Ik moet zeggen dat ik altijd een vrij nuchter persoon ben en nooit zo geloof in een zesde zintuig bij kinderen, maar nu is mij dit gebeurd: Vorig jaar tijdens sinterklaas zij mijn zoontje tegen mij: "mama als het volgend jaar sinterklaas is dan ben jij er niet meer" Ik heb er toen niet zoveel aandacht aan besteed en dacht nou ja het zal wel. Maar nu de pepernoten weer in de winkel lagen, kwam dit hele voorval ineens weer bij mij boven en ik dacht ik vraag aan mijn zoontje waar ik ben tijdens sinterklaas en wat zegt hij: "in de hemel" En nu heb ik ondanks dat ik hier eigenlijk niet in geloof toch de bibbers. Ik heb overigens verder nooit iets paranormaals gemerkt aan mijn zoontje, maar toch. Hij is vier jaar. Wat denken jullie zal dit gewoon fantasie van een kleuter zijn, of zouden jullie hier ook de bibbers van krijgen?
Ik zou het als fantasie zien, maar een prettig gevoel zou ik er nou ook niet bij krijgen.. eerder een naar gevoel. Kan me voorstellen dat je het een akelig iets vindt.
Ik zou er de bibbers van krijgen maar dat is mede omdat mijn meisje geen denkbeeldig vriendje heeft maar iemand uit een vorig leven bij haar heeft.Haar scheidinglijn tussen normaal en paranormaal is zo dun dat ze gerust binnen komen wandelen bij haar.Hier volgens mij wel eens een topic gestaan van mij daar over. Tja wat je er mee kan of moet doen kan ik je niet vertellen omdat ik dat zelf een heikelpunt vind maar je kan hooguit eens in verdiepen lijkt mij.
Klinkt inderdaad wat luguber maar ik ben daar te nuchter voor en analyseer dat soort dingen dan ook altijd kapot hehehe. Mijn verklaring zou zij: Je zoontje zei dit vorig jaar tijdens sinterklaas, sinterklaas associeert hij met iets moois en cadeautjes. Waarschijnlijk heeft hij ook wat opgevangen over 'de hemel' en dat dat iets moois is een soort paradijs zeg maar. Dus dat samenvoegend kan het zijn dat hij jou dat vooruit wenste voor de volgende sinterklaas. Oftewel 'mama, volgend jaar krijg jij als cadeau de hemel'. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.
Scary, Ik zou er zelf ook geen prettig gevoel bij krijgen, maar ik zou het toch wel op fantasie houden hoor! Of hij moet wel vaker uitspraken hebben gedaan die uit zijn gekomen. Dan zou ik 'm ook knijpen haha. Er zijn al genoeg mensen die denken dat de wereld vergaat op 21december (einde mayakalender) dus als het goed is ga je 5 december wel halen! hihi
Ik heb het er verder met hem niet meer over gehad, en hij begint er ook niet meer over. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij dacht dat de volgende sinterklaas nog heel veel weg is, en dat mama dan al heel oud is (in zijn ogen is heel oud namelijk dood) Hij heeft nl. ook een keer tegen mijn oma gezegt, "u bent al heel oud he?" "dan gaat u bijna dood" (oma leeft trouwens nog steeds) Hij heeft verder nog nooit iets voorspeld, dus waarschijnlijk is het inderdaad fantasie. Op 5 december kan ik hier vast heel hard om lachen, maar tot die tijd toch een klein beetje de bibbers.
Het is waarschijnlijk niets.. Maar ook ik zou me er niet prettig bij voelen en blij zijn als sinterklaas voorbij is haha
Ik denk ook dat hij geen tijdsbesef heeft. En denkt dat de volgende Sinterklaas nog heeeeeel lang duurt. En heeeeeel lang is ook dat mamma oud wordt. En oude mamma's gaan dood. Veel kinderen associëren oud met de dood. Er gaan immers (gelukkig) meer hele oude dan jonge mensen dood.
Vind ik een goede verklaring idd..!! Kinderen vangen zoveel op.. leggen soms connecties die eigenlijk niet goed te verbinden zijn.. Denk zelf ook dat het verder niets betekent.. maar snap dat het je toch de bibbers geeft.
Ik zou echt de rillingen krijgen. Overigens geloof ik er wel in. Kinderen kunnen sterkte zintuigen hebben. Mijn beste maatje droomde al vanaf zn 14e dat hij zou overlijden als hij 21 zou zijn. Tevens ook dat dit in een auto zou zijn. Twee maand na zijn 21e verjaardag is hij overleden dmv een auto ongeluk.. Zijn nichtje die 2 weken na zijn dood geboren werd, zag haar oom regelmatig op haar kamer toen ze ouder was. Ome J. Was op bezoek zei ze! Heb je nog meer vragen aan je zoontje gesteld? Ik zou dit nl wel doen.
Ik ben er verder niet meer over door gegaan, zou eigenlijk ook niet weten welke vragen ik nog meer aan hem kan stellen, hij was vrij duidelijk. Ben wel blij dat de meeste denken dat het fantasie is.
Hij is pas 5? En maakt vorig jaar de bewuste opmerking? En dit jaar gaf hij dat antwoord? Nou, dan maar niet nuchter meer, ik zou zeker de rillingen krijgen. Bij zo'n jong jochie dezelfde gedachte na een jaar? Kom je op 6 december een berichtje schrijven hier??