Baby 4 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by AmberPepijn, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AmberPepijn

AmberPepijn Niet meer actief

Hoe lang en zwaar was jullie kindje (meisje) met 4 maanden? Hoe vaak kreeg hij/zij een flesje? Wat konden ze met 4 maanden?
    Ben wel benieuwd, hoor van het cb dat ons kindje al wat voorloopt qua ontwikkeling. Ze is nu precies 4 maanden.

2. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    60 CM en 6780 gram.
    Ze krijgt borstvoeding.
    Als ze gekolfde melk drinkt, dan drinkt ze 100 tot 150 ml, dit wisselt dus, en krijgt 6/7 voedingen per 24 uur.

Wat kan ze allemaal... ja genoeg haha. :p
    Ze kletst, wil zitten en als ze niet rechtop zit dan trekt ze zichzelf tot zit, wil veel staan op schoot. Is heel sterk in haar nek, maar komt door buikslapen. Ze pakt alles vast, met 1 handje of met allebei. Stopt alles in haar mond.
    Ze draait nog geen enkele kant op. :p

3. AmberPepijn

krijgt ze ook al fruit/groentehapjes? Ik weet niet zo goed wanneer het tijd is om daarmee te gaan beginnen.

4. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Nee, ik ga pas met 6 maanden starten en dan via de rapley methode. Dus geen fijngemalen prut maar gewoon puur natuur. ;)

Je bent al weer snel zwanger trouwens. 2 weken na de bevalling?

5. AmberPepijn

6 weken na mijn bevalling alweer ja... Zo veel negatieve reacties van iedereen gehad dat ik het liever op de achtergrond houd.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    Nou ja zeg....zo iets moois! Het lijkt me wel zwaar voor je maar
    het is toch je eigen keuze? Ik neem aan dat je er wel over nagedacht hebt...
    Heerlijk hoor, geniet er van!

7. AmberPepijn

Eerlijk gezegd is het niet mijn keuze geweest om weer zwanger te worden, heb gewoon de pil gebruikt maar die heeft niet gewerkt. Maar natuurlijk is het wel mijn eigen keuze geweest om het kindje te houden hoor!

8. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ons meisje was twee weken geleden 6110 gram en 61.5 cm. Ze kan al goed van buik naar rug draaien, maar ze vind het veel leuker om op haar buik te liggen zodat ze alles goed kan bekijken. Ze is gek op kletsen, doet mij al een hele tijd goed na; tonen nadoen en geluidjes. Als ze op haar rug ligt probeert ze nu ook omhoog te komen, goed voor de buikspiertjes ;) haha. Ze wil alles in haar mond, dan komt ze met haar hele lichaam naar voren in plaats van dat ze haar handje uitsteekt :p Ze steekt af en toe haar handjes uit en pakt het wel vast maar grijpt nog niet heel erg doelbewust heb ik het idee.

Ik wil binnenkort gaan starten met hapjes, over een week of 2 denk ik.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    Ons meisje is zaterdag precies 4 maanden!
    Ik moet woensdag weer naar het CB voor haar prikken dus weet dan pas haar lengte/gewicht bij 4 maanden.

Bij d'r vorige prikken woog ze 5255 gram en was ze 61 cm.

Ze lacht veel, kletst soms en pakt dingen vast. D'r handjes zitten altijd in haar mondje en ze kwijlt heel erg ;)

Ze draait nog niet en haar nekje is te slap. Op haar buik kan ze haar hoofd niet goed omhoog houden. Kreeg vorige keer al op mijn mieter dus nu vast weer ;)

Ze krijgt een combi van bv en fv. Als ze fv krijgt, krijgt ze 180cc. De ene keer drinkt ze dit op, maar ze laat ook gerust wel eens 60cc of meer staan.
    Ze krijgt 5 voedingen oer 24 uur.

We gaan proberen te wachten tot 6 maanden met bijvoeding, want ze heeft veel last gehad van krampjes!

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Wat doet ze dan al?

Hier met 4mnd stond ze op knietjes en handjes en zo wiebelde (soort wandelende tak;)) en kort erna 1 week later kruipen zo. Ze heeft nooit getijgerd. Zitten kon ze ook al bij 4mnd zelf vanuit kruipen via de zijkant. Dus wat ze deed is op rug leggen-draaide op buik-stond op knieen-kruipen op knieen en handen.
    Wat nog kon ze is goed pakken, gooien etc. Ze kon alles wat 4mnd hoort te doen.
    Dat zitten willen en staan is reflex hebben alle babys maar is niet goed daarbij te helpen. Zitten moeten ze zelf vanuit ligstand of kruipstand vanuit de zijkant en niet zoals buikspier oefening;)

Met 3mnd woog ze 5600 en 62cm lang

11. AmberPepijn

Ze schuift sinds een paar dagen al het huis door, met haar armpjes duwt ze zichzelf naar voren. Volgens het cb is dit heel snel, volgens hun doen de meeste kindjes dit pas met 5/6 maanden. Ze word ook steeds sterker in haar nek en armen, ze kan zich al bijna helemaal uit zichzelf optrekken aan de rand van de box tot ze zit. Jouw kleine kon het wel echt snel hoor, dat kruipen!

12. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Hier is onze meid 60.5cm en weegt 6.350gr. Dit is een weekje of 2 geleden. Morgen naar het cb.
    Hier krijgt ze flessen van 180/6, 4x per dag. Soms drinkt ze de volledige 200cc, soms maar 150cc. Ook krijgt ze al groentepap. En dit gaat super goed :D.

Onze meid kan draaien van buik naar rug en andersom. Ze kan perfect zitten met steun, probeert recht te komen als ze ligt, maar dit lukt nog lang niet :). Ze brabbelt de oren van ons hoofd, giechelt als de beste :D. Ze grijpt naar speeltjes met beide handen en brengt deze dan naar haar mond. En ze probeert sinds 2 weken te tijgeren naar haar speeltjes. En zo denk ik dat ik het voornaamste heb gehad :p.

13. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter is 5390 gram en 61 cm.
    Ze krijgt bv, dus hoeveelheden en frequentie wisselen nog wel eens hier... Wij zijn nog niet begonnen aan hapjes.

@ontwikkeling: Ze pakt haar speelgoedjes met 2 handen vast, knijpt en sabbelt erop. Wil niet bij mij liggen, maar wel rechtop zitten. Het liefst ook nog zonder dat ze met haar hoofd tegen ons steunt, ze probeert 'los' van ons te zitten. Ze brabbelt, soms met hoge uithalen aan het gillen/plezier maken. Ze schaterlacht af en toe en volgt alles en iedereen wat maar langs komt.
    Ze kan nog niet omrollen, maar ligt wel regelmatig op haar zij. Haar armen liggen dan nog in de weg...

14. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja dat is boven gemiddelde wat je dochter doen cb heeft gelijk in

15. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    #15 littlemissme, Feb 5, 2014
    Last edited: Feb 5, 2014
    Mn zoontje kletst en lacht heel wat af.
    Hij zit het liefst bij ons rechtop, probeert zichzelf inderdaad rechtop te trekken. In de box probeert hij op z'n buik zich sinds naar voren te bewegen maar dat lukt echt nog niet. Boxkleed helpt ook niet mee :)
    In de box speelt ie zowel op buik als rug fijn. Kan ook zelf speeltjes grijpen en bekijken of naar zn mond brengen. Rond 3 maanden kon hij van buik naar rug rollen. Met 16w op z'n zij. Rug naar buik nog niet. Volgens mij doet hij het netjes volgens het boekje.
    Het is een smal ventje, met 4 mnd was hij 5500 gr en 62,5 cm lang. Hij krijgt bv. Ga met 6 mnd beginnen met rapley/hapjes gecombineerd.

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Onze dochter weegt nu 6330 gram en is 63 cm. Ze krijgt 4 of 5 flessen van 180/6 per 24 uur.

Ze kan links en rechtsom van buik naar rug rollen, kletst heel veel en ligt het liefst op haar buik waar ze soms probeert ze dan zich vooruit te trekken maar dat lukt nog niet. Ze zit ook graag rechtop kletst heel veel en stopt vanalles in haar mond. Ook hapt ze al echt van een lepel ipv sabbelen. Ook de speeltjes kan ze al goed vastpakken en in haar mond stoppen.

Geluidjes nadoen kan ze ook steeds beter.

Hapjes wil ik binnenkort is proberen omdat ze al zo goed van een lepeltje hapt (vit. D via een lepeltje)

17. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Lekker laten kletsen hoor.
    Het is wel snel maar vooral heel bijzonder. Ik moest er zelf niet eens aan denken om te bedgymnastieken zo snel na de bevalling hihi ;) :p En dat je zo snel al weer vruchtbaar was is heel bijzonder.
    Maar dit kindje wilde er blijkbaar graag komen.

18. DoubleD

DoubleD Bekend lid

Oct 12, 2013
    578
    19
    18
    Hier 15 weken 3 dagen. Denk ongeveer 6kg en zit rond de 63 cm. Drinkt sinds vandaag 5 x 180 cc.
    Kan speeltjes gericht pakken en naar mond brengen. Draait naar zijn zij. Ligt op zijn rug en trekt zijn benen omhoog, vermoed dat het rollen snel zal komen. Op zijn buik probeert hij naar voren te schuiven, echt een super grappig gezicht. Hij krijgt nu sinds twee weken echt de slappe lach en kirt, brabbelt en reageert met geluid op mijn geluid.
    En inderdaad naar zijn voeten kijken alsof ze niet van hem zijn:D

Share This Page