Ervaring met een auto reiswieg??

Discussie in 'Verzorging' gestart door LoveXx, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Wij gaan met onze baby van 3 maanden naar Italië.
    Nu gaf iemand me de tip om een reiswieg te huren. Het leek mij wel erg handig. Veel fijner voor mn zoon om de hele reis lekker te liggen, ipv dat kromme zitten in de Maxi Cosi.. Dacht ik..
    Maar nu lees ik zoveel verschillende reacties over de reiswieg!
    Begin nu erg te twijfelen.. Is de Maxi Cosi zoveel veiliger?
    Heeft iemand er ervaring mee?
    Het is trouwens de Quinny Buzz Carcot.. Hij heeft wel het Europese keurmerk ECE 44/04 en wordt beschreven als een zeer veilige autoreiswieg..

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Voor zover ik weet zijn ze veilig. Er zijn strenge Europese eisen en en normen waar die dingen aan moeten voldoen... Maar ik gaf je de tip, dus misschien ben ik niet objectief genoeg ;)

Wij kwamen bij deze manier van vervoer omdat kennissen van ons een kindje hebben dat erg ziek is en altijd aan het zuurstof moet. Dit kindje kán alleen maar liggend vervoerd worden, dus vandaar die reiswieg... Heel triest, maar als het niet veilig zou zijn, zou het vast niet mogen...

Overigens hadden wij geen Quinny reiswieg, maar een spaans merk..,

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'verzorging en veiligheid'

4. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ja, die spaanse..de Jane.. Maar die is hier nergens in de buurt
    te huur.. En bij quinny kunnen we een onderstel van iemand lenen,
    dat is ook weer makkelijk. Maar goed, ik ga eerst ff kijken bij het bedrijf
    waar em weghalen, want kan op fotos niet goed zien hoe de baby vast zit..

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    In die Spaanse krijgt de baby een band over het buikje, die zit met klittenband vast. Mijn zus had een andere wieg en daar zat echt een tuigje in voor de baby.
    Succes met zoeken!

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik dacht gezien te hebben dat de Chicco I-move trio ook de wandelwagenbak in de auto mag.

Misschien vergis ik me, maar altijd de moeite waard om te checken.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar denk dat het belangrijk is dat je goed onderzoekt hoe de baby vast ligt in zo'n ding. Hoe wordt de klap van een ongeluk opgevangen? In een mc ligt de baby volledig beschermt én tegen de rijrichting in zodat er geen druk op de nek ontstaat bij een botsing. Als zo'n carcot ook maar enigzins minder beschermt zou ik het niet gebruiken.

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik lees nu iets over een tuigje, maar het lijkt mij dat de baby bij een flinke botsing of ongeluk dan alsnog behoorlijk door elkaar geschud wordt. Het tuigje zal er denk ik alleen voor zorgen dat de baby niet uit de reiswieg vliegt. Ik zou het niet gebruiken en gewoon wat vaker stoppen onderweg.

Deel Deze Pagina