Pijnlijke ovulatie ervaringen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by leejoo84, Aug 13, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leejoo84

leejoo84 Lid

Jan 29, 2017
    78
    92
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Afgelopen maandag/dinsdag had ik mijn ovulatie, zondagmiddag kreeg ik buikpijn (laatste follikelrijpmoment), en in de avond werd het zo heftig dat ik niet meer kon liggen, staan, lopen.. pijn straalde uit naar m’n rug, en mijn maag, of eigenlijk mijn hele buik deed vreselijk veel pijn. Dit tot overgeven aan toe (nog nooit eerder zo gehad…)
    Naar de huisartsenpost geweest, daar diclofenac gekregen, ze verdachten me van nierstenen. Maandag naar de huisarts geweest, dinsdag een echo laten maken van m’n nieren en urineleiders. Niets uitgekomen, behalve 2 cystes op m’n eierstokken van 0,7 mm en 1,7 mm.
    Nu wordt ik doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Zijn er hier meer vrouwen met zulke heftige krampen rond de ovulatie?? En zijn er bij jullie ook onderzoeken naar gedaan?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Ik heb dat ook 1x gehad, wel jaaaaaren geleden. Toen ook naar de HAP geweest omdat het echt vreselijk zeer deed en zelf had ik totaal niet aan de ovulatie gedacht, maar de huisarts dacht t wel. Het was ook wel de goede timing en na die dag heb ik het ook nooit meer gehad.

3. leejoo84

leejoo84 Lid

Jan 29, 2017
    78
    92
    18
    Female
    NULL
    NULL

Vre-se-lijk!! Ik hoop ook dat het bij mij ook maar bij 1x blijft..
    ik doe liever m’n bevalling nog een keer dan dat.. :roflmao:

4. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

Aug 8, 2016
    794
    648
    93
    Female
    Na de geboorte van mijn dochter heb ik echt 3 dagen last van de eisprong. Heb me 2 maanden terug moeten ziekmelden op het werk zo'n last had ik ervan. Elke stap die ik zet doet giga pijn.
    Ben op controle geweest 2 weken terug. Waarschijnlijk is t vocht wat vrij komt tijdens hetgeen wat zorgt voor de irritatie. Voor de zwangerachap voelde ik het al maar dit slaat alles. Kan verholpen worden door anticonceptie te nemen maar gezien onze 2e kinderwens is dat geen optie voor ons. Mag het alleen dan bij PCM houden.

5. leejoo84

leejoo84 Lid

Jan 29, 2017
    78
    92
    18
    Female
    NULL
    NULL
    ooohh echt vreselijk ja!! Het scheelt hier dat ik nog vakantie had.. anders had ik me ook echt ziek moeten melden..
    idd hier ook een wens voor een 2e kindje, dus pil ook geen optie! blij te horen dat ik dus niet de enige ben…

6. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    Hier ook last van een aantal jaar geleden zo eens met de ziekenwagen opgehaald en dachten ze dat ik een acute blinde darm ontsteking had. Bleek dat ik een chocolade cyste had. Moet zeggen dat mijn ovulatie altijd wel pijnlijk verloopt en de ene keer is het heftiger dan de andere keer. Mijn laatste ovulatie was ook weer ontzettend afzien en zoals je beschrijft gewoon niet meer kunnen bewegen van de pijn, een halve dag op de bank gelegen en echt af gezien. Hier wijd ik het aan mijn endometriose, men linker eierstok zit verkleefd aan men buikvlies. Maar ik zeg het de ene ovulatie is de andere niet soms is het te doen (nog steeds wel enorm irritant en pijnlijk) en de andere keer is het echt bijna niet uit te houden.

7. leejoo84

leejoo84 Lid

Jan 29, 2017
    78
    92
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Hi!
    Wat voor symptomen heb jij van de endometriose?
    Ik heb in 2018 een HSG gehad omdat het zwanger worden toen niet wou lukken.. direct erna zwanger van ons mannetje (inmiddels 3 jaar), ze hebben bij mij verder niet gekeken naar endometriose… maar verdenk mezelf misschien er nog wel van… 22 september moet ik weer naar de gynaecoloog, en wil dan eens een balletje opgooien..

8. Believer123

Believer123 Actief lid

May 29, 2018
    109
    46
    28
    Female
    Vreselijk hè ik heb dit elke maand. Ik
    Kan de trap niet eens op

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik heb dit ook elke maand, laatste maanden wel iets minder last, maar nog steeds behoorlijk pijnlijk :(

10. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

Jul 7, 2021
    3,104
    2,440
    113
    Female
    Echt erg!! Ik heb die de eerste keer gehad na het stoppen van mijn pil. Ik heb me moeten ziek melden op het werk en ik had geen idee hoe ik de dag moest doorkomen. Tegen de vroege avond kreeg ik dan opeens een bloeding en dan ging de pijn stilletjes aan weg.
    Diezelfde avond had ik een afspraak met de dokter. Die dacht dat mijn menstruatie was doorgekomen want een eisprong of innesteling kon toch niet zo veel pijn doen. :o: Maar het was veel te vroeg voor mijn menstruatie. Dus had ze bloed genomen voor mijn hormonen te bepalen. Bleek dat die dag mijn ei gesprongen was.
    Ik had schrik dat dit elke maand zo zou zijn, maar de afgelopen 2 keren voelde het enkel alsof ik elk moment ongesteld kon worden. Een heel pak verdraagzamer dus.

Share This Page