Ervaring andere jongensmoeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ingrid82, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb ook 3 jongens (drieling), maar ik maak zelf altijd de opmerking dat ik door ga voor een meisje. Zou me er niet zo druk om maken wat andere ervan zeggen. Het belangrijkste is dat jij en je gezin er gelukkig mee zijn!

2. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu een zoontje en nog een verrassing. Ben heel benieuwd of dit een jongentje of een meisje wordt. Iedereen om mij heen hoopt idd op een meisje. Mij lijkt juist nog een jongen wel heel leuk. Kan mij geen voorstelling maken hoe een meisje in ons gezin zou zijn. Maar aan de andere kant lijkt mij dat ook leuk. Lekker tutten. Als het maar gezond is idd. Bij de eerste had ik een paar collega's die door bleven drammen: wordt wordt zeker een meisje, je hebt een meisjes buik en je gezicht zit vol met pukkels (en bedankt) en de nub zegt ook een meisje (10 weken echo). :x en toen de reactie van dat het een jongen werd: "dat kan niet!!" Wtf..:( Lekker langs je heen laten gaan. Domme mensen. :D

3. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Iemand bij ons in de familie was zwanger van de 3e. Ze hadden al 2 jongens en bij de echo werd gezegd dat de 3e een meisje is. Bleek dus later bij een andere echo toch een 3e jongen te zijn. Ze zijn een week van slag geweest omdat ze ook echt de wens hadden voor een meisje.
    Nu zijn ze overigens wel blij, maar bij ieder kind hoopten ze op een meisje.

4. DeBa

DeBa Actief lid

4 aug 2013
    198
    0
    0
    Hier ook een jongen(s)moeder.
    Zoontje van 1 en tweede zoontje onderweg

Afgelopen kerst middels een ballon met confetti het geslacht bekend gemaakt. En toen zag ik tot mijn verbazing een teleurgesteld gezicht van mijn schoonouders. Mijn schoonvader heeft er nooit wen geheim van gemaakt dat hij hoopte op een kleindochter, maar ik had geen teleurstelling verwacht.

Met al mijn hormonen was eigenlijk gewoon mijn kerstavond verpest. Heb er niets van gezegd om de sfeer leuk te houden maar baalde er wel van.

Gelukkig de dag erna bij mijn familie alleen maar leuke reacties en tranen van blijdschap.

5. Lentedag

Lentedag Niet meer actief

@Ingrid,

Ik heb geen ervaring ( heb 1 zoontje) en weet nog niet het geslacht van de tweede.
    Maar ik ben juist altijd stiekem "jaloers" op vrouwen ( en mannen natuurlijk) met meerdere zoons! Het lijkt mij zo geweldig om meerdere jongens te hebben en ook om een broertje te krijgen als jongen! Geweldig toch! Bij de eerste had ik wel een voorkeur voor een jongen, en nu stiekem toch ook weer., en ik zal echt straks even moeten wennen als blijkt dat dit een meisje is; niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn zoontje..
    Dus ik ben juist jaloers op jou hoor, wees blij met je 3 jongens!!

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb maar twee kinderen, maar ik heb juist altijd geroepen dat het mij zo leuk zou lijken om kinderen van hetzelfde geslacht te hebben. Deels komt dit misschien omdat ik zelf zussen heb met wie ik erg close ben, maar ergens vind ik het ook wel fijn en makkelijk. Het is allemaal net even iets voorspelbaarder en je kunt lekker kleertjes recyclen.

Wij zijn nu compleet, maar mocht dat niet het geval zijn geweest dan had ik voor een derde ook weer geen voorkeur voor een jongen gehad en zou ik weer super blij zijn met een meisje.

In mijn omgeving hoor ik ook vaak genoeg mensen praten over hoe leuk een koningskoppel wel niet is en dat zal ook best wel, maar als ik blij ben met mijn gezinnetje dan is het goed.

Ik zou gewoon lekker apentrost zijn op mn mannengezin, wat je omgeving ook zegt of denkt en wie weet werkt het wel aanstekelijk en gaan zij het ook inzien. Als dat niet het geval is lekker jammer dan! Jij hebt straks drie lieve jongens, waar jij heel gelukkig mee gaat zijn en dat is alles wat telt! :)

7. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik begrijp het ook niet.. wij hebben twee zoons en nu zwanger van baby drie. We willen het geslacht niet weten, ook om deze reden, maar vooral omdat het ons gewoon niet uit maakt. Maar mijn schoonmoeder.. ze heeft nu twee kleinzoons, een derde op komst.. kleinzoon 2 moest al een meisje zijn, kleinzoon drie helemaal. Van de vierde (mijn huidige zws) weet ze nog niet, maar ze hoopt waarschijnlijk weer erg op een kleindochter.
    En ik snap het niet, want ze heeft zelf twee zoons, dan zou je toch moeten weten hoe ontzettend leuk jongens zijn en ook vooral meerdere jongens bij elkaar. Ik vind mijn zonen zo leuk, ik zou er graag nog een bij willen!

8. Aatje1979

Aatje1979 Lid

8 dec 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken de opmerkingen van toen onze tweede jongen onderweg was. Jammer dat het geen meisje was. Heel vreemd, wij waren dolblij met nog een gezond kindje.

Voor we de knoop doorhakten dat we voor een derde wilden gaan, hebben we het er wel over gehad of we een voorkeur hadden. Stel we hadden heel graag een meisje gewild, maar het zou weer een jongen zijn, dan zou ik me schuldig voelen naar het kind. Maar een voorkeur hadden we geen van beide.

Nu is de derde onderweg, nog niet breed bekend, en ik heb me wel zitten afvragen of ik toch liever nog een jongen of liever een meisje zou willen. En ik weet het niet. Nog een jongen erbij lijkt me superleuk en een meisje zou dat ook zijn. Maar ik ben wel heel benieuwd wat het geslacht is! Enige pluspunt wat ik nu kan bedenken aan een meisje is dat ik lekker kan gaan shoppen! Haha. Voor jongens heb ik alles tm maat 80 nog in perfecte staat in alle maten voor alle seizoenen, dus iets bijkopen is de grootst mogelijke onzin. Maar wat ik al zei, ik ben wel heel nieuwsgierig...

9. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    sinds gister weten wij dat we onze 3e zoon verwachten :D

een heerlijk mannenhuis, het is bekend en vertrouwd.
    en de kleren worden optimaal gebruikt.
    en het gaat bakken met geld schelen ;), alles is hier op jongens gebaseerd, speelgoed, fietsjes.
    tuurlijk had ik een meisje ook super leuk gevonden maar 3 jongens heeft ook wel wat.
    ik heb zelf alleen een broer en ik heb echt een zus gemist, dat had een meisje hier met 2 broers misschien ook wel gehad, nee hoor helemaal blij mee :)

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zag het hier al een paar keer voorbij komen, dat meisjes een zus missen wanneer ze broers hebben. Ik heb 3 zussen en geloof mij: ik had zo graag een grote broer gewild! Ik vond mijn zusjes echt super stom :D Volgens mij vind je als kind als gauw iets wat je niet hebt, leuker dan iets wat je wel hebt. Mijn jongens zijn ook echt typisch broertjes, haat en liefde. En dat zouden ze vast ook zijn als het broer en zus was geweest of zus en zus.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    en als je nu eens kijkt naar de Koningskoppels... die hebben al generaties lang of alleen meisjes, of alleen jongens...
    Tijd om de betekenis van een koningskoppel eens te wijzigen :p

Ik heb zelf 3 jongens en vind dat super!!!
    Natuurlijk was het leuk geweest als er een meisje bij was geweest, maar ik zou mijn 3 mannen niet willen missen.

Bij mij waren het vooral collega's, die zeiden dat we nu nog voor een 4e moesten gaan...

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Wij weten het geslacht nu☺ Maar moet wel toegeven liever 4 stoere gasten dan 4 gillende keuken meiden 😂En al zijn de meeste wel van feliciteren nu dat het een jongen is (gelukkig),maar verwacht straks wel commentaar.

13. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik zei juist altijd andersom. Liever alleen maar dochters dan alleen maar zoons 😂

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Erg he, was bij ons ook. De tweede was ook een een jongen. Had een voorkeur , en moest zeker omschakelen. Maar nu, voor geen goud anders gewild.
    We zijn compleet, en dan zeggen ze, geen 3e voor een meisje? Echt ahhhh dan moet ik soms erg op me tanden bijten om niet te bot te reageren. Mocht het ooit gebeuren, en het is een jongen, super!! Maar nu is het goed zo.

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik had vroeger als meisje de wens om later een jongetje en een meisje te krijgen. Die wens is uitgekomen. Maar ik weet zeker dat als ik 3 jongens of 3 meisjes zou hebben ik ook super blij zou zijn. Maar als ik na 2 jongens weer een jongen zou krijgen, zou ik wel moeten wennen aan het idee dat ik nooit een meisje zal krijgen, en andersom. En daarna weer verder gaan. Jongen - meisje is al heel lang het ideaal beeld van hoe een gezin er uit moet zien. Vandaar de reacties bij velen uit de omgeving.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben nu zwanger van de derde en heb al twee keer gehoord, jullie gaan door voor een meisje?
    In alle eerlijkheid , ik hoop op een jongetje. Jongens zijn zo ontzettend leuk! En we hebben al zoveel spullen en ik vind het gewoon goed bij ons passen. Vroeger dacht ik echt een meisjesmoeder te zullen zijn, maar tegenwoordig vind ik mezelf echt een mannenmoeder.

Mijn man en oudste zoon willen wel heel graag een meisje, mijn jongste en ik graag een jongen. Al met al, twee mensen gaan heel blij zijn, twee anderen licht tot erg teleurgesteld. Vooral mijn zoons zijn erg duidelijk in hun voorkeur, dus ik verwacht wel weer traantjes als we tijdens de zwangerschap vertellen wat het wordt. Mijn oudste is nu wel helemaal blij met zijn broertje, dus uiteindelijk komt het vast super goed.

Geniet van je zwangerschap en hopelijk vooral een goede bevalling en een heerlijk kindje!!!

17. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren hier ook te horen gekregen dat we de derde jongen krijgen!
    Mijn ervaring is alleen wel anders. Ben echt blij, maar moet ook echt afscheid nemen van "geen meisje". Ik ben echt helemaal geen jongensmoeder. Ben gek op die twee die er zijn en wordt zeker ook helemaal verliefd op die derde die onderweg is. Maar treinen, auto's en voetbal heb ik echt nog steeds helemaal niets mee.

Ik ben echt van roze, glitters en poppen. Dus even afscheid nemen van het idee. En dan gaan genieten van ons derde mannetje!

18. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Toen ik hoorde dat we weer een jongen zouden krijgen, moest ik wel ff slikken hoor. Stiekem hoopte ik op een meisje, ik ben nu wel heel erg in de minderheid ;) :p. Maar deze is zeker net zo welkom als m'n oudste en stiekem vind ik jongensspeelgoed leuker dan al die roze spullen ;). Ik was vroeger ook niet zo van het roze en de poppen enzo, dus nu nog steeds niet.

enne.... een voetbalelftal moet ergens vandaan komen he :D ;)

19. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn ervaring is weer andersom...
    Ik ben momenteel zwanger van mijn 3de dochter... Onze 2de is helaas met 22 weken overleden maar de uitspraken zijn hetzelfde...
    Hoeveel mensen wel niet hebben gezegd wel een jongen nu he?! Of maak is een jongen joh, weer een meid!
    Ja nou fucking en?!? Ik moet er toch mee leven, ik moet hun toch verzorgen?! Sodemieter op zeg...

Geniet van je 3de zoon meid, het is je gegund!

20. Watermann

Watermann Niet meer actief

Mensen dachten dat ik een meisje zou krijgen, omdat ik een meisje meisje zeg maar ben.
    Maar ik krijg toch echt een kereltje! Ik ben super blij en zelf had ik het al verwacht :)

(Sorry voor de ik-vorm, maar door veel omstandigheden heb ik allang geen contact met ex)

Deel Deze Pagina