Niks vanaf weet? Niet zomaar weer weg doen? Je beschrijft zelf de situatie en aan de hand daarvan vellen mensen een oordeel. En je vraagt zelf of je het hondje weg zou moeten doen? Of wil je nu gewoon dat iedereen zegt : 'Ach arme meid het is inderdaad allemaal zo zwaar met een kindje en een hond, dat kunnen we ons zo goed voorstellen' Verder wilde ik nog een hele hoop typen over impulsaankopen en ondoordacht enzo... ga ik niet doen Succes ermee! (PS ze hebben ook pluche knuffeltjes te koop in de speelgoedwinkel, kosten een stuk minder aandacht!)
Nee joh een hond is tegenwoordig zo vaak voor de leuk. Want dat is allemaal zooo schattig zo'n wolliewolliepuppiepoepie En als het niet meer leuk is dan ruimen we hem op, net als een stuk vuilnis..:x Zo hebben wij onze herplaatser gekregen van 2 jaartjes oud...
Zoals iemand al aangaf gebruik een bench en genoeg speeltjes. En soms negeren helpt ook. Het is sneu voor je dochter dat je niet alle aandacht aan haar kan geven maar ergens wist je toch wel dat het kon gebeuren? Zou het zielig vinden als de hond er straks de dupe van word!
Als je een verhaal typt waarin je zet dat de hond veel aandacht opeist én vervolgens typt : WEER weg doen, dan mag ik toch aannemen dat je mijn reactie had kunnen verwachten! We hebben het over een levend wezen, een dier dat uiteraard aandacht nodig heeft... Sorry maar je loopt je een beetje aan te stellen " ja ik wil hele dag met mijn dochter knuffelen en tja die hond die moet ook nog aandacht hebben, pff wat heb ik het zwaar". Ik heb ook een jong hondje die onwijs veel energie heeft maar ik zou er nog geen eens over twijfelen om dat dotje weg te doen. Ja het kost je tijd en ja je hebt niet alle tijd voor je kindje maar dat had je van te voren toch kunnen bedenken? Ik hoop dat als je besluit de hond weer weg te doen, omdat het zo zwaar is, je in ieder geval dat op korte termijn doet zodat de pup niet teveel gehecht is aan je. Want ja dat krijg je terug van een hond: liefde!
Ik zou contact opnemen met de fokker en dit bespreken. Een goede fokker zal ook de hond terug nemen en herplaatsen
Dat "samen er goed over nadenken" is niet zo goed gelukt iig. Een pup kost tijd, dat had je van te voren kunnen weten, en zeker uit kunnen zoeken. Pups hebben aandacht nodig, zorg, consequentie en moeten getraind worden. Alsjeblieft, bel de fokker en vraag of ze nog een ander adresje hebben. Dit wordt een gebed zonder end, en over 2 jaar heb je of een onopgevoede hond (omdat je er de tijd niet voor had) of ga je 'm alsnog uit huis plaatsen. Sneu ...
Tja... Maar ook als de hond volwassen is gaat deze veel tijd kosten, de wandingen worden langer, dagelijks moeten rennen. Hier 3 grote honden, maar ook die moeten 3x per dag een ronde en een lange uitvlieg ronde van een uur+ door het bos. Weer of geen weer, ze moeten eruit. Hoop dat je er een ritme in vind. Een pupje gaat bij zn ouders/broers/zussen weg en jij bent zn nieuwe mama. Zodra jij vertrekt zal die gaan janken omdat hij denkt dat ie alleen gelaten word en roept zn roedel bij elkaar. Succes
Ik weet heus wel waar ik het over heb, we hebben 7 Amerikaanse staffords. Ik heb een zoontje van 14 maanden en ben 5 maanden zwanger van de 2e. Gelukkig heb ik veel vrienden, kennissen en vrijwilligers die heel veel uurtjes in de honden steken. Dus kijk om je heen of er mensen zijn die je een handje kunnen helpen. Maar serieus meid dit had je toch kunnen bedenken. Hoe kan het nou dat je het zo onderschat hebt, een baby kost erg veel tijd en een pup ook.... Je opent hier een topic over en ook al vind je het vervelend mensen en vooral mensen die van honden houden hebben hier een mening over en geven die, is ook logisch. Ik zou serieus overwegen een ander goed adres te vinden voor je hondje, je denkt dat je het nu druk hebt, ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat wordt niet minder! Succes
IK zou ook niet zomaar een hond weg doen. Maar jullie willen niet eens begrijpen hoe de situatie hier is. Ik ben meer op zoek naar tips om het te kunnen combineren met een hond en baby, en dat ik er niet over nagedacht heb is echt bullshit. Met alles is het dat je het eerst moet ervaren voordat je pas echt weet hoe het is! Net zoals met een eerste kindje, je kunt je nog zoveel inlezen maar pas zodra je je kindje hebt weet je pas hoe het echt is. Ik zal er alles aan doen om het goed te laten lopen maar als het niet gaat lukken is het voor iedereen het beste als ze naar een ander baasje gaat. Ook voor de hond! Dat iemand zei dat de golden retriever niet zo'n slimme keuze is en ik daar ook al niet goed over nagedacht heb, is natuurlijk helemaal belachelijk. De golden retriever is de beste gezinshond qua kindvriendelijkheid! Maar laat maar mensen lezen hier maar half wat er gezegd wordt en staan al meteen met een oordeel klaar. @ moderators dit onderwerp mag gesloten worden!!!
Sommige zijn hier wel echt fel hoor jeetje. Dat je het druk vind is niet zo gek. Je heb ineens 2 ''kinderen'' in huis. Maar je kan je weg er waarschijnlijk heus wel in vinden. Het is lekker weer, dus een straf om te lopen met de pup en je kind is het nu ook niet toch? Puppycursus 1 keer in de week is sowieso aan te raden. Dat doet jou en je hond uiteindelijk ten goede. De bedoeling is uiteindelijk dat je hond meedraait bij jou in huis, dus daar kan je ook op ''oefenen''. Juist omdat je dochter ook aandacht nodig heeft. Deze staat onder de hond in de roedel. Dus dat moet hij leren. Je dochter gaat voor. Niks mis mee. Niet teveel aantrekken van de reacties hier. Iedereen weet het gelukkig altijd beter.
Dat geloof ik graag ... maar aangeven dat je erover na hebt gedacht en er dan achterkomen dat het toch best druk is (duhh), dan kan je gewoon reacties verwachten. Maar goed, TS moet gewoon denk ik hulp zoeken, en niet na 1 weekend de handdoek in de ring gooien.
Weet je. Ik word een beetje kotsbeu van dat excuus. Kinderachtig excuus om onvolwassen gedrag van volwassen dames te verantwoorden. Iedereen duikt er boven op. Feeding frenzy noem je dat. Ik kom er nu ook achter dat mijn dreumes best wel druk is. Maar om nou te zeggen dat ik dan ondoordacht ben geweest over mijn keuze om een kindje te nemen..... Geef TS liever tips... Nog even en niemand durft hier wat te plaatsen. Al zijn sommige daar volgens mij wel op uit
Je weet wat voor een ras je koop toch? Dan had je geweten dat je daar veel tijd in moet steken en zeker een cursus. Mijn oudste was 8 maanden toen onze pup kwam dat ging gelijk perfect. Waarom omdat ik gelijk duidelijk was naar de hond. Nee de hond moet niet de dienst uitmaken maar als ik het zo lees heb jij gewoon weg niet het goede ras. Dit ras ben je minimaal 3 jaar druk mee.
meid - wat jij wilt ... gelukkig mag ik mijn mening melden, dat jij je eraan stoort zegt dan meer iets over jou. Daarbij wordt ik dan weer kotsbeu van die mensen die zeggen dat we allemaal maar een aai-aai antwoord moeten geven. TS heeft er niet goed over nagedacht. Klaar. Daar moet zij iets mee doen. Als zij er zo goed over nagedacht hadden, lijkt mij dat tijdsindeling daar wel een onderdeel van is.
Als je er goed over na gedacht hebt zoals je zegt waarom zeg je dan later in dezelfde post dat het toch te druk is? Had je verwacht dat de pup direct zindelijk zou zijn zou luisteren en niet zou blaffen?
vind je? Je stoort je blijkbaar aan een mening die niet aan jou gericht is. What's it to you then .. Maar goed, ik heb mijn post ge-edit, er staat nog wat bij.
+ 1... Jeetje Partyrocker, mensen geven hun mening op basis van het relaas wat TS hier neer zet, zoals ik. Je dreumes vergelijken met een actieve hond nemen lijkt mij een beetje rare vergelijking. Je weet dat een kindje veel werk is, als je dan een golden retriever pup neemt (grote lubbes die veel energie heeft en actief is), dan weet je bij voorbaat dat het druk wordt. En een pup opvoeden kost ALTIJD heel veel tijd én energie...