Ervaring baarkruk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sammy3, 9 feb 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Allereerst gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed!

    grappig dat je dezelfde ervaring als ik had. Was niet de juiste houding ofzo hè? Maar je kindje is er in elk geval!!
     
    Sammy3 vindt dit leuk.
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gefeliciteerd!
    Prima toch, wat voor de één werkt kan voor de ander niet prettig zijn.
    Geniet van je baby en hopelijk heb je een goed en snel herstel.
     
    Sammy3 vindt dit leuk.
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    #23 vlinderCN, 14 feb 2020
    Laatst bewerkt: 14 feb 2020
    Precies dit had ik ook..
    Was te moe uiteindelijk om nog lang te zitten (persen duurde enorm lang) toch wil ik het bij 2e wel weer proberen als dat wat vlotter gaat.

    Oh haha mosterd..

    Gefeliciteerd!!
     
    Sammy3 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Oh, mosterd zie ik nu pas. Nou ja, wie weet voor een ander. Geniet ervan!


    Ik wou graag op de baarkruk bevallen. Leek me fijner dan met je benen wijd voor iemand liggen.

    Bij de eerste had ik al 8 cm ontsluiting toen de verloskundige kwam. Ik schrok daar zo van, dat ik niet meer gevraagd heb om de baarkruk.

    Bij de tweede wou ik het wel. Ik had ook rugweeen waardoor ik niet goed kon liggen en was moe van het staan. Ik heb er nog geen kwartier op gezeten. Ging in 10 minuten van 4 cm naar volledige ontsluiting. De baby kwam voor mij totaal onverwacht in 1 enorme perswee naar buiten. De verloskundige kon hem nog net opvangen haha. Ik was niet echt ingescheurd maar had wel inwendige schaafwonden omdat het zó snel ging.

    Bij de derde durfde ik het daardoor niet meer en ben weer gewoon liggend bevallen. Maar goed ook want ik hoefde niet eens te persen, hij kwam al toen ik stopte met níet persen. Ik wil niet weten hoe hij er op de baarkruk uitgekomen was.

    Ik vond de houding wel fijn. De kruk zelf is idd hard en ik had zelfs na 10 minuten al slaapbenen.
     
    Sammy3 vindt dit leuk.
  5. Lina33

    Lina33 Actief lid

    18 nov 2018
    312
    103
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de kleine wonder!
     

Deel Deze Pagina