baby slaat tegen de lepel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jes12, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Hoi hoi,
    Een vraagje, mijn zoon slaat tijdens de hapjes telkens tegen het lepeltje aan. Hij wilt hem vastgrijpen en zelf in zijn mond doen om op te kauwen. Als ik hem dan afpak is het huilen. Doordat hij steeds zo druk is met zijn armpjes hebben we steeds alles onder zitten, zijn kleren, mijn kleren de bank etc.
    Nou is dat natuurlijk niet zo erg. (Wel vervelend) maar hierdoor krijgt hij steeds maar heel weinig fruit en groente binnen. Dit terwijl hij voorheen er super goed van at en we daardoor 1 flesje volledig hadden vervangen.
    Een speeltje in zijn hand geven werkt niet want dan verliest hij gelijk zijn aandacht voor het happen. Hij heeft het tot nu toe altijd super lekker gevonden dus dat kan het niet zijn lijkt me.

Heeft iemand hier tips voor😊

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Een eigen lepel in z'n hand geven en dan af en toe een hapje naar binnen stoppen met de lepel die je zelf hebt. En misschien om te oefenen af en toe een beetje op z'n eigen lepel doen.
    Anders misschien eens in stukken proberen zodat hij zelf kan eten.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat hij het heft zelf in handen wil nemen...wat voor die leeftijd heel gewoon is. Ik zou het eten in stukken voor zn neus leggen en hem zelf laten klooien. In het begin zal hij niet veel binnenkrijgen (maar goed dat krijgt tie nu ook niet) maar je zult snel zien dat het heel goed gaat.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Logisch hoor zijn gedrag! ;)
    Is rapley geen idee?
    En anders hem gewoon met de lepel zelf laten knoeien en dat jij met een andere lepel de hapjes geeft.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik gepureerd gaf, gaf ik dat met twee lepels; 1 voor haar en 1 voor mij. En dan telkens wisselen als ze mijn lepel weer had :D

Stukken werkten hier beter, gewoon dunne reepjes rijpe peer bijvoorbeeld, kon ze lekker zelf pakken.

6. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik hoef hier geen hapje proberen te geven met alleen zelf een lepel. Dan weigert ze of pakt hem af. Geef ik haar een eigen lepel, is er niets aan de hand.

7. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Bedankt voor de tips! Dat ik dat niet had kunnen bedenken om een lepeltje te geven😊 ik ga het proberen.

8. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik hou de kleine meestal op schoot en dan 1 armpje klem tegen mij aan en het andere armpje hou ik dan vast. Het fruit/groente hapje staat dan op tafel en zo kan ik hem ''schoon'' zijn hapje geven. Ik hou ook niet zo van dat geklieder namelijk haha. Succes

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik doe mijn zoon in de wipstoel op tafel en ik laat zijn armpjes onder het tuigje zitten. Zijn onderarmen bewegen dan wel, maar hij kan niet bij de lepel of bij zijn mondje. Voor de focus ook beter.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dit...
    Blijkbaar wil je kindje het zelf doen, een normale ontwikkelingen
    voor deze leeftijd! Stukken geven geeft hem de regie.
    Zo'n kindje zou ik zeker niet vastzetten, dat geeft alleen meer frustratie.

Wat betreft troep...dat hoort er inderdaad nu eenmaal bij. Als hij van
    een lepel gaat eten, zal het ook een knoeiboel zijn een tijdje.
    Is dat nu werkelijk zo erg? Dat "schoonhouden", tja...

11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier ook een tijdje gehad bij het krijgen van tandjes dat ze helemaal geen lepel in haar mond wilde. Als ik het met mijn handen in haar mond deed accepteerde ze dat wel. Dus dat kan evt ook nog optie zijn als eigen lepel niet helpt

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Haha, best herkenbaar. Ik doe meestal snel wat eten bij mijn dochter in haar mond en dan mag ze zelf ook even een 'hapje' van de inmiddels lege lepel nemen. Ik heb haar nu aangeleerd om de lepel terug te geven als ik zeg 'geef maar aan mama' (ook handig als ze iets in haar handen heeft wat niet mag). Ze weet dat ik dan een nieuwe hap op het lepeltje doe. Nu heb ik, vooralsnog, wel een echt allesetertje in huis hoor!
    Na het eten zit trouwens als onder (en inmiddels heeft ze ook het pfffff doen met eten in haar mond ondekt :( )

Deel Deze Pagina