Ervaring baarkruk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sammy3, 9 feb 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy3

    Sammy3 Lid

    7 jan 2016
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik ben bijna 38 weken zwanger en overweeg om te bevallen op een baarkruk. Lijkt mij dat je alle hulp die je kunt krijgen moet aanpakken (grotere bekkenopening + zwaartekracht).
    Vraag me sowieso af waarom zoveel bevallingen op de rug plaatsvinden. Ook lijkt het me fijn als je partner erachter zit en je tegen hem aan kan leunen tussen de weeen door. Of dat je de kruk onder de douche kunt zetten... Heeft een van jullie ervaring met het gebruik van een baarkuk tijdens de bevalling? Was het fijn? Of juist niet? Op welk moment ga je erop zitten bijvoorbeeld? Alleen tijdens het persen? Kan het daardoor ook te snel gaan?
     
  2. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik heb geen ervaring, maar mijn vriendin is kraamverzorgende en zij heeft me dat toen die tijd afgeraden.. Het helpt idd wel mee met persen, maar ook erna alles extra beurs en opgezwollen.

    Maar of het zo is en voor iedereen geld?!
     
  3. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ja ik! Bij de tweede vielen steeds mijn persweeën weg als ik op mijn rug ging liggen. Mijn weeën ving ik op een gewone kruk onder de douche op (zit lekkerder, deed ik ook bij de eerste, de uitkomst bij mij) De verloskundige heeft me toen op de baarkruk gezet bij het persen (logisch) en hoewel dat voor de weeën activiteit beter was, vond ik het mega vervelend! Geen idee, het was de houding, pijn aan m’n stuitje/bekken ofzo (kan het me niet goed herinneren) mijn man die achter me zat en me half vast moest houden (vond ik heel irritant) en super zwaar in mijn benen. Ik wilde er na 2 minuten perse vanaf en liggen :roflmao: Dat was dus ook heel zwaar omdat ik zonder persweeën moest persen maar beter dan op die kruk.