Ovulatie vinden

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door 1985Anoniempje, 20 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1985Anoniempje

4 jun 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hallo lieve mensen,

Mijn vriend en ik dienen door medische redenen bij mijn vriend via zelfinseminatie zwanger te raken. We hebben de eerste ronde achter de rug, maar het geeft me enorm veel stress! Ik heb in eerste instantie de ovulatietesten van clearblue gebruikt om 4 vruchtbare dagen vast te stellen. Wat hebben deze testen voor onzekerheid gezorgd! Een week knipperende smiley maar geen vaste. Ik vertrouwde het niet meer dus ben overgegaan naar de testen van het Kruidvat maar daar werd ik ook niet heel veel wijzer van! Ik heb niet de illusie dat ik meteen in ronde 1 zwanger ben, maar ik wil dit niet nog een keer meemaken. De onzekerheid en twijfel maakte me gek. Gezien mijn leeftijd (37) en mijn moeder die rond deze leeftijd in de pre overgang terecht kwam ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik bang was dat ik wellicht geen piek had doordat ik misschien ook al in het voorstadium zit van de overgang. De huisarts heeft mijn bloed geprikt en de uitslag was gelukkig goed. Ik wil deze onzekerheid en twijfel njet nog een keer meemaken want de stress die dit geeft is echt niet gezond voor me. Wat doen jullie om de ovulatie op een betrouwbare manier te vinden zonder dat het teveel van je vergt?

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik gebruikte de dipsticks van zwanger en kids destijds. Deed het elke dag einde middag, voor de tijd dronk ik 2 uur niets en plaste een uur voor testen nog even zodat de urine niet te verdund was.
    Hiermee prime mijn eisprong kunnen vinden

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Je kunt beter de roze clearblue testen gebruiken ipv de paarse. De paarse geven knipperende smileys en uiteindelijk een vaste. De roze geeft een leeg ronde of een vaste smiley. Veeel duidelijker dus.

Daarnaast is het goed om 2x per dag te testen, in de ochtend als je wakker word (CB mag wel met ochtendurine, dipsticks niet) en dan rond 19.00 uur nog een keer. Sommige vrouwen hebben een piek in de avond en niet in de ochtend. Ook is het goed om niet teveel te drinken en niet meer te plassen 2 uur voordat je gaat testen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou de zwanger en kids ovulatietesten gaan halen of die vd action

En dan elke dag rond 15 uur testen.
    Als je ziet dat de piek eraan komt (of een week voor je je eispring verwacht) ga je over op 2x per dag.
    1x rond 11 uur en dan weer om 19 uur.

Succes!

5. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik raad je de easy@home testjes aan. Zijn dipsticks en niet duur, op amazon te bestellen.
    Ik zou dan gewoon 1x pd testen en tegen je vruchtbare dagen aan 2x zodat je je piek niet mist.

6. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Hier ook fan van zwanger&kids en action. Meestal doe ik (afhankelijk van wat ik in huis heb) deze om 10u 's ochtends, wanneer ik duidelijk oploop zie ook om 15u. En bij (bijna) positief doe ik ook een roze clearblue voor de zekerheid.
    Lichte voorkeur voor de zwanger&kids trouwens, die geven bij mij iets duidelijkere oploop dan action en zijn altijd duidelijk positief. Bij action soms nog niet positief terwijl cb wel al een smiley geeft.

7. 1985Anoniempje

4 jun 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dank je wel voor de reacties! Ik ga met de tips aan de slag, al hoop ik dat niet nodig is natuurlijk;)

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Daarnaast: leer andere signalen kennen die op naderende eisprong wijzen. Zoals veranderingen in je afscheiding en evt cervix. Voor zelfinseminatie is het wel handig dat je een beetje kennis hebt over je eigen lijf en wanneer je eisprong ongeveer is, om dan daarmee een inseminatieplan te maken.

En ik weet niet in hoeverre de medische problemen je partner het moeilijker maken klaar te komen of dat hij dat zelf wel makkelijk kan? Maar desnoods doe je een week lang om de dag insemineren. Als je dan ook nog temperatuur bijhoudt, kan je stoppen met inseminatie na een aanhoudende stijging.

Deel Deze Pagina