Een week oud, hoeveel wakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pina123, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hoi Dames,
    Ons manneke heeft vannacht voor het eerst echt een "ritme"nacht gehad!
    Hij kwam om de 3 a 4 uur maar nu is hij overdag best veel wakker.
    Voorbeeld:
    Hij heeft om 10 uur de fles gehad, maar sliep om half twaalf nog niet. We zijn toen wezen wandelen +/- 40 min. die heeft ie geslapen.
    Maar werd direct bij thuiskomst weer wakker.
    Om 1 uur maar weer een fles gehad en daarna ook moeilijk weer in slaap te krijgen.
    Is dit normaal?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nou het is niet abnormaal of zo, maar het is wel belangrijk dat zo'n jonge baby na het drinken goed slaapt. Hun wakkere periode is ongeveer 1 uur per keer (incl. drinken). Wat heb je allemaal geprobeerd?
    Toen mijn baby rond 1 week was, sliep hij ook heel moeilijk en lag alleen maar te mopperen en huilen van de vermoeidheid. Op een gegeven moment legden we hem gewoon op bedje en gingen weg. In het begin brulde hij natuurlijk alles bij elkaar, maar liepen niet meer terug. Want onze ervaring was dat als we elke keer kwamen kijken wat er was hij nooit sliep! Zodra we weg waren zetten hij weer op brullen maar na een minuut of 10 a 15 was het over en viel hij in slaap. Dat heeft ongeveer 1 week geduurd, maar nu heeft hij geleerd om zelf in slaap te komen. Heerlijk dus. Hij moppert nu 2 minuten en daarna is het heerlijk slapen.

Ik weet niet hoe jij tegenover "even laten huilen" staat. Sommigen vinden het absoluut niet kunnen, ik vind prima kunnen. Je moet natuurlijk wel de verschillende huiltjes kunnen onderscheiden. Als hij honger heeft etc. dan heeft het natuurlijk geen zin. Slapen en huilen gaan nl. vaak samen en zal zien dat het op een gegeven moment afneemt.

3. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Die van ons sliep de eerste week als een os, na bijna elke voeding sliep hij meteen weer. Maar nu begint hij steeds vaker wakker te zijn na sommige voedingen wil hij dan niet meer slapen,.

Wat kiwi zegt zie ik wel wat in, dat wil ook wel proberen, maar ik weet nog steeds niet zo goed welk huiltje wanneer is, dat moet ik nog iets beter uit zien te vinden

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Dat hangt van baby tot baby af.

Ian heeft nooit veel geslapen.
    Hij sliep wel direct de nachten door: van 20u tot 23u (dan flesje)
    en van 23u30 tot 7u00 (nu al tot 8u00-8u30!)

Dus in totaal sliep hij zeker niet te weinig,
    maar in de dag deed hij max. 1 uur (in totaal!) zijn oogjes dicht 8)

Ik heb het op het CB ook eens nagevraagd, maar zij zeiden dat ik mij daar niet teveel zorgen moest om maken. De baby zou zelf wel slapen als hij daar behoefte toe had :D

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik herinner me dat m'n dochtertje de eerste weken toch erg veel sliep en ik moest ze vaak wakker maken voor bv. Ze was eigenlijk alleen wakker om te drinken. Maar dat is natuurlijk bij elk kindje verschillend. Geleidelijk aan werd het slapen dan uiteraard korter.

ps; Ik denk dat je bericht wel beter bij "baby en dreumes" past dan hier.

6. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    wie weet hoe ik hem daarheen kan verplaatsen?

7. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    niet ieder kindje heeft even veel slaap nodig

die van mij slaapt ook erg weinig, is meestal de grooste tijd van de dag wakker
    behalve in de nacht slaapt ze van 23.00 tot 11.00 als ik geluk heb

je kan proberen in te bakeren, misschien houd ie zich
    zelf wakker door ongecontroleerde bewegingen..
    bij ons helpt dat uitstekend

8. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    ja ik heb ook zo'n bakerzak, die heb ik vannacht ook uitgeprobeerd, het werkt prima. Maar hebben jullie de kindjes overdag ook in de bakerzak/puckababy etc?

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb hem verplaatst. ;)

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier ook, eerste week ging wel aardig, hij sliep gelijk na zijn voeding, nu is hij dus ook wakker van voeding tot voeding. Hij wil dus ook niet in zijn bedje slapen, alleen maar huilen en als je m bij je neemt dan is hij stil en valt hij in slaap, leg je m weer neer, dan na 5 minuten weer huilen. Hij kan ook niet normaal huilen, nee hij houd zijn adem in en loopt helemaal rood aan, dus de optie hem laten huilen, vind ik best eng.
    We hebben vandaag een baby bubble bakerslaapzak gekocht. Hij ligt er nu dus ook in en slaapt, hoop dat het vannacht ook gaat werken, want daar heeft hij totaal nog geen ritme in. Hij komt dus om de 2-3 uur s'nachts en is dan ook van voeding tot voeding wakker, gelukkig niet de hele nacht..slaap gemiddeld maar 4 uurtjes in een nacht.. :(

11. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Als ze nog zo klein zijn dan staat hun wereldje op z'n kop, ze zijn nog maar net geboren en hebben zoveel indrukken te verwerken. De ene dag denk je een ritme te ontdekken bij je baby en de volgende dag kan dat weer helemaal weg zijn. Het is ook heel wat als je maandenlang in die buik hebben gezeten... Ik persoonlijk zou nog niet beginnen met laten huilen. Ik zou de kleine veel knuffelen en dicht bij je houden. Ze hebben je hard nodig, om zich geborgen en veilig te voelen. En een ritme en een goed slaappatroon komt nog wel.

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Komt vanzelf wel. Als hij verder niet huilt en wel wakker is dan is het goed toch? Waarschijnlijk heeft hij dan geen slaap... als hij alles bijelkaar schreeuwt van vermoeidheid is het een ander verhaal. Lekker van genieten joh!

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Oh, da's zo verschillend met baby's.
    Ik heb er drie en alledrie slapen ze zo anders!
    Ik leg Jesse van vanaf het begin in bed alstie moe wordt, en dan slaapt hij heel snel. De ene keer is dat drie kwartier, maar ook wel es twee uur.
    Hoewel, toen hij nog maar een paar weken was, was dat wel langer.
    Nu is hij meestal 2 tot 2,5 uur wakker, dan wil hij weer even slapen.

Deel Deze Pagina