Hallo, Het is een beetje vroeg, maar ik zie het nergens en met de feestdagen is er mss iets wat ik kan gebruiken. Ik heb een paar jaar terug op het tv een programma over kraamkado's gezien. Hierin hadden ze de standaard spullen en kado's, maar ze hadden ook een leuk ideetje. En dat was een wensenboom. Dit was niet echt een boom, maar als ik goed heb gewoon iets van stalen takken of glazen takken of zo. Waarin roze/blauwe lintjes en andere versiersels in waren gehangen. Wanneer iemand op kraambezoek kwam kreeg die een kaartje waarop hij/zij een wens kon schrijven voor de kleintje en kon naderhand dus in het boom gehangen worden. Ik vond dit een heel leuk idee, naast de geboortekaarten waarop al wensen zijn geschreven. Alleen heb ik nu het probleem dat dit niet echt gangbaar is en dat ik dus een geschikte wensenboom zoek. Ik denk haast dat er wel plek moet zijn voor rond de 50 - 80 kaartjes (wat je ook aan bloemen vaak hangt), dus moet het neem ik aan rond de 70 cm lang zijn en minstens 20 takken denk ik. Als alternatief als ik niets anders kan vinden ga ik waarschijnlijk een soort paasboom versieren (ziet er ook leuk uit, met zijn kromme takken). Maar omdat dat zo bekend is, zou ik graag eigenlijk een andere soort boom gebruiken. Weet iemand toevallig waar ik een soort boom (van staal of glas of ander samenstelling) aan kan komen. Het hoeft niet perse bovenstaande afmetingen te hebben. Kan desnoods 2 van die bomen tegenover elkaar in de woonkamer zetten. Ik had ergens ook gelezen over een vietnamese wensenboom (die ze schijnbaar met nieuwjaar gebruiken), heeft iemand meer info hierover mss of een foto?
je hebt tegenwoordig ook van die takken (met lampjes er op bijvoorbeeld) en die heb je in allerlei kleuren. Misschien kan je daar iets mee? En dan van die takken in een hele grote vaas zetten ofzoiets? Het is maar een ideetje
Die takken met lampjes zijn meestal verticaal. En dan is het moeilijk om vele kaartjes in te hangen. Het moet dan dus ook takken in de breedte hebben bij voorkeur. Maw dus veel vertakkingen op een hoofdtak.
Jammer dat niemand er ergens een heeft gezien! Lijkt mij ook een heel leuk idee, maar zou ook niet weten waar het te zoeken! Maar goed, een intratuin inlopen is natuurlijk wel een idee..... Ook ik kan op internet zo niets vinden. Marian