Ervaring babymanager app ipv kraamzorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Vekl, 8 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Heeft iemand ervaring met de Babymanager app?
    Onze kraamzorg bied een lidmaatschap van 2 maand aan voor de babymanager app inruil voor 1 uur minder kraamzorg.
    Ik vraag me af wat het toevoegd en of iemand hier ervaring mee heeft?

    Het wordt gebracht als eigenlijk niet optioneel ivm weinig uren etc. Maar ik twijfel nogal over het concept.

    Iemand ervaringen?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.039
    14.306
    113
    Hoeveel uren kraamzorg zou je krijgen en heb je al eerdere kinderen?

    De zorgverzekeraar vergoed die app gewoon overigens. Waarom je daar minder kraamzorg voor zou moeten hebben is me een raadsel.

    De basis versie van de app is gratis en daar zit het merendeel van dezelfde functies is (kan je zelf even neuzen). Je mist alleen de informatieve filmpjes en de kennisbank in die versie.

    De betaalde versie kost je 6,- voor 2 maanden. Kijk ik bij de FAQ dan kan je die variant ook eerst een maand gratis uitproberen. Na 2 maanden gaat hij terug naar basis en dan kan je hem zelf weer upgraden (zonder vergoeding verzekeraar)

    https://www.babymanager.nl/

    Wat ik zo tegenkom is dit een app waar je op zich prima zonder de betaalde versie kan. In het groeiboekje van CB staat ook best veel, je hebt ZP en leert dingen van je kraamzorg.

    Ikzelf zou meer geholpen zijn met de kraamzorg als met die app, zeker met een eerste.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Het is inderdaad ons eerste kindje. Ik zag inderdaad dat je de app ook zelf kan regelen.

    Ik neig nu naar het extra uur ipv de app. Morgen de intake dus ligt er natuurlijk ook aan hoeveel uur we krijgen. 1 van de 20 uur is wat anders dan 1 van de 40.

    Maar ik vond t idd een vaag verhaal dat het dan 1 uur kraamzorg kost.
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.622
    5.057
    113
    Vrouw
    Ik vind het een vreemd voorstel eerlijk gezegd.. net of die app kan zien hoe het met jou en de baby gaat.. er zullen vast handige tips in staan, maar ik zou er zelf niet akkoord mee gaan ;).

    hoe was je intake?
     
  5. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Intake ging prima! Heb 16 uur extra gekregen ivm medische indicatie.
    De app was nog steeds een vaag verhaal. Het zou 24/7 chatten zijn etc. En dan 2 maanden lang. Maar op 65 uur een uur minder vond ik ook niet de moeite om drama te maken.

    Het afmelden van de app was een berg administratieve rompslomp. Dus ik gok dat het echt bij iedereen door je strot geduwt wordt ivm kosten.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina