Ik ben zwanger van ons derde zoontje! Sinds afgelopen zaterdag weten we dat het weer een jongetje wordt. Oke, stiekem gehoopt op een meisje maar eigenlijk zei mijn gevoel al de hele tijd dat het weer een jongetje zou zijn en daar ben ik blij mee! Waar ik nu gewoon ontzettend verdrietig om ben is dat ik mijn blijheid en ook wel een beetje mijn gevoel van trots, 3 zonen! bij niemand kwijt kan. Bij de tweede zwangerschap kregen we al continu opmerkingen dat we wel zouden hopen op een meisje en deze keer vullen mensen het gewoon voor ons in. Het was gewoon een opdracht: Nu wel een meisje he.. De oma's doen vrolijk mee. Ik heb zelfs van een collega een roze knuffeltje opgestuurd gekregen! Vriendinnen die graag willen dat we een meisje krijgen.. Ik heb het gevoel dat ik mensen teleur stel, of dat ze niet kunnen geloven dat wij er gewoon ontzettend happy mee zijn. Het lijkt wel alsof ons gezin nu minder leuk is omdat er geen meid tussenzit?! Het continu me moeten verdedigen dat ik wel blij ben en dat het hartstikke leuk is kost me gewoon veel energie en daar heb ik eigenlijk ook helemaal geen zin in.. Zijn er jongensmoeders met dezelfde ervaring en tips voor mij hoe hier mee om te gaan?
Gefeliciteerd! Ik heb twee zoons en ben bekend met al die rotopmerkingen. Laat het bij hen, daar waar het hoort! Jij krijgt een prachtige zoon en dat weet jij beter dan wie dan ook omdat je andere zoons ook perfect zijn zoals ze zijn. En je mag best van je afbijten als iemand het in zn hoofd haalt iets negatiefs te zeggen over jouw mooie jongens. Dit zijn jouw kinderen, stuk voor stuk uniek en geliefd. Een piemel is een onderdeel van hen maar ze zijn zoveel meer dan dat! En wie dat niet kan zien mist een heleboel!
Hier ervaring maar dan andersom, mensen wilden dat we een jongetje kregen.. Ik probeer het zo snel mogelijk naast mij neer te leggen. Wij zijn intens gelukkig met de komst van ons derde meisje en dat is het belangrijkst. Maar soms is het wel heel moeilijk en had ik ze het liefst een stomp op hun neus gegeven.
Hoi, Ik ben geen jongensmoeder maar herken het wel heel erg! Ik ben nu zwanger van de tweede... De eerste is een meisje en iedereen in mijn directe omgeving roept heel hard: ik hoop dat dit een jongetje wordt. Dit terwijl ik en ml zelf duidelijk aangeven dat we het ook leuk zouden vinden als dit ook een meisje is ( ik heb misschien ook lichte voorkeur voor een meisje, maar jongetje zou ik ook leuk vinden hoor). We weten het geslacht nog niet, maar het voelt idd alsof mensen straks teleurgesteld gaan zijn als we een meisje krijgen en geen jongetje. Nu zeiden een aantal vriendinnen ook wel dat het zelf hun grote wens is om zowel een jongetje als een meisje te krijgen (hebben nog allemaal geen kinderen), dus ik probeer het maar op te vatten als een projectie van hun eigen wensen. Probeer het los te laten wat zij ervan denken. Het belangrijkste is dat jullie gelukkig zijn met jullie kinderen. Geslacht zegt eigenlijk zo weinig! Je krijgt een heel persoontje en daar gaat het natuurlijk om! We zijn gewend dat bijna alles maakbaar is, maar met kindjes werkt dat gewoon niet zo. Hoop ook echt dat mensen niet aan mijn dochtertje gaan vragen wat ze wil, een broertje of een zusje..... Dat is de stomste vraag ooit, want je kunt niet kiezen! Geniet lekker van je mannentjes en probeer het los te laten. Vaak zegt dit meer over de wensen en angsten van de mensen zelf!
Voordat het geslacht van de jongste bekend was kreeg ik van iedereen hier te horen hoe leuk het zou zijn om nog een jongetje erbij te krijgen. Ze verschillen 15 a 16 maanden straks. Kleertjes kan je bewaren. Leuker met spelen en speelgoed. Een kamer delen gaat makkelijker. Leek net alsof mijn omgeving wist dat ik een jongen krijg voordat ik het wist Maar ik snap het wel als de omgeving het idee kan hebben dat jij ermee zou kunnen gaan zitten dat je geen dochter krijgt.
Ik hoop dat het me in de loop van de tijd beter af gaat, het bij andere mensen laten. En ja, ik zie ook dat het hun projectie is. Blijkbaar wordt het in deze maakbare wereld als ideaal gezien om beide geslachten in je gezin vertegenwoordigd te hebben. Maar mensen denken echt niet na hoe kwetsend die opmerkingen kunnen zijn... Thanx voor jullie reacties!
Ik ben ook in verwachting van de derde jongen. En ik heb inmiddels een standaard riedel klaar: Goh, weet je al wat het word? Ja, een jongen. Oh?! Ja, ik doe alleen maar in jongens ( grote grijns) en hoewel een meisje ons best leuk had geleken zijn de jongens vooral blij dat we straks niet overspoeld worden met roze speelgoed ( nog een grote grijns) Negen van de tien keer lachen ze mee na de laatste oomerking en wird er niets meer terug gezegd.
Dat is net als dat iedereen nu tegen mij zegt: Oh een jongen en een meisje! Dan ben je zeker heel erg gelukkig! Nou ehm het maakte me geen hol uit. En daarbij ik ben gelukkig met mijn kinderen niet omdat ze een bepaald geslacht hebben. Bij mij hoopte iedereen bij de tweede op een jongen en waren daar heel uitgesproken over. Dit is een van de redenen waarom ik niet wilde weten wat het werd. Het maakte me namelijk niet uit. Laat iedereen maar kletsen, ze sporen niet.. Jij bent blij daar gaat het om.
Lekker laten kletsen, hoe leuk is dat 3 jongens. Net de daltons Net zo leuk als 3 meiden, of 2 jongens 1 meiden of 2 meiden 1 jongen. Uiteindelijk gaat het erom dat jullie gezinsuitbreiding van een kind wilden en niet van een huisdier.
Ik begrijp je helemaal. Maar weet je we hebben een jongetje en krijgen nu een dochter en krijg alleen maar te horen "wat zul je blij zijn" euh nee ik ben blij met wat het ook wordt. Niet speciaal omdat het nu een ander geslacht is. Mensen moeten altijd zo nodig een mening hebben al ben ik daar helemaal niet zo blij mee. Vind het al snel gezeur. Geniet van je mannen club en wees een goede schoonmoeder later
We krijgen nu een dochter en het valt me op dat sommige mensen nu veel nadrukkelijker "Leuk" roepen dan toen we vertelden dat we een tweede zoontje zouden krijgen. Om eerlijk te zijn, het maakte me echt niets uit, een zoon of een dochter.
Hier ook de andere kant. Mijn man heeft in totaal 3 dochters (2 uit vorig huwelijk en 1 samen met mij) Toen ik bekend maakte dat ik opnieuw zwanger was moest dit wel een jongetje worden want dat was wel zo leuk voor mijn man. Inmiddels hebben we al 4 keer bevestigd gekregen dat we idd een zoon verwachten, maar mijn man en ik waren net zo blij geweest met een dochter. Lekker van je zwangerschap genieten en je gezegend voelen met straks 3 zoons.
Een kennis van mij had al 3 dochters en kreeg een vierde dochter. Ik heb iemand een keer "wat jammer dat jij geen jongen kunt maken" tegen hem horen zeggen. Dat mensen het uit hun strot durven krijgen...
Hier riep iedereen "zeker heel blij dat je nu een meisje verwacht? Een koningswens/koningskoppel!" Ja, tuurlijk zijn we blij. Dat we een kindje verwachten en het tot nu toe allemaal goed lijkt te gaan. Daar zijn we blij om! Maar met een 2e jongen waren we net zo blij geweest!!!
Geen ervaring mee maar het lijkt me wel ontzettend vervelend. Een goeie vriendin van mij werd er ook gek van. Ze zei tegen mij dat ze de meeste mensen maar niet eens meer probeert te overtuigen dat ze blij is met haar derde zoon omdat veel mensen het niet eens willen geloven. Maar wat al eerder iemand zei; het is vooral hun eigen projectie denk ik..
Geen ervaring met alleen maar jongens. Toen we zwanger waren van de derde wel waarom nog een derde je hebt toch al van allebei 1. Hier zeggen papa's en mama's van jongens gezinnen meestal: Echte mannen maken mannen! Meestal is de tegen party dan meteen stil.
Hier een jongen en een 2e jongen onderweg. Kan me niet herinneren dat er ooit iemand een vervelende opmerking over heeft gemaakt. Ben zelf heel blij met mijn 2 jongens, als ik had mogen kiezen had ik ook voor nog een jongetje gekozen! Lekker praktisch en zelf ben ik gewoon meer een jongensmoeder denk ik misschien dat daarom de opmerkingen achterwege blijven. Maar natuurlijk had ik een meisje net zo leuk gevonden. Ik zou dat soort opmerkingen gewoon echt negeren of wat terugkaatsen zodat mensen wel weten dat wat ze zeggen "kwetsend" is en dat ze beter moeten nadenken voor ze er zoiets uitflappen! Als wij nog ooit gezegend worden met een 3e zou ik ook heel blij en trots zijn als het weer een jongen wordt! Lekker van genieten en niks van aantrekken wat andere mensen zeggen of denken.