Mededeling bij boxkleed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yummy, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Childwood Boxkleed Star Embroidery Wit 75 x 95 cm | Boxkleden | Baby-Dump

Dit boxkleed vind ik super.
    Nu valt mij alleen op dat er expliciet bij staat dat dit boxkleed niet geschikt is om op te slapen. Bij andere boxkleden zie ik deze mededeling niet staan.
    Nu vraag ik mij dus af waarom juist bij dit kleed wel. Is er toevallig iemand die dit boxkleed in de winkel heeft gezien?

Ik snap heus dat ik een kind geen hele nachten in een box moet laten slapen. Maar mijn zoon en dochter vielen overdag regelmatig heerlijk in slaap kn de box en ik verwacht dat dit volgende kindje dat ook wel gaat doen.

Er komt overigens sowieso een boxmatrasje onder.

Iemand ervaring met dit boxkleed of dit merk?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er staat bij de beschrijving dat de sterretjes erop geborduurd zijn. Misschien dat die daardoor wat meer als bolletjes op het kleed liggen. Misschien dat je kindje daar niet op mag liggen te slapen, omdat de afdruk dan in het hoofdje staat? Bij gewoon liggen en bewegen heb je daar minder last van?

Ik heb geen flauw idee, dat was het eerste wat in mij opkwam.

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik denk dat ze bedoelen dat het geen matrasje is..
    Alleen een boxkleed in de box is vrij hard.. Ik heb er een boxmatras onderliggen of een extra (goedkoper) boxkleed.

4. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
  5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dit boxkleed zal niet zachter zijn dan andere boxkleden, waar de waarschuwing niet bij staat. ;)

6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Dit is idd vertelden bij de Prénatal toe ik vroeg waarop we moeten letten bij het aanschaffen van spullen voor de box. Als je boxkleed bv te dik is of de toplaag is van een soort hoogpolige stof dan kan je baby'tje erin stikken.
    Getsie, moet er niet aan denken! :(

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar de toplaag is 100% katoen en de vulling 100% polyester.
    Deze combi hebben meer boxkleden, maar alleen bij dit exemplaar staat deze melding.
    Ik snap wel wat de gevaren kunnen zijn, maar niet waarom het nou juist alleen bij dit merk/model genoemd wordt.

8. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Zat ook aan zoiets te denken, maar vroeg mij af of het dan uitmaakt wat voor een matras of 'goedkope' boxkleed? Stel dat de kleine er zo nu en dan in slaap valt, ademt die combinatie dan wel goed..?

Deel Deze Pagina