Na een maand aanmodderen met mijn zoontje, borstontsteking en kloven ben ik destijds overgestapt op flesvoeding. Wat een opluchting vond ik dat. Nu heb ik besloten meteen met flesvoeding te beginnen (ben overigens ook niet meer te overtuigen voor degene die dat zouden proberen) Mijn zoontje kreeg vrij snel omneo omdat hij last had van krampjes, volgens mij alle baby's. Nu vroeg ik me dus af, ik denk dat ik kruidvat merk ga proberen aangezien het toch wat goedkoper is en de kwaliteit er niet op achteruit gaat wat ik heb gelezen, maar zal ik dan meteen beginnen met voeding tegen krampjes? Of eerst de standaard proberen? Wat doen jullie? In de familie van mijn man hebben ze ook allemaal luie darmen en dus last van verstopping, en mijn zoontje had/heeft dit ook dus ik moet altijd goed opletten of hij meergranen brood eet etc, en daarom was voor hem omneo ook ideaal. Er is dus een kans dat het volgende kind dit ook zal hebben
Ik denk dat ik gewoon met standaard zou beginnen.. Overstappen kan altijd en is eigenlijk helemaal niet zo'n gedoe (vond ik dan)
Vult het ze minder? De voeding tegen krampjes? Omdat het wat lichter is..? Ik heb hier eigenlijk bij zoonlief niks van gemerkt, hij kreeg altijd omneo en de laatste fles forte en dat ging altijd goed. Maar als hij standaard kreeg ging het helemaal mis, heel gek was dat. Maar goed, misschien ga ik eerst de standaard voeding proberen idd..
ik vond het bij een baby wel moeilijk te zijn of iets goed viel of niet, tenminste bij mijn baby, omdat hij toch wel vaak huilde en dan wist ik nooit of het nou samenhing met de voeding of een groeispurt was o.i.d. Hoe weet je of een standaard voeding niet goed valt bij een pasgeboren baby?
Haha hier wel een bv-gevende moeder maar ik zal geen moeite doen hoor.. Het lukte mij nooit om voldoende te kolven, dus toen ik weer ging werken moest ik af en toe een flesje kv geven. Ik heb toen van het Kruidvat die voeding gegeven tegen krampjes, om de kans van krampjes te verkleinen (kv valt zwaarder dan bv). Eigenlijk goed bevallen! Dus ik zou het gewoon proberen
Ik zou toch proberen de eerste voeding wel bv te geven. Al krijgt je baby maar colostrum binnen, dan geef je hem/haar al zoveel! Die eerste keer aanleggen lijkt me ook geen ramp. Melk ga je sowieso aanmaken. Maar goed, ik zal je niet proberen te overtuigen Verder verschilt elk kind en ik zou altijd met een standaard beginnen zodat je weet hoe dat valt. Komen er dan problemen kun je altijd overgaan, maar ik zou niet teveel switchen van voeding. Bedenk ook dat 'opstartproblemen' er die eerste drie maanden nou eenmaal bijhoren. Dat heeft niets met kv of bv te maken.
Maar breng ik het daarmee juist niet helemaal op gang? Ik had begrepen als je voor flesvoeding kiest dat je die tieten vooral met rust moet laten en in moet binden o.i.d... Ik zou hem wel het colostrum willen geven als ik het toch af moet kolven, maar ik ben dus bang dat ik het daarmee op gang breng, vraag en aanbod..
Melk maak je sowieso aan, dus lekken ga je waarschijnlijk toch. Als het erin zit, waarom het er niet uithalen? Het heeft veel voordelen om na de bevalling je kleintje aan te leggen. Al is het maar die ene keer, of al is het maar een dag, of de kraamweek, geef je je kleintje al zoveel mee. En voor jou is het ook beter. Je herstelt over het algemeen veel sneller door bv te geven. Baarmoeder komt sneller op zijn oorspronkelijke grootte, minder last van naweeën, etc. (dit verschilt uiteraard per persoon, maar dit zijn de bewezen voordelen over het algemeen). Met een keer colostrum geven of zelfs maar een paar dagen bv te geven breng je echt niet het hele circus al op gang. Ik had hier met vier weken zo'n dip dat als ik niet als een gek dochter was blijven aanleggen (15 a 16 keer per 24 uur) het over en uit was met de bv... terwijl ik echt door wilde gaan.
Oke, dan doe ik ook nog maar mijn duit in het zakje.. Ik zat samen zwanger te zijn met een collega, zij had hetzelfde verhaal als jij bij haar eerste zoon, dus was vast van plan om meteen de fles te geven. Toen haar 2e zoon geboren was, toch maar wel even aangelegd omdat de melk al stroomde (gebeurd niet vaak maar toch). Kind bleek natuurtalent. Ik kwam haar opzoeken en daar zat ze..met kind aan de borst haha.Ze was er zelf verbaasd over. Bijna geen klachten gehad deze keer. Ze wou niet lang bv geven, afgebouwd na 8 weken. Maar dat is al super! Dus..zo kan het ook gaan! Enne..het blijft je eigen keuze hoor! Ik wil het alleen met je delen omdat ik het wel een bijzonder verhaal vond. Wat je ook kiest, ga lekker genieten van je nieuwe wondertje!
Van een keertje colostrum geven, waardoor je meteen van je stuwing afbent komt het niet op gang hoor! Die colostrum maak je vaak al voor de geboorte, en het loslaten van de placenta tijdens de bevalling helpt het op weg. Maar goed, je vraag over standaard... Als jij of je man atopisch zijn dan is het veiliger om met HA te beginnen (hebben Kruidvat, AH, Etos en Jumo ook). Dat darmenverhaal in je mans familie zou wel eens te maken kunnen hebben met atopie.
zou niet aanleggen, zelf niet voor 1x of voor een paar voedingen. Je brengt het zo echt wel op gang. Toen ik na 3 daagjes stopte met bv bij nr2 zei de vk:"en nou echt niets meer doen, mss een beetje uitduwen als het echt te erg wordt, maar zeker niet aanleggen". En idd ik kreeg megameloenen die pas weggingen na gebruik van dostinex. Bij nr 3 kreeg ik ook dostinex, direct na bevalling. Met ook de waarschuwing zeker niet aan te leggen of de dostinex was voor niets geweest. Ook voor de baby, eerst krijgt hij de tiet en dan een dag later of wat moet hij alweer wennen aan andere voeding en mss moet hij nog een paar keer overschakelen. Zou dus niet doen. Overigens starten ze hier standaard met Hypoallergene melk in kraamkliniek en dan na paar daagjes schakelen ze over naar gewone. Hier bij nr 1 Ar (anti-reflux) NAN, en bij nr2 en 3 standaard kruidvat
Dostinex is een heel heftig middel dat niet zomaar gegeven wordt. Het is geen aspirine! Van een keer aanleggen breng je echt niet het circus op gang. Er zijn genoeg moeders die alleen in de kraamperiode bv geven en dan overschakelen op kunstvoeding.
Onzin! Als je alleen de eerste dag colostrum geeft dan IS de boel helemaal niet op gang. Er zijn zat moeders die alleen de eerste dagen bv geven. Stuwing hoort er nou eenmaal bij, en de ene vrouw heeft daar meer last van dan de andere vrouw. Op dag drie nog Dostinex geven is flauwekul, dat werkt dan helemaal niet meer. Saliethee evt. In combi met een ouderwetse zware ac-pil wel. Dostinex heeft zware bijwerkingen, sommige treden pas na 20 jaar op. En het werkt maar bij ongeveer 60% van de vrouwen. Van die 60% had waarschijnlijk een derde ook zonder Dostinex niet of nauwelijks stuwing gehad trouwens.