Vorig jaar ben ik letterlijk van sept tot april grieperig geweest. Niet zo erg dat ik me moest ziekmelden, maar wel nonstop keelpijn, holtes dicht, moe, slijmhoest, verhoging soms enz. Echt het "zet niet door" gevoel. Het zette uiteindelijk ook niet door, maar wel zonder pauze gekwakkeld. En nu is datzelfde gevoel er weer sinds een week of 3. Ik baal er enorm van, liever een week goed ziek dan dit maandenlang. Vorig jaar dacht ik dat het van de griepspuit kwam. Ik heb een medisch beroep en ivm kwetsbare patienten wil mijn werkgever dat wij zelf de griepspuit nemen. Dit jaar heb ik dat geweigerd. Jaar daarvoor was ik zwanger en had ik hem daarom niet, toen ben ik helemaal niet ziekig geweest. Ik weet wel dat het eigenlijk niet kan daarvan, maar ik probeer het toch nu zonder. Ik eet veel groente en fruit, slik multivitamine in hoge dosering, rook niet, kom veel buiten en heb geen astma oid. Ik snap gewoon niet dat ik zo grieperig ben aan een stuk. En ik ga ook niet naar de huisarts voor dit sluimerend virus, want die kan daar niets aan doen vrees ik. Overigens is onze zoon ook verkouden si 2wk en zojuist is mijn vriend met koorts in bed gekropen. Maar ik heb normaal door mijn werk (hele dag zieke mensen) wel veel weerstand en pik normaal niet alles mee. Heeft iemand tips die ik nog kan proberen?
Jup hier is het helaas ook raak. Ook het gevoel van het zet niet door. Werk op een afdeling waar het 0-6 graden is en dacht nog; ga gewoon werken, misschien is dat het setje wel om echt ziek te worden. Maar helaas... Ik kwakkel gewoon door 😅 Is wel voor het eerst in 5 jaar dat ik wat grieperig ben dus mag eigenlijk niet klagen. Doe verder ook niks, slik nooit vitamines enzo..
Hier ook al 3 weken op en aan grieperig Ben bij de ha geweest en soort van antibiotica gekregen het zijn maar 3 pillen en hoop zo dat ik me snel beter voel .. Dit is echt slopend Heel veel beterschap
Sporten om de weerstand te verhogen? Misschien bloed laten prikken of er een oorzaak is voor de verminderde weerstand? Ik heb vorige herfst/winter ook continu gekwakkeld tot ik in het voorjaar echt goed ziek werd (10 dagen hoge koorts, longontsteking, blaasontsteking). Bij mij was overspannenheid/stress waarschijnlijk de oorzaak, misschien heb jij ook teveel ongezonde stress al dan niet bewust?
Bloed is goed, is in maart geprikt. Ga er vanuit dat dat niet veranderd is. Stress heb ik wel. Drukke peuter, fulltime baan en ik heb vorig jaar een flinke operatie gehad en verhuizing. Ik heb toen bloed laten prikken omdat tgv narcose je vitamines verlaagd konden zijn??? Maar dat was niet zo. Nergens tekorten.
Zit je kind op een opvang en kwakkelt hij ook? We hebben dit met onze oudste gehad tot ze naar school ging, echt elke winter weer. Nu de jonaste op de opvang zit, hebben we er gelukkig geen last meer van, blijkbaar lijken die virussen nog genoeg op elkaar om ertegen beschermd te zijn.
Een aantal jaar geleden was het bij mij ook iedere winter raak, met name omdat ik met kinderen werkte. Mij is toen aangeraden om iedere dag vitamine C te slikken, het hele jaar door. Sinds ik dat ben gaan doen ben ik niet meer verkouden geweest. Mijn man en moeder slikken het inmiddels ook en zijn ook niet meer ziek geweest. Het duurt een tijd voordat het 'gaat werken', en je moet echt geen dag overslaan. Uiteraard wel eerst andere dingen uitsluiten
Heb je ook last van je hoofd door je holtes? Ik heb dat heel vaak en heb eerst vaak kuurtjes voor gehaald maar dit leek me niet gezond. Ik heb nu een neusspray van de dokter gehad met een ontstekingsremmer erin. Zodra ik het voel opkomen twee spuitjes en het is weg. Als je wil kan ik je de naam doorgeven.
Ik gebruik al jaren dagelijks multivitamine, daar zit geloof ik 200% vit C in dat op een dag nodig is. En ik eet iedere dag ruim voldoende groente en fruit. Onze zoon zit bij de gastouder. Daar pikt hij vanalles op, maar meer dan snotneus en hoest heeft hij gelukkig bijna nooit gehad. Met 11mnd had hij 2 dagen koorts en in juli heeft hij een nacht oorpijn gehad tgv verkoudheid, maar meer gelukkig nooit. Ik werk in een huisartsenpraktijk, al jaren de hele dag virussen en bacterien over de balie, ik werd zelf al jaren niet meer ziek daarvan. Tot vorig jaar dus...
Tips heb ik helaas niet voor je. Ik heb ook een paar keer de griepprik gehaald, ben daar nu al een aantal jaar mee gestopt: met griepprik was ik vaker ziek dan nu zonder!
Mijn moeder reageert ook altijd op de griepprik, zij neemt hem dus niet meer, want ook zij blijft dan kwakkelen. WB vit C is het het beste om 1000mg pd te slikken. Dit is best veel, in de meeste tabletjes zit veel minder. Probeer het wel over de dag te verdelen, want anders plas je veel vitamine C uit. Of koop die met afgifte, verdeeld over de dag. Daarbij: en het klinkt vast als rare tip, maar hier heeft het super geholpen, draag een hempje onder je kleren. Ooit eens die tip gekregen van een oude dame omdat ik ook maar bleef kwakkelen, sindsdien praktisch nooit meer ziek (en dat dus al jaren inmiddels) Ook de vroegere huisarts hier stuurde mensen naar huis als ze geen hemd aan hadden, met de woorden "dat ze die eerst maar eens aantrokken' en echt waar: het helpt echt! Als je lichaam minder moeite hoeft te doen om zichzelf warm te houden, blijft je afweersysteem beter werken lijkt wel. Als je lichaam al die energie moet steken in je warm houden, lijkt het dat je vatbaarder wordt voor virussen.
Hier ook sinds een aantal weken af en aan ziek, 3 weken geleden 3 dagen ziek moeten melden. Afgelopen week naar huis gestuurd omdat ik bleef spugen.. En nu ook weer ziek m'n holtes zitten dicht , keel neus en oorpijn Kan gewoon niet normaal ademhalen door al dat snot. Maar ik ben serieus echt nooooooit ziek, meld mij ook nooit ziek en nu al een paar weken bingo. Overigens ga ik morgen wel gewoon werken.
Mijn zoontje gaat nu week 5 in. Gelukkig zie ik langzaamaan verbetering. Zelf kwakkel ik sinds een week maar het zet niet door en ik red me met neusdruppels en af en toe een pcm.
Hier ook weer begonnen Vorig jaar ook continu aan het kwakkelen geweest, ontzettend vermoeiend, want dat kost zoveel energie en dan slecht slapen omdat ik mij niet goed voel enz, dus de cirkel blijft rond. En ook steeds het gevoel dat het maar niet doorzet. Waardeloos, nu dus ook weer... Nu sinds een week veel hoofdpijn, moe, sinds een paar dagen keelpijn en oorpijn erbij, pijn met slikken, pijn in mijn hals en kaken, ontzettend volle neus (mijn man vindt dit 's nachts geen pretje ). Ik heb de vitamine C inderdaad weer tevoorschijn gehaald, ik hoop dat dit gaat helpen (dan natuurlijk wel structureel, ik vergeet het heel vaak) en ik ga die tip van een hemd onder de kleren dragen ook eens ter harte nemen. Het zal nu niet helpen mij beter te voelen, maar toen ik het las dacht ik wel ik heb nu alleen een blouse aan, niks eronder en dat stofje houdt mij echt niet warm
Ik gebruik Vitamine C 500 zuurvrij van de Etos en mijn man gebruikt Vitamine C-1000 time released van Kruitvat. Niet vergeten er iedere dag een te slikken!