Makkelijke (kant en klare) hapjes Kerst

Discussion in 'De lounge' started by Prettykitty, Sep 8, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Hallo lieve leden!

Het is 30 graden, en waar denk ik aan...? Haha :o:

Ik wil dit jaar niet zo lang in de keuken staan, en wat makkelijkere dingen eten tijdens de Kerst.
    Wij zijn dit jaar op vakantie in Nederland tijdens de kerstdagen, en ik doe liever leuke dingen met mijn gezin dan dat ik uren in de keuken sta.

Nu ben ik dus opzoek naar lekkere/makkelijke hapjes en of maaltijden voor de feestdagen.
    Het liefst wel een beetje feestelijk!
    Iemand tips?

Bedankt alvast :D:D:D

(Ondertussen zit ik voor de airco) :rolleyes:

Ayla7000 and lorreke like this.
  2. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,843
    4,103
    113
    Op de dagen voor kerst en oud en nieuw verkopen veel supermarkten lekkere kant en klare hapjes, gerechten, desserts etc wat wat luxer is en de rest van het jaar niet verkrijgbaar is.
    Bij slagers kan je bijv een ovenschaal met bepaald vlees kopen wat al gemarineerd etc is. Hoeft alleen de oven in dan.

Prettykitty and GossipGirlxoxo like this.
  3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,299
    10,268
    113
    Voor hoeveel man?

Wij hebben 1 avond een hapjes avond. Meestal stokbrood, lekkere smeersels, Italiaanse vleeswarenschotel. 1 warm dingetje voor erbij. Vorige keer had ik mini worstenbroodjes gemaakt.ndat maak ik al eerder en is het een kwestie van uit de diepvries halen.

1 dag samen met familie. Om de 3 jaar zijn wij aan de beurt.

Dit jaar zijn wij en meestal is het iets van gebakken aardappelen. Bakken we eerder. Daarna savonds afbakken. Vlees, varkenshaas met spek, kip saté, boontjes, sla ,komkommer. Saté kun je ook eerder maken (of kopen)

Toetje yoghurt bavarois met kersensaus of bitterkoekjes bavarois. Maken we zelf maar dat soort toetjes kun je ook kopen.

Bij de koffie iets van bonbon en andere lekkere dingen maar die kopen we.

Andere kerstdag waarschijnlijk stinco, frietjes met wat groente. Dan zijn we met zijn 3en.

Meestal maken we rond de kerstdagen ook iets van appeltaart. Maar grote kans dat mijn schoonvader dat maakt:)

Prettykitty likes this.
  4. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

May 4, 2023
    2,375
    380
    83
    Female
    Wij hebben jarenlang voor een grote groep uitgebreide eton mess als toetje gedaan is dat iets? Verschillende soorten fruit, vetschillende smaken meringue, chocolade versieringen, extra slagroom, veel fruit erop...

Prettykitty likes this.
  5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Goede tips tot nu toe al. Bedankt!

Het is voor 4 personen, en misschien een aantal familieleden. Meer dan 3 zullen dat niet zijn gok ik! :D (weinig plaats in het vakantiehuisje haha)

Rozebeer likes this.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,606
    8,357
    113
    Female
    Jouw oudste kan misschien ook helpen om knakworstjes in bladerdeeg te maken. Of iets anders wat er makkelijk in rolt.

Prettykitty and Rozebeer like this.
  7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Borreltafel is hier altijd succes: kaasjes, worstjes, broodjes en stengeltjes met dip, rauwkost, mini pizzaatjes, saucijzenbroodjes/kaasbroodjes, soms een quiche of wat vlees van de BBQ (lekker stuk hertenbiefstuk oid).. zeker als je met meer gezinnen bent kan iedereen wat meenemen..

8. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

Dec 31, 2014
    449
    229
    43
    Female
    Wij hebben afgelopen kerst een hapjes avond gedaan. Altijd succes.

En ik heb een van de andere dagen pulled pork gedaan. Van te voren een grote hoeveelheid in de slowcooker gemaakt (oven kan ook) voor meerdere personen. Frietjes/broodjes, salades en sausjes erbij. Had er op de dag zelf weinig mee te doen. Iedereen helemaal gelukkig en volgegeten haha! Is alleen misschien niet feestelijk genoeg.

9. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier ook op vakantie met kerst. Geen idee wat we doen, maar zeker lekker makkelijk. Toen we 2 jaar terug ook in de kerstvakantie op wintersport waren hebben we de 24e de kaasfondue meegenomen en de 25e naar de mac, wilde man graag en hij is jarig die dag en wilde graag dat :roflmao:

10. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

Apr 14, 2020
    2,453
    1,830
    113
    Wraps vullen met kruidenboter en zalm en riculla sla.
    Of met: kipfilet en kruidenboter
    Of met: ham en kaas en kruidenboter

Gehaktballetjes in tomatensaus maken
    Mini schnitzels maken(met sausjes)
    Nuggets

Uit de oven aardappel kroketjes Of die krul chips/aardappels

Groenten ik zou dan komkommersalade Of een luxe salade neerzetten.

Het feestelijke kun je maken door het in vormpjes te snijden. Dus de komkommer in een steekvorm van iets?

Share This Page