thijs is bijna 9 weken en weegt ruim 5,5 kg. krijgt 170 (meer water dan voeding op advies, lang verhaal) + 5 voeding en 4 nutriton. dit krijgt hij 6x. hij komt nog steeds 's nachts, maar er is geen pijl op te trekken qua tijden 's nachts. 2 nachten geleden kwam ie om 5 uur en vannacht was het ineens al 2.15 (na de fles van 23). ik heb het idee dat ie nou weleens mag gaan doorslapen, als je naar zn gewicht kijkt, of ben ik voorbarig? vandaag zat er dus steenvast 4 uur, soms minder tussen. paar dagen geleden was het 5,9,13.30, 17,30 en toen moest ik hem wakker maken om 23.15, veel langer dus.
Helaas kun je het niet afdwingen he? Vandaag is het toch wel goed gegaan? Ik had in het begin ook geen ritme hoor.. Succes ieder geval, heb niet de TIP als die bestaat
Het is heel normaal hoor dat je kindje van 9 weken nog 's nachts komt.. er wordt al over doorslapen gesproken als ze langer dan 5 uur achtereen slapen, dus daar moet je ook rekening mee houden als mensen zeggen dat hun kleine al doorslaapt.. en geloof mij, het komt vanzelf (al hoop ik ook dat het niet al te lang duurt, ben 's nachts niet echt op m'n best )
snap wel dat ie 's nachts nog komt ,maar het gaat me meer om de tijden. vannacht was het zelfs 1.45 uur!! dat is nog geen 3 uur van de laatste fles vandaan.
ja, dat is wel heel kort.. en vaak rond 9 weken zit er al wel een ritme in, dus snap nu wat je bedoeld.. uhmmm, wou dat ik de tip voor je had, maar sorry.. hoop dat ie snel weer wat langere uren maakt..
heeft hij dan ook echt honger of accepteert hij dan wel zijn speentje? Hier sliep ons zoontje met 6 weken door maar dan wel ingebakerd. Ik merkte op een gegeven moment dat hij ook zijn speentje accepteerde maar ook dat hij mega onrustig was en dat hij zichzelf eigenlijk wakker hield met zijn armpjes. Op advies zijn we gaan inbakeren en vanaf toen sliep hij van 23 tot de volgende morgen 7.00. Misschien kun je kijken of hij zijn speentje wilt?
Mijn jochie had tot 7 weken nog 2 nachtvoedingen, en daarna tot 12 weken nog 1. Met 2 nachtvoedingen was dat dan om 2 en 5 uur, en daarna 1 van die beide tijden. Welke van de 2, dat wisselde wat. En mijn jochie was met 2 maand al 6 kilo, dat is geen garantie voor doorslapen dus.
wat luna86 zegt was bij ons ook het geval, met de 7 weken heb ik onze kleine in een pucka baby gedaan, en hij sliep gelijk veel rustiger, en onze man slaapt nu vanaf zijn 2,5 maand door, 23:30 laatste fles, wakker om 7:30 of 8 uur, maar nu alweer zonder pucka baby, en dat gaat uitstekend. dat van iedere keer zo vroeg komen voor de fles, hoe lang heeft hij dat al?? onze man had dat ook, en zal even in het kort uitleggen hoe dat kwam, hij kwam soms ook 2 á 2,5 uur na zijn fles, hij huilde dan wel ontzettend hard, was meer krijsen, en werd erg rood, bij hem was het geval overtollig veel maagzuur, waardoor hij dus 2 2,5 uur na zijn fles last kreeg van erge maagbranden, en daarom wilde hij dan weer zo snel zijn fles, omdat hij het tijdens het drinken en tot 2 á 2,5 uur geen last meer had, maar na 2 á 2,5 uur kwam hij dus weer, dit was niet iedere keer zo maar we kwamen tot zijn 7 weken iedere keer nog aan 6 flessen. maar na het krijgen van zantac was dat gelijk over, en sliep zelfs wel 3 uur aan een stuk overdag, dus dan zat er 5 uur tussen, ik wil niet zeggen dat dit bij jullie kleine zo is, maar het zou kunnen, je kunt het duidelijk merken als jullie zoontje zich overstrekt, of als er wat melk omhoog komt en hij slikt het terug in dat hij dan begint te huilen.
ik heb het nog eens goed gelezen, en begreep het verkeerd denk ik, ik vind dat ie het overdag super goed doet, en over die nacht voedingen zou ik als ik jou was niet zo druk maken hoor, en misschien voor de nachten eens proberen met een pucka baby, dat is een inbakerzak, maar ze hebben toch nog bewegings vrijheid, met echt inbakeren liggen ze echt strak met de armpjes langs hun lichaampje, maar dat ik met de pucka baby niet zo. misschien slaapt hij dan wat rustiger en langer.
Waarom probeer je toch geen 6 scheppen en bijv. naar 5 voedingen te gaan? Mijn zoon dronk 6x150 en ging toen heel makkelijk over naar 5x180. Daarnaast drinkt hij ook nog forte (voor hongerige baby's). Klinkt toch alsof die kleine van jou gewoon HONGER heeft! Ik maakte hem gewoon wakker voor de late avondvoeding en hij ging vanzelf langer slapen (zo dus langzaam de nachvoeding afgebouwd). Op een gegeven moment gaf ik hem om 5 uur de speen en dan sliep hij nog een uurtje. Met mijn dochter gaat dit overigens wat moeizamer.
hoi linda, bedankt voor je reactie, heb laatste tijd regelmatig contact met de nutricia voedingslijn en die hebben mij nou ook geadviseerd om forte te geven gemengd met nutrilon 1, plus nog wat nutriton. fles heeft thijs in een kwartier leeg en ik zie dat ie daarna nog meer lust, dus vandaar dat ik wat forte ga geven. hij komt trouwens standaard om de 4 uur en vaak ook nog eerder. ook 's nachts.
nou ik hoop dat het gaat helpen, Timo heb ik uiteindelijk helemaal over op forte gedaan en sinds dien kwam hij niet meer eerder. het heeft wel zeker een week ofzo nodig om even te wennen, ik had hem binnen een week op 50/50 forte en standaard en een week later helemaal op forte.
ik hebniet alle antwoorden gelezen, maareh, mijn dochter is nu 9 maanden en die slaapt ook nog steeds niet door snachts. En zij eet een goede stevige maaltijd. Het komt vanzelf, en soms vroeg (eerste 2 van mij)en soms laat. de laatste van mij.
hoi jayden heeft ook altijd veel gegeten snachts, zelfs nu komt hij nog snachts een keer voor een volle fles na zijn avondfles. hij mocht van het cb op 3 maanden rijstebloem door zijn laatste fles hebben en dat hielp wel. misschien een idee als hij straks 3 maanden is om te overleggen? groetjes laura
uit de difrax s fles met een m speen. hierin krijgt hij 170 water (lang verhaal is advies), 4 nutrilon 1 en 1 forte en 4 nutriton. maar dit gaat ws nog te snel, hij heeft met ong 10 minuten zn fles leeg.
vannacht kwam ie trouwens weer om 2.15 en toen om 6 uur. hij had om half 10 weer honger, om 13 uur weer(officieel pas om 14 uur). heb ik kunnen rekken tot 13.30. anders kwam ik in de knoopt met de overige 2 flessen. hij heeft om half 6 de een na laatste gehad. straks de laatste...
Als die flessen zo snel gaan, is zijn zuigbehoefte ook niet voldaan.. Het advies is eigenlijk 20-30 minuten. Maar dat zou met nutriton of een kleinere speen wel op te lossen moeten zijn. Ik vraag me af, of je zonder nutriton, maar met Forte EN een s-speen niet een betere drinktijd zou krijgen dan met nutriton. (hij spuugde niet toch?)
Ik vraag me af, of je zonder nutriton, maar met Forte EN een s-speen niet een betere drinktijd zou krijgen dan met nutriton. (hij spuugde niet toch?)[/QUOTE] ja dat heeft ie gisteravond om 18 uur en 23 uur dus wel gedaan, maar toen waren de flessen dus ook in notime (10 minuten) leeg. en er zat toen forte doorheen, ff wennen voor het mannetje. volgens mij heb ik al geprobeerd om standaard 1 en forte samen te voegen ZONDER nutriton maar MET s speen. dat ging ook te snel. bedankt voor je antwoord/meedenken trouwens zit nog aan de optie te denken: standaard 1 en forte plus 1/2 nutriton en s speen. die heb ik nog niet gehad. qua drinksnelheid zijn de meningen dus verdeeld, ene geeft aan 15/20 minuten, ander zegt : 20/25 minuten. vannacht was het trouwens weer 3.15 en 6.45 uur. gisteravond heeft geslapen van 19 tot 23 uur, hij heeft toen om 17.30 de fles gehad.