Wanneer vertellen aan de buitenwereld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door niki86, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Wanneer hebben jullie de zwangerschap aangekondigd aan de buitenwereld?

Ik heb het mn ouders en schoonouders en broertje en schoonzusje verteld en sommige vriendinnen. 2 ervan zijn nl verloskundige. voor de rest probeer ik het nog even stil te houden. maar kan niet wachten om het van de daken te schreeuwen en het met vette letters op hyves te planten...haha

2. SWEG

SWEG Lid

25 mrt 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben besloten om te wachten tot ongeveer 13 weken. Dit is wel erg lastig, maar dan is de kans dat er nog iets misgaat een stuk kleiner. Ook weet ik dat mijn (schoon)ouders dit fijner vinden.

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik had het toen gelijk verteld..Je moet doen waar jij je het beste bij voelt!;)

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Wij wilden eerst wachten tot de echo, maar vind er niks aan zo! Vind het veel leuker als iedereen het weet, en dan heb ik het over familie en goede vrienden. De rest moet wachten tot na de echo

5. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Wij hebben het direct verteld aan de ouders,dat was al bij 4 weken.
    Toen we voor het eerst het hartje kregen te horen bij de verloskundige hebben we het aan goede vrienden verteld.

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    bij mij weet iedereen het al.
    we konden het toch niet voor ons houden hahhaha

7. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    ik ga het van het weekend aan onze ouders en broer en zussen vertellen. Met de vrienden wachten we nog even tot we het hartje gehoord hebben.

8. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Hoi

Ook hier weten mijn ouders, alle broers, zussen en een paar vrienden het al. Zelfs op mijn werk weten een paar mensen het al, maar dat heeft een langer verhaal als reden.
    Strakkies naar lief zijn ouders om het te vertellen. Die waren op vakantie. Ik kan dat soort dingen niet voor me houden en je moet doen waar je je goed bij voelt toch? Ieder zn eigen manier en zn eigen timing...van lief hadden we nog kunnen wachten, maar ik vind dat lastig en het is heerlijk om in de slaapkamer de eerste kaartjes en cadeautjes al stiekem op het kastje te hebben staan terwijl de rest van de wereld nog van niets weet! Komt waarschijnlijk ook omdat iedereen al op de hoogte was van ons verhaal met de MMM. Dus nu enorm opgelucht dat dat niet meer nodig is! Iedereen heeft ons toen zo gesteund dat we het nu moeilijk voor ons kunnen houden...

9. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Vriendlief kan z'n mond niet houden....
    Ouders en schoonouders, zussen/broers wisten het dezelfde dag van de test nog... (was niet helemaal de bedoeling, ik kon m'n lachen niet inhouden toen het ging over: 'de tafel is vol, geen uitbreiding meer van de familie, tijdens de paasbrunch'.)
    M'n collega's weten het, en die van mijn vriend weten het over 5 minuten ook (lees ik net in een sms van vriendlief)
    Met als gevolg dat ik het ook aan m'n voetbalteam moet zeggen, omdat ze het anders via via horen...

Tja...ik vind dat allemaal nog al snel, het is pas 6 weken! Had zelf liever nog wat langer gewacht...

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hadden het oma, ouders/schoonouders broers en zussen vertelt.
    We hadden zoiets van 'als het fout gaat dan weten ze gelijk wat er aan de hand was' maar alles is gelukkig tot nu toe goed gegaan.
    De rest heeft het deze week pas te horen gekregen dat we papa en mama worden.

11. c85

c85 Lid

25 mrt 2009
    90
    0
    0
    bij ons weten mijn ouders broer en zus het, en wat goede vriendinnen van mij, gister wel ergens een etentje gehad en ik drink altijd wijn! vooraf kregen we een prosecco, heerlijk natuurlijk, maar moest zeggen dat ik niet wilde. Tja en ik kan wel zeggen dat ik aan de antibiotica was ofzo, maar dat geloofden ze nooit, dus ook maar verteld, wel gezegd dat ze echt hun mond moesten dicht houden, later op de avond kwam er iemand anders die we ook kenden, en ze hadden het over wijn, ja zegt een vriend van ons die mag jij voorlopig niet! dus diegene die het nog niet wist keek mij aan en begon heel hard te lachen, jij ook zwanger!! Nu zijn er 3 in onze vriendenkring die zwanger zijn ik ben in december uitgerekend en de adere twee in oktober, ook vlak na elkaar. Maar goed, nu weten best veel mense het vind ik, maar wil het echt hierbij laten, omdat het nog zo pril is!! Vind het ook allemaal nog steeds heel spannend! Ik krijg met 7 weken een echo inwendig dan wel want van de buitenkant af kunnen ze nog niks zien natuurlijk!

12. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik heb het mijn beste vriendin en moeder gelijk na de positieve test verteld. Schoonouders met ongeveer 8 weken. Na de eerste echo met 9,5 week hebben we het iedereen verteld.

xxx

13. Henriette76

28 mei 2008
    24
    0
    0
    Schiedam
    We zijn afgelopen zaterdag naar mijn ouders geweest om het vertellen en daarna m'n broer en schoonzusje. Aankomend weekend gaan we het ook aan m'n schoonmoeder vertellen. De rest mag wachten tot de eerste echo :D

Eerst wilden we langer wachten maar wilde het zooooo graag vertellen aan m'n ouders en broer en zijn gezin. En het was ook zo leuk. Ze hoopten het wel maar hadden het toch niet verwacht ;)

14. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Ik heb het van het weekend aan mijn ouders & schoonouders verteld. Verder wil ik wachten tot na mijn eerste echo. Alhoewel het lastig wordt omdat ik op mijn werk regelmatig american filee en rosbief at en ik denk dat mijn collega's toch iets gaan vermoeden nu ik dat ga alten staan.
    'T is denk ik toch lastig om het verder niet te vertellen omdat het de hele dag in je hoofd zit :)

15. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Ik ben nu 5 weken en 3 dagen.
    1 Vriend en vriendin van ons weten het al.. M'n schoonmoeder ook, ik kon echt niet wachen:D
    Mijn ouders en m'n andere schoonmoeder moeten nog even een weekje of 6 wachten,de buiten wereld nog langer:D Ik denk dat ik het pas echt officieel vertel na de 12 weken echo!

16. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    oeh leuk he!

wij gaan donderdagavond naar mijn ouders, nemen we wat lekkers mee voor bij de koffie: beschuit met muisjes (roze en blauw natuurlijk)..

de rest hoort het pas na de eerste echo!

17. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Oké, m'n andere schoonmoeder had het dus al door hihi, Dit weekend maar officieel vertellen in onze prinses in d'r Ik krijg een broertje of zusje jurkje hijsen:D

18. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik weet pas heel kort dat ik zwanger ben. We hebben het meteen aan onze beste vrienden verteld. Een van hen zit namelijk ook op ZP en ik wilde niet dat ze het via ZP te horen kreeg, maar gewoon persoonlijk. Vanavond gaan we het mijn ouders vertellen. Mijn schoonouders zitten tot 11 mei in het buitenland, dus die vertellen we het op 11 mei pas.
    Mijn baas vertel ik het als ze terug is van vakantie (over 1,5 week). Dan weet ze tenminste hoe het zit.

Verder zijn mijn man en ik het van plan nog even stil te houden, maar hoe lang dat gaat lukken.....

19. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@ TessNL Wat grappig dat ze al een vermoeden hadden. Ik heb het vanochtend aan mijn collega's verteld, bleek dat eentje al een vermoeden had en 't aan mijn gezicht kon zien. Heeft ze snel mijn andere collega gebeld (die kwam pas 's middags werken) kreeg ik dus meteen al cadeautjes van ze. Zo lief.

20. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    Ik heb het met 7 weken verteld nadat ik het hartje zag kloppen ..alleen aan familie
    derrest kwam vanzelf als ik ze sprak ofzo

Deel Deze Pagina