Wanneer baby voelen bij voorliggende placenta

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tessss, Feb 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Hoi allemaal,

Het onderwerp zegt het al. Wie heeft er ook een voorliggende placenta (gehad) en vanaf wanneer voelde jullie de baby? Hoor soms verhalen dat vrouwen met een voorliggende placenta bijna de hele zwangerschap zo goed als geen bewegingen van de baby voelen. Ik heb zelf een voorliggende placenta en ik hoop eigenlijk wel dat ik hem binnenkort ga voelen, dus ben op zoek naar ervaringen. Dus vanaf welke week voelden jullie de kleine en was dat dan even duidelijk en frequent als bij een niet voorliggende placenta (als je daar ervaring mee hebt dan). Thanks!

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier ook voorliggende placenta met 16 weken voelde ik wat gekriebel en dat werd steeds sterker

3. martim

martim Actief lid

Apr 16, 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Mijn placenta ligt ook voor! Ik voelde de baby voor t eerst rond 15 weken. Daarna heel lang eigenlijk niet. Dat was jammer. Vanaf week 22 tot nu voel ik de baby heel goed. Alleen zijn het niet de 'karate schoppen' waar je ook wel eens van hoort. Eerst op vaste tijdstippen.. Nu de hele dag Door wel... :) komt goed!

MinnieM likes this.
  4. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik heb ook een voorliggende placenta en ik voelde hem heel lichtjes vanaf 18 weken maar twijfelde of het nu de baby was of mijn darmen. Vanaf 20 weken wist ik heel zeker: dit is de baby! :) Het is mijn eerste kindje.

5. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Dank je wel silvana en martim! Vanaf wanneer voelde jullie de baby elke dag? En was het meteen duidelijk dat jullie de baby voelden?

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Hier ook een placenta aan de voorwand. Voelde rond week 17 de eerste bewegingen en vanaf week 20 of 21 dagelijks. Nu soms het idee dat de baby er zo'n beetje uitkomt via m'n navel hahaha dus hier wel echte karate kid 😂

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Wat toevallig! Dit is mijn vraag ook. Ik ben donderdag 16 weken zwanger en heb ook een voorliggende placenta.
    groeit je buik dan ook minder snel? mijn gynaecoloog zei dat het vanaf 20 weken zichtbaar wordt en voelbaar.

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female

Ik heb ook een voorliggende placenta. Ik voelde de kleine voor het eerst met 16/17 weken maar wist toen niet zeker of dit de kleine was. Vanaf week 21/22 voel ik de kleine erg goed en iedere dag. Sinds week 26/27 zie ik ook mijn buik meebewegen. Bij mij was het na een paar weken al duidelijk zichtbaar op mijn buik. Ben in de zomervakantie zwanger geraakt en met 4/5 weken paste ik al niet meer in mijn eigen spijkerbroeken. Nu ben ik ook alleen maar naar voren gegroeid. Alle extra kilo's zitten ook alleen aan de voorkant van mijn buik en natuurlijk de bos hout voor de deur die 2 maten groter is geworden.

9. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Ik weet niet of je buik dan ook minder snelgroeiend. De afgelopen 2 weken is mijn buik wel echt zichtbaar geworden al heb ik nog steeds mijn eigen kleding aan.

10. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,911
    113
    Female
    Met ca. 23 weken de eerste bewegingen, vanaf 25 weken een duidelijke regelmaat in de bewegingen.

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    met 20,5 week!

12. martim

martim Actief lid

Apr 16, 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Rond 15 weken voelde ik zachte plopjes. Heb soms darmproblemen en wist dat dit t niet was, dus de baby. Rond 22 weken voelde ik de baby dagelijks. Nu heel veel.. En idd nu zie je de buik ook meebewegen. Maar het is gewoon gedempter dan wanneer de placenta niet voor ligt. Ik vond het wel erg lang duren voordat ik veel voelde. Maar nu geniet ik er des te meer van! :)

13. Martinelli

Martinelli Actief lid

May 4, 2015
    352
    13
    18
    Ik heb ook een voorliggende placenta en voelde het duidelijk met 20 weken, daarvoor wel 2 weken lang getwijfeld zeg maar!
    Nu sinds 1,5 week dat je mijn buik echt ziet bewegen en dat andere het van buitenaf ook kunnen voelen!
    Ik heb wel een heel beweeglijk kindje trouwens :D

14. wodjeka

wodjeka Bekend lid

Feb 25, 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Vanaf 18 weken voelde ik de kleine trappelen.
    Ik voel hem bijna elke dag maar dan echt aan de zijkanten of heel hoog in mijn buik.
    In het midden van mijn buik, waar de placenta zit voel ik nooit wat.
    Zie het wel soms bewegen op die plek.

15. Yessie26

Yessie26 Actief lid

Oct 30, 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 18 weken goed, maar wel echt van binnen. Vanaf 20 weken elke dag en voel ik het ook vanaf de buitenkant en wordt hij ook steeds sterker.

16. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Vanaf 18 weken ongeveer voelde ik plopjes en wist ik zeker dat het de baby was (daarvoor was het een beetje twijfelen;)) en rond de 23 weken kon mijn man het ook voelen.
    Nu zijn het echte karatetrappen en gaat mijn hele buik heen en weer als die kleine bezig is. Een echte druktemaker hier dus ik voel het lekker vaak:D

Mijn buik groeit trouwens niet minder snel, voor zover je dat kan bepalen als je nog nooit eerder zwanger bent geweest. Mijn buik werd met 15 weken echt zichtbaar voor de buitenwereld en nu wordt soms zelfs gevraagd of het er geen 2 zijn:$

17. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Ik voelde bij ons eerste kindje rond de 16 weken wat gekriebel onder in mijn buik. En dat kwam elke x op die plek terug. En later dacht ik ja dat was dus idd de baby. Buik groeide heel erg hard. Nu weet ik nog niet waar mijn placenta ligt.

18. LemonPie

LemonPie Actief lid

Aug 21, 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ligt de olacenta hoog voor.
    Ik dacht met 16 weken wat te voelen, wist het niet zeker. Daarna poos niks meer. Vanaf de rit naar de 20 weken echo voelde ik heel laag geschop :) gelijk gevraagd aan de echo-mevrouw en jawel! Het kleintje lag toen met haar voetjes ook echt naar beneden. Sindsdien voelde ik het regelmatig. En nu met 32 weken heb ik beurze plekken van het schoppen haha. Maar nu hoger want ze is keurig gedraaid.

19. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde hem vanaf 16 weken toen schopte hij al zo hard dat mijn buik al bewoog. met 18 weken voelde ik hem al wel elke dag. vanaf 23 weken was mijn blaas het doelwit. vanaf 29 weken begonnen de karatetrappen bovenin mijn buik en vanaf 33 weken deed het echt veel pijn als hij schopte.

20. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Mijn vorige zwangerschap had ik een voorliggende placenta, toen voelde ik plopjes met 18 weken. Deze zwangerschap achterliggend en plopjes met 13 weken gevoeld.

Share This Page