Commode kind 2 jaar?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Bijzonder, Aug 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ben een beetje aan het orienteren voor een tweede kindje.

Mijn dochter zou dan een ander kamertje krijgen, stukje kleiner dan nu. Als ik snel zwanger zou raken is ze 2 jaar als de baby geboren wordt. Mijn vraag is, heb je dan nog een commode nodig?

En tot wanneer kunnen ze in een peuterbedje liggen? De kamer staat gelijk zo vol als ik er een 1persoonsbed in zet.

Hoop dat iemand me kan helpen

2. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    Olaf wordt in November drie. Hij heeft een nieuwe kamer, de tweede komt in zijn oude kamer. Hij is nu bijna een meter en heeft een 1 persoons bed gekregen, omdat het ledikant wel wat krap werd. We hebben ook de commode nog bij hem op de kamer staan, voor de kleine hebben we een nieuwe gekocht. Ik vind het erg makkelijk omdat ik niet zoveel hoef te bukken op deze manier en ook voor mijn vriend is het prettig. Zeker als je zwanger bent is het een genot als je niet zoveel hoeft te bukken bij het aankleden etc;)

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Wij hebben een meegroeibedje voor de oudtse (okt wordt hij 3) en daar ligt hij nu in peuterstand nog ruim in.

Een commode hebben we wel gekocht (de oudtse was 18maanden toen de 2e kwam) maar nooit als commode gebruikt (er heeft nooit een kussen opgelegen) maar meer als ladekast voor ondergoed, sokken en pyama's!

Een commode is dus niet nodig, omdat ik of op zijn peuterbedje verschoonde (uiterste nood als de baby sliep) of gewoon in de babykamer.
    Met 2 heb je ook al kans dat ze snel zinderlijk worden of al zijn!

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Okee dank je !

Kan inderdaad ook gewoon op bed verschonen, of op de babykamer..

Ohh ik vind het zo spannend, heb zulke leuke ideetjes voor beide kamers ..

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    HIer geen commode meer voor meneer. Hij is net 3. Ik zit op een klein stoeltje (mamoet van Ikea) om hem aan te kleden. Werkt hier prima. De commode staat op de babykamer.
    En wij hebben ook gelijk een 1 persoonsbed gedaan maar daar ligt hij al bijna een jaar in.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Wij hebben hier wel een commode aangeschaft ivm met verschonen en gebruiken m veel. Dus das maar net wat je zelf prettig vind ;)
    We hebben verder een peuterledikant, wat je kan ombouwen tot peuterbedje.
    Dit omdat mijn zoontje altijd tegen de spijlen ligt/rolt en erg beweeglijk is. Ik ben bang dat we m anders een paar keer per nacht van de grond kunnen oprapen. Hij vind het ook wel prettig, een nog wat meer gesloten bedje. Maar dan moet je natuurlijk even kijken wat bij jouw kindje past.
    Oh ja bestel wel ruim van te voren, want wij hebben aardig lang moeten wachten en hij is pas een maand na de geboorte overgegaan. Het bedje werd nl pas de week van de geboorte geleverd en om een nieuw zusje en een nieuwe kamer en een nieuw bed tegelijk te introduceren vonden wij niet zo'n goed idee.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Wij hebben een buro nu in gebruik als commode. Maar doen het evengoed vaak op bed. En ook heeeeeel vaak beneden. Zeker met meerdere kids is dat veel handiger. Want om een van de twee (in ons geval 3) dan beneden te laten is niet fijn. Dus hier gewoon ff hop op de bank.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou geen commode meer kopen voor je oudste. Mijn dochter was met 2j2mnd zindelijk en aankleden doen we vanaf de vloer. Nu zit ik vaak bovenaan de trap en kleed haar zo aan.

Peuterbed kun je gebruiken tot een jaar of 6. Dus nog wel een hele tijd, staat een stuk knusser dan zo`n groot 1-persoonsbed (mijn dochter is een ukkie).

Verschoonplek beneden is wel handig, maar op tafel/bureau/bank kan het ook prima. Bed is vrij laag om te verschonen.

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Dank je voor de tips ! Mijn dochter is ook een ukkie, dus dat gaat helemaal goedkomen

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Peuterbed kan inderdaad tot een jaar of 6 / 7 .

Onze dochter heeft nu 2 maanden een groot bed en de commode staat al op de babykamer. Met het idee eigenlijk , dat hij daar nog gebruikt kon worden voor oudste nu, maar dat gebeurd helemaal niet. Beneden verschonen we haar op de grote tafel, salontafel of bank -daar klimt ze allemaal zelf op, dus dat scheelt mij tillen met mijn -af en toe pijnlijke- bekken.
    En boven verschonen we haar vóór of ná het slapen, dus dan ligt ze toch al op bed.

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Wij hebben nu een ladekast (ooit gekocht bij LeenBakker) in de kamer staan waar straks ons zoontje komt te liggen. Daar past ook wel een aankleedkussen op, dus die gaan wij gewoon gebruiken. 't Zal qua hoogte wel wat lager zijn, maar ach, dat maakt me even niks uit. We gaan iig. geen nieuwe commode erbij kopen!

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    he rianne!
    Emma is 20 maanden als de 2e bij ons komt. Ik ga op haar nieuwe kamer geen commode neerzetten. Zowieso slaapt de baby de eerste maanden bij ons in de kamer maar ik kan haar toch gewoon op de kamer van de baby/bed etc verschonen?

Ik wil een meegroeibedje voor Emma gaan kopen, wij hebben ook maar een klein kamertje en de oplossing lijkt me perfect!

Hoe lang duurde het ook weer voor je zwanger was van Lenthe? Hoop echt dat het snel raak is voor je!

x

o en even off topic: heb je voor mij die link van je webshop? Ik wou even neuzen maar ik ben je kwijt op hyves...

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Hee debby

Bij Lenthe was ik de 2e maand zwanger. Maar ben nu in de eerste week van cyclus gestopt en ben vandaag weer ongesteld geworden. anders was ik nu vruchtbaar geweest :(

Even googlen op Puur Holland, dan vind je hem wel. Mag geen link geven hier..

14. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ah ok, dus ronde 1 begint nu pas? Raar he dat als je eenmaal wilt dat je dan niet meer kan wachten? Wij hebben op deze zwangerschap 7 maanden moeten wachten, ben blij dat het nu zo ver is...
    Veel plezier met klussen deze maand!

15. misa

misa Niet meer actief

Ik zou een gewoon bed (of peuterbed) kopen met van die rekken aan de zijkant. En een commode hoeft niet hoor! Verschoon de luier op bed of ga op bed zitten en help haar staand met aankleden (of koop daar een krukje voor).
    Een commode is zonde van het geld (vind ik)!

16. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    ik heb t misschien niet helemaal handig gedaan maar het kamertje van de baby is zo klein dat er geen kledingkast in past.
    Heb een nieuw ledikantje bij ikea gekocht en een ladekast om te gebruiken als commode maar die ik straks ook elders in huis neer kan zetten. Mijn dochter taalt er niet naar uit het ledikantje te klimmen en ik wil het graag zo rustig mogenlijk houden de komende maanden. Zo gaat ze zelf tenminste niet uit bed. Als zij zelf aan een peuterbedje toe is verkoop ik haar hele complete kamer via marktplaats en krijgt ze dan wat nieuws. en ja als er een 3e komt dan heb ik dat ledikantje en die ladekast wel. K wou het eigenlijk bij 2 laten :p

Share This Page