Sinds ruim een week is mijn zoon (geboren met 35.3) thuis uit het ziekenhuis en heb ik hem volledig aan de borst. Hij doet het super en om mijn productie hoog te houden, kolf ik nog zo'n 3 keer per dag af. Sinds vannacht krijgt hij 1 voeding met de fles (afgekolfde bv) om hem aan de fles gewend te laten. Ik gebruik de Medela Symphony die ik gehuurd heb maar denk erover om een eigen kolf aan te schaffen. 1 September ga ik weer aan het werk. Rune is dan 5 maanden en als het lukt wil ik dan blijven voeden en de meeste voedingen dus kolven. Ik overweeg om de Ameda Lactaline Personal kolf aan te schaffen. Voor mijn gevoel kan ik daar prima mee uit de voeten. Wie van jullie heeft ervaring met deze kolf? Of kunnen jullie mij een geschiketere kolf aanraden?
ik heb bij mijn zoontje de medela pump in style gebruikt en vind het echt een aanrader... De borstkolf die jij noemt ken ik niet sorry
Ik heb deze kolf ook gebruikt, maar ik vind zelfs de Avent handkolf beter dan deze (terwijl je daar veel meer moeite voor moet doen en een lamme hand krijgt ). Vind die draaiknopjes niet handig, die dingetjes pasten niet lekker op mijn borst... Dus toen maar de Avent handkolf gebruikt. Ik heb trouwens wel een wat oudere versie volgens mij, weet niet of dat verschil maakt. Hij klinkt als een printer. Ik zou voor een Medela kolf gaan, ik had daar een huurkolf van en vond die super. Als ik een nieuwe kolf zou moeten gaan kopen, zou ik zeker voor eentje van Medela gaan.
Ik heb zelf geen ervaring met de Ameda Lactaline Personal, maar heb al gehoord dat hij niet zo krachtig is en wel heel lawaaierig. Hij is wel een stuk goedkoper dan andere dubbelzijdige elektrische kolven. Maar dat is de Ardo Calypso ook en daar hoor ik betere dingen over (bijvoorbeeld hier). Zelf heb ik in het ziekenhuis wel een tijdje voltijds gekolfd met een Ameda Elite, en ik slaagde er niet in een tsr te krijgen. Moeizaam kolven was dat. Thuis heb ik dan eerst nog een tijdje een Medela Symphony gehuurd. Die beviel me beter, maar 't was geen handzaam ding (grote zware bak). Vervolgens heb ik vrij lang een Avent Isis IQ Uno gebruikt, maar dat viel tegen (niet krachtig genoeg, dus ik kolfde op het eind meer manueel dan elektrisch). Ik kolfde enkel voor wat voorraad en wanneer ik ging sporten, dus dat ging wel. Ik ben er ook mijn kolf-carrière op 't werk mee gestart, maar daarvoor was die onvoldoende. Pas laat heb ik een Medela Pump in Style Advanced gekocht en dat vind ik veruit de beste kolf die ik al gebruikte. Het 2-fasen systeem helpt mij echt. Ik heb er nu een Medela Harmony bijgekocht omdat zo af en toe manueel kunnen kolven wel handig is. Als je Medela gewend bent van de huurkolf, dan zou ik eerder in die familie blijven...
Ik was ook gewend aan de symphony en vond deze echt een verschrikking, kreeg geen tsr. Er zijn vrouwen die er heel goed mee kunnen kolven, maar ik hoor ook veel negatieve verhalen
Ik heb de Medela Pump In Style advanced, tweedehands van Marktplaats en hij is geweldig. Ik heb er mijn productie flink mee omhoog kunnen krikken (ik kolf fulltime).
Ik gebruik deze kolf sinds 2 weken vrijwel dagelijks (1x per dag). Ik vind het een prima ding maar ik heb hiernaast alleen ervaring met de avent handkolf. Dat vond ik echt een geklooi. Ik vind het fijn dat hij dubbelzijdig.is en ben meestal met 10 minuten klaar. Maar als jij al ervaring hebt met een professionele kolf dan kan ik me voorstellen dat deze (en ws veel andere ook) tegenvalt.
Wow dames wat een boel reacties. Fijn en eerlijk commentaar. Denk dus dat ik inderdaad toch maar verder kijk voor een andere. Lastig hoor om een keuze te maken. Misschien inderdaad toch in de Medela familie blijven.
Voor mijn oudste heb ik die kolf gekocht en er een paar maanden mee op mijn werk gekolfd. Maar ik was er niet tevreden over, vooral omdat hij niet snel genoeg ingesteld kon worden voor mij, daardoor kreeg ik moeilijk een tsr. Ik heb er zelfs een poos zo'n neusspray bij gebruikt om de tsr op te wekken. Hij was wel krachtig genoeg voor mij, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Nu heb ik de medela swing gekocht, is wel eenzijdig, maar ik vind hem veel beter dan de ameda. Omdat ik nu snel een tsr krijg (en een sterke ook), ben ik ongeveer in 8 minuten per borst klaar en ik kolf dan zelfs meer dan mijn zoontje drinkt! Mijn oudste kreeg af en toe kunstvoeding omdat ik niet genoeg kon kolven. Voor mij is de swing dus prima, ook al is hij eenzijdig.
Ik gebruik de Medela Pump in Style Advanced. Ben er erg tevreden over, ben in 10 minuten klaar met kolven. Ik heb hem tweedehands gekocht, alleen een nieuw kolfsetje erbij (slangetjes, borstschelpen en flesjes) dus dan hoef je ook niet belachelijk veel geld kwijt te zijn.
Misschien een wat late reactie van mijn kant (en heb je inmiddels al een kolf gekocht), maar ik heb de Ameda Lactaline Personal 10 maanden gebruikt. Prima kolf! Ik had de Avent Handkolf maar kreeg toch een lamme hand ervan.
Ik denk dat je op het borstvoedingsforum wel mama's zal vinden met Ardo-ervaring. Misschien hier ook... maar heb die naam hier nog niet vaak horen vallen.
Ik vind de Ameda Lactaline een fijne kolf. Stil, kolft snel, en ook goed 2e hands te kopen of verkopen. Als je 'm eerst wilt uitproberen dan kun je 'm bij de importeur eerst huren. Koop je 'm daarna, dan krijg je het huurbedrag terug. Prima service, je hebt 'm binne 24 uur in huis.
Ik heb de Ardo Calypso een tijdje gebruikt. Vond het niet echt wat, te weinig instelmogelijkheden, net zoals trouwens bijna alle andere kolven, je kunt maar weinig verschil maken tussen kort en lang aanzuigen en kolven duurt daardoor veel langer (bij mij dan he). Ik heb dus de enige kolf gekocht die dat wel kan: Philips Isis Iq. Ik heb de dubbele, erg duur, maar ik kon er goedkoper aan komen, en vind het een top apparaat. (Wel nadelen: zware kolfsetjes - ik gebruik dus nog die van de Ardo erbij, geen batterijen, en geen autostekker - maar die kun je zo laten maken bij een electronicaonderdelen winkel).