het nu precies is en of er iets aan te doen is. De jeuk is nog niet echt minder helaas. Ze denken dan wel dat het puppp is, maar zeker weten doen ze het niet.

Overmorgen ga ik inderdaad trouwen en ik denk niet dat het dan al over is helaas. Me verloofde zei heel lief: Met de bultjes ben je nog steeds mijn mooie bruid :D

19. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    zo vervelend he die jeuk.. ik heb er ook last van helaas.. alleen ik heb geen uitslag. heb vooral jeuk op mijn buik en benen.. en vooral savonds en snachts... de vk vertelde me dat er niet zoveek aan te doen is :(

Deel Deze Pagina