groeilijnen voor echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ik zwanger, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik zwanger

12 mrt 2009
    10
    0
    0
    Wie weet waar groeicurves te zien zijn die tijdens een echo worden gebruikt?

Hoe werken de precentielen.
    Ons kindje heeft een buikje wat op P5 zit en het hoofd zit op P20.
    Is het kindje nu echt veel te klein?

Nu vraag ik me af hoeveel het uit elkaar ligt en of een milimeter meetverschil meteen een heel andere percentielscore geeft.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Misschien ligt t aan mij, maar ik heb echt geen benul waar je vraag over gaat..

maw.. Geen idee over groeicurve's... misschien wel zo goed? Anders is t maar weer iets om je druk over te kunnen maken.. en daar ben ik niet dol op..dingen om me druk over te maken..

3. ik zwanger

12 mrt 2009
    10
    0
    0
    je hebt net als in het groeiboekje als je kind geboren is ook lijnen voor tijdens je zwangerschap. Er zijn lijntjes voor hoofd, buikomtrek en bovenbeenlengte. Ze kunnen aan de hand van deze lijnen de groei van je kindje volgen en zien of het "volgens het lijntje" groeit. Groeivertraging kan zo opgespoord worden. Als je meerdere echo's hebt gehad om de groei in de gaten te houden tekenen ze hier de groei op af.
    Ik zou zelf graag willen zien hoe die lijnen lopen en hoeveel verschil er zit tussen de onderste 5% waar mijn kindje op zit en bijvoorbeeld het gemiddelde waar hij/zij eigenlijk op hoort te zitten.

Zolang je een normale zwangerschap hebt is het niks om je druk over te maken. Wij vragen ons gewoon af hoe het met ons kindje gaat en hoeveel het nou afwijkt van de gemiddelde groei.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Vandaar dat het me als abracadabra in de oren klinkt.. Ik heb er niet mee te maken..
    Ik hoop dat je reacties krijgt waar je net even meer aan hebt, dan die van mij..

Deel Deze Pagina