Informatie gezocht donor Ruud, than dona, jacob

Discussie in 'Donorschap' gestart door Strijdbarebammam, 6 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijdbarebammam

Strijdbarebammam Nieuw lid

6 mei 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben moeder geworden dmv de hulp van een donor. Inmiddels weet ik dat desbetreffende donor een malafide donor is en ben ik samen andere moeders een groep begonnen onder de naam M.O.A.M. Ons doel is om malafide donoren een halt toe te roepen. De donor waar ik het over heb heeft in Nederland al minimaal 275 kindjes rondlopen.

Nu zoeken we mensen met informatie over desbetreffende donor. Zijn alliasen zijn o.a.: cryos Ruud, jonathan, than dona, jacob, valentijn, peter, martijn (er zijn er meer maar dit zijn de meest bekende).

Alle informatie is welkom en heel erg belangrijk!

Liefs

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hoe weet je dat hij minimaal al 275 kinderen rond heeft lopen?
    En waar staat. MOAM voor?

3. Margot92

Margot92 Lid

11 apr 2021
    20
    12
    3
    Vrouw
    Wat een nare ontdekking moet dat geweest zijn! :(

Heb je misschien iets meer informatie? Een foto misschien? Hij is in ieder geval niet meer actief bij klinieken, zkh en Cryos neem ik aan?

4. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Dit verhaal over donor Jonathan stond toch heel uitgebreid in de volkskrant? Ik neem aan dat je dat hebt gelezen..?

puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #5 Damay77, 7 mei 2021
    Laatst bewerkt: 7 mei 2021
    Moms on a mission

Hoe ze weten dat hij zoveel kinderen heeft?
    - heeft hij zelf verteld
    - de klinieken zijn erachter gekomen dat hij bij (dacht) allemaal flink gedoneerd heeft. Dit mogen ze bij 1 kliniek doen maar door slechte registraties heeft o.a. hij bij alle klinieken kunnen donoren. Dus als donor maar ook bijvoorbeeld met wensmoeders mee naar de kliniek en dan doneren. Al die kinderen bij elkaar op geteld zit je denk ik al ver over de 150.
    - wensmoeders die met elkaar in contact gekomen zijn en erachter gekomen zijn dat ze allemaal dezelfde donor hebben. hij bied zich op internet al zeker 11 jaar aan als donor. Dus donaties buiten de klinieken om.
    - daarnaast nog veeeeeeeel donor kinderen in het buitenland. Hij reist de wereld over, bied zich aan bij diverse klinieken en ook bij wensmoeders.
    Hij heeft bij diverse donorbanken via internet gedoneerd. Cryos enz.
    Weet niet of hij daar nu verwijderd is. Dacht ergens gelezen te hebben dat bepaalde spermabank hem niet wilden of konden verwijderen? Maar weet niet of dar klopt. Hij doneert iig nog steeds dus waarschijnlijk zeker minimaal 500 kinderen verspreid over de wereld.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zo dat is heftig. Eigenlijk zou zo iemand met zijn hoofd gewoon in beeld moeten komen om zo vrouwen te waarschuwen.

Margot92 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. Margot92

Margot92 Lid

11 apr 2021
    20
    12
    3
    Vrouw
    Ik zag laatst de petitie voorbijkomen, donoren ondertekenen tegenwoordig een contract bij de spermabank waar ze exclusiviteit geven aan de spermabank dat ze geen sperma mogen doneren aan anderen (buiten eigen relaties natuurlijk). Eigenlijk is het doel van de petitie dus al bereikt?

Tenzij het doel is om een wereldwijd systeem op te zetten, misschien moet het dan niet aan de tweede kamer gericht worden.

Ook vroeg ik mij af, hoe zit dit dan met Deense donoren die ook geen 12 gezinnen limiet hebben (tot zover ik weet)? Hoe staat MOAM daar tegenover? Het is een beetje wrang want dergelijke extreme gevallen wil natuurlijk niemand maar in het geval van buitenlandse spermabanken (zoals die in Denemarken) hebben veel wensmoeders kinderen te danken aan het niet handhaven van een limiet

edit: Dat laatste deel kan ik fout hebben hoor, ik heb mij nog niet erg verdiept in hoe het precies werkt bij Cryos/esb

Deel Deze Pagina