Een paar weken geleden ben ik bevallen en ondanks dat ik borstvoeding geef begon mijn menstruatie weer na 6 weken. Ik gebruik geen anticonceptie en nam aan dat ik weer een cyclus zou hebben van 28 dagen. Gedurende 10 dagen rondom de vermoedelijke vruchtbare dagen het niet gezellig gemaakt in bed maar daarbuiten wel. Nu zou ik een paar dagen geleden opnieuw ongesteld moeten zijn geworden als ik een cyclus van 28 dagen aanhoud maar nog niets te bekennen. Wel wat steekjes in die streek gevoeld afgelopen week. Ik begin wel wat zenuwachtig te worden. Of is er een kans dat ondanks dat ik na 6 weken weer menstrueerde nu maandenlang geen eisprong heb?
Je cyclus kan idd nog van slag zijn na een zwangerschap. Maar je zou niet de eerste zijn die meteen weer zwanger is. Ik zou er voor de zekerheid een test tegenaan gooien. Gefeliciteerd nog.
Testen. Dat weet je het antwoord. Overigens is het heel normaal dst je cyclus nog wat langer gaat duren nu.
Testen inderdaad. En als je nog niet zwanger wilt worden zou ik toch ook na gaan denken over andere anticonceptie. Want gokken wanneer je eisprong is en die proberen te ontwijken is een soort van Russische roulette.
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Daar zijn we ook over aan het nadenken. Gelukkig weinig risico aangezien de zin ver te zoeken is met die gebroken nachten maar kans is er altijd natuurlijk en daar zit ik voorlopig nog niet op te wachten