Hey meiden, Na het slapen (lig altijd op mijn zij, nu met kussen tussen benen) heb ik sinds 2 weken pijn in mijn heupen (echt de gewrichten). Eerst trok het meteen weg na het opstaan maar nu trekt het pas na een halve dag weg. Valt dit onder bekkeninstabiliteit? Zo ja; wat kan ik doen?
Ik weet niet of het echt bekkeninstabiliteit is, dat begon bij mij met pijn in mn onderrug en heupen die erger werd bij veel lopen en doen en op een gegeven moment niet meer weg ging en toen kreeg ik pijn aan het hele gebied rond mn heupen/onderrug/schaambeen. Ik wil je wel een tip geven, ga naar een (bekken-)fysiotherapeut en vraag naar oefeningen om de boel los te houden en sterker te maken. Zo kan je erger voorkomen. (Staan misschien ook wel op internet). Want voorkomen is beter dan genezen.
Dank je! Ik vind het ook moeilijk om te beoordelen aangezien het niet constant is maar vooral tijdens en na het slapen. Na een tijd bewegen is het weer weg.
Klinkt wel een beetje als bekkenproblemen, ik zou zeker naar een bekkenfysio gaan. Bij mij zijn het juist de spieren die niet meewerken die voor pijn zorgen en daar heeft de bekkenfysio ook mooi korte metten mee gemaakt sterkte!
Hier al sinds vorige zw bi. Bij mij is t voornamelijk opstart pijnen en krachtsverlies in benen en t gevoel dat m'n bekken / schaambeen uit elkaar floepen bij verkeerde bewegingen wat echt killing is. Geen last van heupen behalve tijdens T liggen maar dat is in mijn geval gewoon omdat daar veel gewicht op duwt. Zou n goede bekkenspecialidt op zoeken hoor voordat het te erg wordt. Sterkte!
Nephthys, ik heb precies hetzelfde sinds een paar dagen.. 's nachts ontzettend veel pijn, in heupen en onderrug, wordt elke keer wakker als ik om moet draaien, echt rot gevoel. Het trekt nu nog steeds redelijk snel weg maar ik ga niet wachten tot het erger wordt. Heb gelijk afspraak gemaakt met bekkenfysio voor maandag, ik ga liever een keer onnodig voor een checkup dan dat ik er mee rond blijf lopen en straks de hele dag klachten heb
Ik denk dat de pijn in je heupen komt door het te lang op een zij liggen i.c.m. het gewicht. Dat heb ik ook maar heb ook bekkenpijn, pijn gevoel is toch heel anders dan.