Wat is de andere mogelijkheid bij kinderwagens, behalve luchtbanden En waarom wel of juist geen luchtbanden?
De bugaboo heeft schuimbanden, het voordeel is dat deze echt niet lek gaan. Nadeel heeft het niet, rijdt net zo lekker en veert net zo goed als luchtbanden.
de mutsy heeft ook een versie met schuimbanden. Het grote voordeel voor ons was dat de wagen een stuk lichter daardoor was en dat gaf voor ons de doorslag. Die ene keer dat we door een bos wandelen was het misschien iets meer hobbelen maar omdat ik al snel met fikse bekkenklachten toch de kinderwagen uit de auto moest hijsen waren we erg blij met deze banden
Zijn schuimbanden dan de andere variant op luchtbanden? Ik lees het woord zwenkwielen voorbij komen, wat is dat dan?
een zwenkwiel zijn wielen die kunnen draaien.. dat heeft op zich volgens mij niets met de banden te maken. Bij 3-wielers, zoals de quinny speedi bijvoorbeeld, kun je het zwenkwiel vast zetten. Dat is handig als je het bos in gaat, omdat anders het zwenkwiel telkens wegschiet op hobbeltjes en takjes etc. Wij hebben luchtbanden. Veren op zich lekker, alleen hebben we ze al wel een paar keer op moeten pompen.
Ik heb met luchtbanden 1 keer een klapband gehad, te hard opgepompt.. en 1 keer een lek. Verder wel erg tevreden..
hier gekozen voor luchtbanden, dit omdat het wat minder hobbelt dan de welbekende spekbanden (die zijn gewoon harder). Nadeel van luchtbanden zou een lekke band kunnen zijn, maar ik heb nog nooit een lekke band gehad (en ik loop toch heel veel met de kinderwagen) Zwenkwielen zijn wielen die draaien. Soms, bv bij de mutsy 4 roder single spoke, kun je de zwenkwielen weer vastzetten zodat ze star zijn. In sommige omstandigheden wil dat weleens makkelijker zijn (bv in heel mul zand)
Ligt het dan aan mij, of klopt het dat er veel meer kinderwagens met luchtbanden verkocht worden? Iemand voor mij voorbeelden van wagens zonder luchtbanden. Geen A-merk!
je hebt veel wagen met beiden... dus voor harde wielen en achter luchtbanden volgens mij... maar bv childwheels, Kees, Safety 1st, Topmark, hebben allemaal wagens met harde banden volgens mij... Kinderwagens | Baby-Dump kijk hier maar eens...
Gewoon even naar een babyzaak gaan en zelf kijken en je laten voorlichten. En anders doet de zoekfunctie van Google ook wonderen......