Hoe snel na bevalling hadden jullie weer (onbeschermde) seks?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Buitenleven, 7 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Hoe snel na de bevalling hadden jullie weer (onbeschermde) seks?
    En indien je het "onveilig" deed, was dat 'bewust' en had dat het gewenste resultaat ( nieuwe zwangerschap)? En hoe snel was je cyclus weer op gang?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    4 weken daarna denk ik. Maar voelde nog niet echt prettig ivm. Knip
    Na 8 weken voelde het eindelijk normaal.
    Wel veilig gedaan.

Menstruatie kwam na 5,5week al. :(

3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Week of 5 denk ik? Na 3 week al weer ongesteld ofzo. Vloeien was net weer over. Inmiddels voelt het nog steeds niet zoals voorheen. Nog steeds niet pijnloos. Na de eerste ook niet trouwens.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Na de eerste bevalling hadden we na een week weer seks. Ging prima toen en weinig last gehad. We deden het wel veilig, maar het scheurde een keer en het gevolg was onze middelste ;) Was toen nog niet ongesteld geweest, maar had blijkbaar al wel weer een cyclus.
    Deze keer na 5 weken seks gehad. Wel beschermd. Wij willen geen kindjes meer. Geef borstvoeding en ben nog niet ongesteld geweest.

5. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Dus jij had eigenlijk direct alweer een eisprong? Duurde het lang voordat je door had dat je weer zwanger was?
    En hoe ervaarde jij je tweede zwangerschap als ik vragen mag, zo direct erna als ik vragen mag? Want je was natuurlijk net bevallen dus niet ontzwangerd:)

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik durf echt geen seks te hebben tot ik er een spiraal heb zitten. Twee kindjes was gepland. Maar een derde gaat echt niet. Ik durf het risico gewoon niet te nemen en heb daardoor ook totaal geen zin.

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #7 Novastar, 7 mei 2016
    Laatst bewerkt: 7 mei 2016
    Na 11 weken. De eerste zes weken mocht ik niet eens seks hebben van de arts. Omdat ik borstvoeding gaf en na twee ivf-trajecten wilde ik even geen hormonen in mijn lichaam. Mijn cyclus kwam na 7,5 maand weer op gang. Zo laat omdat ik nog steeds borstvoeding gaf.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Na de eerste bevalling na 1,5 week, wel veilig. Ik gaf borstvoeding en werd na 6 maanden pas ongesteld.
    Na de tweede bevalling, een keizersnede, na 4 weken seks gehad en met voorbehoedsmiddel. Was na 8 weken weer ongesteld. Bij beide keren trouwens weinig last gehad.

9. Veera

Veera Niet meer actief

Na 3 weken.
    En zeker met anticonceptie, moet er niet aan denken direct weer zwanger te raken. Slecht voor je lichaam ook
    O, en ik werd weer ongesteld na 4 weken

10. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Met me zoontjr na 2 weken weer, volgens mij nietmonbeschermd omdatnik borstvoeding gaf en geen pil mocht sliken.
    Nu na 4 weken wel beschermd, met prikpil, durf nog even geen onbeschermd. Overigens met 5/6 weken weer ongesteld

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Rond de 6 weken geprobeerd met de nadruk op proberen ;) Natuurlijk wel veilig moet er niet aan denken. Werd toevallig de dag er na ongesteld dus met 6 weken.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier pas na een maand of 3 geloof ik. Genezing van de onderkant heeft zo'n 10 weken geduurd hier.
    Overigens wel met anticonceptie. Weer met de pil begonnen rond dezelfde tijd, dus na 3 maanden ongeveer

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Na 2 weken begonnen weer met de pil! Moet er toch niet aan denken dat er ongepland iets gebeurd.
    En dan zie ik veel om me heen... Binnen 3 maanden per ongeluk zwanger.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Na 10 weken pas. Eerder durfde ik niet. :) Werd na een week of 5 weer ongesteld, meteen aan de pil begonnen. Wij willen absoluut geen tweede kind! Dus ook zeker geen onbeschermde seks.

15. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Bij de 1e na zes weken en hier ook denk ik. Geen idee, maar de vk raade ons dat aan. Ondanks dat ik weinig last heb van onder. Maar ik vloei nog steeds, dus dan vind ik het sowieso niet fijn.

Maar ik ben heel benieuwd waarom je dit vraagt? Qua seks snap ik het wel, maar dat onbeschermde niet? Gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant hoor ;).
    Wij doen het trouwens wel veilig. Als het misgaat. jammer dan. Nog een kind is altijd welkom.

16. LianneE

LianneE Niet meer actief

Na 4 weken toen het weer mocht van de gyn. Sindsdien altijd veilig omdat ik niet gelijk zwanger mag worden ivm ks.

Cyclus kwam na precies 3 maanden weer op gang, ondanks volledige bv destijds en is weer als vanouds na het stoppen met bv.

17. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Na 4 weken, wel onbeschermd. Werd na 6 weken weer ongesteld en ben toen weer begonnen met de pil.

18. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Mijn hemel, dat sommigen na 1 week al weer seks hadden. Had wel keizersnedes dus mocht ook niet direct maar had er ook echt totaal geen zin in.
    Vond mezelf ook niet aantrekkelijk met zo'n uitgezakte buik etc.
    Pas na 3 maanden had ik zoiets van nou ja vooruit dan maar zal toch een keer moeten.
    Echt sexy vond ik het niet met lekkende borsten. Vond m'n man ook niet echt tof trouwens.
    Maar goed na een half jaar begon het er wel weer wat op te lijken.
    Wel altijd beschermd gedaan tot we klaar waren voor volgende zwangerschap. Derde was overigens niet gepland.
    Bij derde keizersnede direct gesteriliseerd dus hoef me nu nergens meer druk om te maken.

19. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Na 3 weken onbeschermd. Na 10 weken pas weer ongesteld en gaf geen bv. Toen ons dochter 4 maanden was weer zwanger geraakt.
    Mijn cyclus was de eerste keer lang 36 dagen en bleek de keer erna weer gewoon 28.
    Deze zwangerschap vind ik de laatste weken wel zwaarder dan die van mijn dochter. Maat wel goed te doen.

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    5 weken na mijn vacuumbevalling. Was nogal stressy, het was 30 graden en we hadden natuurlijk giga-slaaptekort. Maar ik was er ook wel aan toe. Pijnlijk was het niet, ondanks flink geknipt en strak gehecht.
    Vriend viel het meteen op "he, het is wijder geworden hier" :p
    Lekker romantisch dus hahahah

Deel Deze Pagina