"Afleren" baby dragen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamain2015, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha die medemama's, omdat mijn baby vooral/alleen bij mij op de borst wilt zijn overdag en snachts hou ik m lekker bij mij. Ook voor de slaapjes. Nou weet ik dat dat vrij normaal babygedrag is. Mààr, hebben er mama's ervaring met afbouwen hiervan? In de zin van: dat een newborn bij mij wilt zijn is logisch,

Maar wanneer brak bij jullie de tijd aan dat ze (vooral overdag) ook alléén wouden slapen?

Ging dit vanzelf of heb je ze dit aangeleerd? ik zie mezelf niet een baby van 5 maanden nog steeds middagdutjes op mij doen en huilen als ik m ffekes neerleg. Dat vind ik te ver gaan. Dank en groetjes
    Ps. Heb een draagdoek!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Meestal hoor je dat rond de 3 maanden een omslagpunt is.
    Je merkt het vanzelf, vooral af en toe even proberen of je ze in bed over kunt leggen, dan komt dat slapen in eigen bedje vanzelf :)

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Jep met drie maand ging iknweer werken dus moest ze wel :)

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hier ging het van de een op andere dag, rond de 3 maanden. Toen wilde ze alleen in bed slapen.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Iedere x proberen in wiegje/bedje te leggen.
    Als dat niet slaagt lekker bij je houden, er komt straks een omslag dat je ze neer legt en ineens wel gaan slapen in bedje.
    Hier rond de 3/3,5 maand.

6. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja? Bij ieder slaapje? Kdacht er al prcies zo over hoe jij zei inderdaad. Wanneer t ffekes een keer niet lukt gewoon lekker bij mij.

7. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier sliep ze al heel snel in de box, wandelwagen of bed.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou niet elk slaapje proberen: dan ontwikkelen ze naar mijn idee juist negatieve associaties bij het bedje. Gewoon af en toe, als je denkt dat je kindje lekker relaxed is en het wel eens goed zou kunnen gaan :) Als dat idd goed gaat, kunt je uitbouwen :)

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @rozemarijke: dat heb ik niet gemerkt bij dl. En ze is heeel vaak uit haar bedje gehaald ivm huilbaby.Liep er soms hele dagen mee rond maar probeerde toch iedere x eerst in eigen wiegje/kinderwagen/bedje.

10. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    onze baby heb ik in het begin ook alleen maar gedragen en snachts sliept ze op mijn borst. ik heb dat "afgebouwd" door har na de 1e nachtevoeding in har wiegje je te leggen, ging goed! en zo wende ze er aan ook overdag deed ik dat zo, en idd niet bij elk slaapje maar zo nu en dan.. steeds vaker proberen gaat het niet dan niet dacht ik altijd :) vooral no stress..! en ik moet zeggen ik vond het ook wel fijn en gezellig zo lekker samen zitten/slapen.

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik denk zelf welke weg je ook bewandelt, er komt straks een dag dat je kleintje ook lekker in eigen bedje slaapt.
    Bij de 1 is dat vanaf dag 1 en de ander pas bij 4 maanden.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook bijna bij elk slaapje zijn eigen bedje geprobeerd, vanaf een week of 3/4. Soms ging het goed, maar meestal niet, dus dan haalde ik hem er weer lekker uit en sliep hij bij mij.
    Of hij viel wel in zijn eigen bedje in slaap en was na 3 kwartier weer wakker, als ik hem dan bij me nam sliep hij weer verder.
    Uiteindelijk ging hij steeds vaker even in zijn bedje slapen en steeds langer.
    Met een maand of 3-4 idd, zoals meer mama's zeiden, deed hij vrijwel elk slaapje in bed.

13. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    By the way... Het idee dat de kleine niet alleen in bedje durft te slapen en als je m dan bij je neemt die in een keer in dromenland is, vanwege het vertrouwde gevoel 💓💓💓

14. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wanneer sliep ze overdag ook vaker alleen?

15. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Hier van de ene op de andere dag na zo'n tien weken, ineens was box en eigen bedje geen probleem en was het niet meer meteen huilen.

16. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Hier pas net, na 4 maanden. Daarvoor wel steeds geprobeerd, maar was altijd huilen dus dan nam ik hem weer bij me in de doek. Ineens ging hij juist huilen in de doek en kwam hij heel moeilijk in slaap als hij bij me lag. Vanaf toen heb ik hem in z'n bedje gelegd en daar slaapt hij nu meestal. Daar slaapt hij nu liever als bij mij!

17. Humava

Humava Niet meer actief

Tot 3 maanden moesten we de hele tijd bij zl blijven tot hij in slaap was gevallen of hij sliep in de wagen of in de doek. En na 3 maanden konden we hem wakker op bed leggen en viel hij ineens zelf in slaap.

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik heb mijn beide baby's bijna niet gedragen. Ik deed de oppakken-neerleggen techniek. Als ze maar bleven huilen hadden ze honger.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Rond de 3 maanden ging ik hem overdag in zijn bedje leggen. Dat lukte niet direct zonder huilen dus dat was erbij blijven troosten, weer op tillen en als het na een kwartier nog niet was gelukt nam ik hem weer bij mij en liet ik hem bij mij slapen maar ik bleef het wel proberen. En ineens sliep hij hop in zijn bedje en nu leg ik hem altijd wakker weg en valt hij in slaap. Sterker nog...hij slaapt nooit meer op mij!

(en echt ik liep op een gegeven moment 13 uur per dag met hem op mijn buik!)

Deel Deze Pagina