we zijn vandaag bij de kno arts geweest valentijn heeft (weer) dubbele ooronsteking, neusamandelonsteking en keelamandelonsteking 10sept gaan de neusamandelen eruit en krijgt hij buisjes! hopelijk zijn we dan van de vele problemen af! is er iemasd bekend met dit op deze leeftijd?
Niet met deze leeftijd maar wel met zo ongeveer hetzelfde probleem, en ik moet zeggen nadat zijn keel en neusamandelen waren verwijderd ik eigenlijk geen ziek kind meer had, en ook qua praten en dergelijke was het veel beter. Dus ergens is het maar goed dat die dingen er nu uitgaan, des te later het is, des te meer last hebben ze er van. Ik was 16 toen ze eruit gingen en kan je vertellen dat dat echt geen pretje is, zeker niet nadat ik had gezien hoe het er bij mijn kids aan toe ging toen ze er eenmaal uit warne.
hallo, onze dochter was 8 maanden toen bij haar de neusamandelen eruit werden gehaald, en sindsdien is het echt een heel stuk beter.
Quinn was 16 maanden toen hij buisjes aan beide oortjes kreeg en zijn neusamandelen verwijderd werden. Het was niet leuk om hem te horen huilen na de narcose of toen hij onder narcose ging, maar na een half uurtje was het allemaal goed wat hem betreft. Hij heeft niet eens een pijnstiller gehad! Wat het prettigste is is dat hij geen oorpijn meer heeft!
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken... Bij mijzelf zijn mijn amandelen eruitgehaald toen ik ongeveer 5 was of zo iets (daarvoor was ik altijd ziekig en kortademig) Daarna ZELDEN ziek en voelde me stukken beter! Heb er niet veel pijn aan gehad en mocht veel ijsjes eten! Het heeft wel indruk gemaakt want ik kan het me tot op de dag van vandaag goed herinneren. Als je foto's van mijn kindertijd ziet is voor en na ook een heeeeel verschil! En hoe jonger hoe beter hoor, het is absoluut niet leuk (vooral voor jou als moeder niet) maar hij word er absoluut beter van!
Bij mijn zoontje zijn de neus en keelamandelen met 12 maanden verwijderd. Het was een hele ingreep en hij had erg veel pijn. Dit kwam mede doordat ook zijn keelamandelen werden verwijderd. De kinderen die er op dat moment ook lagen en waar alleen de neusamandelen werden verwijderd waren zo weer de oude. Na een uurtje waren die weer vrolijk aan het spelen. Onze zoon heeft een week niet gegeten en gedronken (met een spuitje vocht binnen gebracht), maar dat kwam echt door de keelamandelen. Het onder narcose brengen en het wakker worden zijn vervelend, maar ze knappen volgens mij snel weer op. Succes ermee!
Ik denk dat dat per kind ook weer verschild want bij mij waren het ook mijn keelamandelen, weet dat het gevoelig was maar niet super pijnlijk.
gek dat de keelamandelen eruit zijn gehaald bji 12 maand, want valentijn is dan 17.5maand en zou daar nog te jong voor zijn... hebben jullie nog tips om huis te halen voor deze leeftijd voor na de ingreep?
Ons zoontje was ook veel ziek en uit uit wanhoop hebben ze toen de amandelen verwijderd. Jammer genoeg was dit niet de boosdoener, maar inderdaad normaal gesproken halen ze ze er niet zo vroeg uit. Maar ik zou niet twijfelen hoor, ik heb ze er zelf ook uit en mijn ouders zeiden dat ik erna een heel ander kind was! Later op 18 jarige leeftijd voor de tweede keer neusamandelen en daar meer last van gehad, dus ik denk dat je ze er nu beter uit kunt halen dan als je kind een stuk ouder is. Het is een dag vervelend, maar als je kind er zo ziek van is, zeker waard! Volgens mij hoef je niks in huis te halen, wel bij de keelamandelen: IJSJES!
Heej meis.. ik hoorde t.. gelukkig wordt er nu eindelijk iets aan gedaan, maar snap je bezorgdheid wel hoor.. heb er geen ervaring mee, maar hoor alleen maar goede verhalen voor na die tijd.. tis even afzien een paar dagen, maar dat doe je nu ook genoeg en Valentijn al helemaal.. T jochie heeft wel genoeg voor zijn kiezen gehad nu hoor... idd bij keelamandelen IJS IJS IJS... bij de neusamandelen helpt dat denk ik niet...maar gewoon onwijs verwennen.. samen een filmpje van poohbeer kijken op de bank onder een deken en hem alle aandacht geven die hij maar wil hebben helpt vaak als een tiet hoor...lekker bij mama wegkruipen. en dat vindt mama vast ook errug fijn.... Hoop dat ie nu iig snel opknapt want 10 sept duurt nog wel even.... dikke knuff en een kusje voor Valentijd...