Plassen, plassen en nog eens plassen!

Discussion in 'De lounge' started by mb90, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Heb altijd al veel naar het toilet gemoeten, maar nu is het enorm!
    Sinds de bevalling let ik op mijn lijn en drink ik alleen maar water. Alleen moet ik daar ontzettend veel naar het toilet van. Ieder uur wel, en soms wel 2X:$. Geen kleine beetjes maar echt grote plassen en moet ook echt dringend.

Valt daar iets aan te doen?

2. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Hoeveel water drink je dan op een dag?

3. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    weet niet, denk 1 a 1.5 liter per dag, als ik het water in de shakes meetel...

Is nu niet dat ik overdreven veel drink, drink soms beetje aan de weinige kant..

4. minon

minon Niet meer actief

Heb je geen blaasontsteking?
    Ik zou eens bijhouden op een papiertje hoeveel glazen water je drinkt. Een glas is al snel 200 ml dus 5 glazen een liter. Ik denk dat je een stuk meer drinkt dan je denkt.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Als je aan het afvallen bent moet je ook erg vaak plassen.
    Dus wie weet val je gewoon (ongemerkt) goed af.

6. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female

Echt? Hopelijk is het dit dan :D
    Al denk ik dat het bij mij niet daardoor komt..:(

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik moet ook altijd veel plassen (drink veel groene thee en verder water) maar vind het wel een fijn idee dat het lekker doorgespoeld wordt allemaal :D heb ook in geen tijden een blaasontsteking gehad terwijl ik die "vroeger" vaak had.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Oo vervelend! Ik heb het zelf ook, overal waar ik ga ben ik altijd bang dat ik baar het toilet moet. Wat je kan proberen is bekkenbodemfysio. Boj mij heeft het wel fftjes geholpen maar bij mij is het ook een beetje psygisch (schrijf ik het goed?) want vooral in bed heb ik plasdrang maar op het toilet komen een paar druppels. Dan moet ik mezelf echt tegenhouden om toch niet telkens weer te gaan.

9. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Ohh ik ook altijd als ik afval en dus veel water drink! Is soms echt niet leuk! De laatste tijd drink ook echt echt weinig op het werk anders blijf ik daar na de wc aan het gaan wat ook niet steeds kan

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik drink ook veel water en moet ook vaak naar de WC. Ik heb verder geen pijn o.i.d., dus ik ga ervan uit dat mijn lichaam gewoon netjes zijn werk doet. :)

Veel mensen drinken niet genoeg, en dus hoeven ze minder vaak naar de wc. Maar ik denk dat als je aan de 2 liter water per dag zit, dat je lichaam daar alleen maar blij mee is. Het kan dan sneller de afvalstoffen afvoeren (dus plassen).

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    volgens mij heb je gelijk!

ik heb jaren geleden ook een tijd gehad dat ik me een slag in de rondte aan water dronk en in het begin moest ik echt rennen om het toilet te halen.
    Blaasontsteking moet je ook wel vaker van naar de wc, maar dan plas je meestal geen hele liters per keer, hooguit een paar druppels.
    *zegt een ervaringsdeskundige*

12. Delta

Delta Niet meer actief

Ik drink 3 tot 4 liter water per dag. Maar hoef zelf niet elk uur.. Ik vind 1.5 liter water niet veel. Dat is gewoon normaal.
    Ik ben misschien weer het andere uiterste haha. Als ik 1.5 tot 2 liter water drink, is mijn urine heel geel zeg maar.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is zoveel drinken ook niet slecht voor de nieren?
    Gele urine is goed, hoe geler het is hoe gezonder je eet want het gele zijn de vitamines wat je teveel hebt die je uitplast.

Daarom hebben zwangeren vrouwen vaker gele urine. Omdat ze extra vitamines nemen dus:)

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb juist geleerd dat hoe geler je urine, hoe minder vocht je in je lichaam hebt omdat de urine dan juist geconcentreerd is.

Daarom dat ochtend urine donkerder geel is, omdat je 8 uur lang niets hebt gedronken en dus je urine geconcentreerd is.

Hoe wateriger de urine, hoe beter.

15. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    zo heb ik het ook geleerd :)

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik ook. Het is mij ook ten strengste afgeraden om meer dan 2,5 liter van wat dan ook te drinken. Dat is voor de meeste nieren niet goed. Uitzonderingen daar gelaten.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

18. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Herkenbaar, ook voor de zwangerschap. Sinds ik af ging vallen drink ik ook heel veel water en daardoor vaak naar de wc. Tja lastig, maar alles spoelt wel lekker door denk ik dan maar :) Lichtere urine is inderdaad beter dan donker heb ik ook geleerd.
    Maar echt knalgele urine kan inderdaad wel komen door een teveel aan vitamine B, maar dan moet je echt een hoge dosering slikken.

2 liter water zit ik zo aan tegenwoordig, terwijl ik 'vroeger' nog nieteens aan 2 glazen per dag kwam:D

19. Delta

Delta Niet meer actief

Nou of het slecht is zoveel drinken weet ik niet. Ik eet wel heel gezond. Maar heb zelf ook altijd geleerd dat wanneer je urine donker is, je wat uitgedroogd bent. Ik heb altijd zoveel gedronken. Tenminste, vroeger had ik vaak blaas ontsteking, nu niet meer. En ik heb zelf ook veel dorst, dus mijn lichaam vraagt erom.
    Heb geen suiker e.d.

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,154
    1,394
    113
    Female
    België
    Als je een smartphone hebt, de app "water your body" is super handig.

Dronk zelf vroeger te weinig (vaak maar 1 a 2 glazen per dag).
    App berekent adhv je gewicht hoeveel water je per dag zou moeten drinken.

Helpt voor mij goed, geeft ook een melding dat je moet drinken als je een uur niks gedronken hebt.

Maar inderdaad, wel vaker plassen helaas :) En ook meer. Wat er in gaat, zal er tenslotte ook uit moeten :D

Share This Page