verkouden, wil mijn kindje niet aansteken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mymiracle, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoe doen jullie dat als je verkouden bent met de verzorging? ik heb gigantische keelpijn en ben verkouden geworden vannacht, durf mijn meisje geen kusje te geven maar aan de andere kant, ik moet haar de hele dag oppaken en verschonen en voeden.

doen jullie extra voorzichtig met de verzorging als je verkouden bent om je kindje niet aan te steken? of is dat gewoon niet te voorkomen?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Nee hoor, is niet te voorkomen; kindjes worden toch wel verkouden niks aan te doen. Dus lekker knuffelen zou ik zeggen

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Als je binnen je eigen gezin eenmaal verkouden bent, is het bijna niet te voorkomen dat je je kindje ook aansteekt, maar zodra hier bij ons iemand verkouden is, geef ik Noelle wel meteen Caltrivat tabletjes van VSM om haar weerstand wat op te krikken en als je merkt dat je kindje toch al iets verkouden wordt, kun je het beste ook meteen Nisykind tabletjes van VSM geven. Verder kun je de weerstand van kinderen ook verhogen door hen darmbacterieen door de fles of ander drinken te geven, bijvoorbeeld Orthiflor Start.

4. mymiracle

mag ik die tabletjes al geven dan? ze is pas 2 maanden namelijk.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lekker knuffelen, vaak zijn dingen al besmettelijk, voordat je je zelf echt beroerd voelt en dan heb je je kindje eigenlijk al besmet voor zover dat gebeurd.
    Hier was het het afgelopen jaar vaak andersom. M'n dochter werd ziek en 2 dagen later volgde ik haar :( . M'n man bleef telkens buiten schot. Maarja, mijn weerstand is niet optimaal en dat bleek maar weer al te goed ;)

6. mymiracle

ik heb haar net een flesje gegeven en lekker geknuffeld, ze werd vanmorgen ook erg pissig toen ik haar op bed legde zonder eerst even te knuffelen, net alsof ze dat al in de gaten heeft :) wijsneusje!

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ja hoor, die tabletjes zijn voor kinderen van 0 tot 6 jaar en kunnen in principe meteen vanaf de geboorte worden gebruikt. Ik doe ze meestal even op een lepeltje met een paar druppeltjes water erbij, want dan lossen ze al een beetje op. Het zijn homeopathische tabletjes en ze moeten eigenlijk zoveel mogelijk door het mondslijmvlies worden opgenomen. Dus al met al heel veilig voor jonge kindjes en ik vind dat homeopathie altijd ontzettend goed werkt vooral bij kinderen. Zelfs een nogal sceptische buurvrouw is er heel tevreden over.

8. mymiracle

okay dank je ;)

9. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Gewoon lekker knuffelen! Ze zal best ook verkouden worden, maar daar bouwen ze weerstand van op. Kyano is in zijn eerste 3 maanden ook behoorlijk vaak verkouden geweest. Ik gebruikte meestal 's avonds en 's ochtends neusspray en wat Luuf (dampo voor baby's) op zijn borst en ruggetje zodat de luchtwegen fijn open blijven. Geniet van je kleine meid!

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    je mag haar gewoon aanraken hoor.
    Je kan toch niets aan doen.
    als ze toch verkouden wordt, kan ze haar weerstand opbouwen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Bovendien ben je vaak al besmettelijk voordat je uberhaupt zelf ergens last van hebt. Gewoon lekker knuffelen dus.

Deel Deze Pagina